ایران نیوز

جمعه، آبان ۰۳، ۱۳۹۲

هرانا؛ محرومیت چهار زندانی زندان دیزل‌آباد از تلفن و ملاقات

خبرگزاری هرانا - بهمن سلیمی، اسماعیل عبدی، بلال احمدی و مصعب خذری چهار زندانی زندان دیزل‌آباد مدت ۳ ماه است که از ملاقات و تلفن محروم هستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این چهار شهروند جوانرودی از اقلیت دینی اهل سنت بوده و از سه ماه پیش بازداشت و به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل شده‌اند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "بهمن سلیمی، اسماعیل عبدی، بلال احمدی و مصعب خذری سه ماه پیش در پی توهین یک مقام قضایی با وی درگیر شده و سپس
بازداشت می‌شوند. پرونده ایشان ابتدا به دادگاه عمومی جوانرود ارسال شده و سپس این دادگاه از خود رد صلاحیت کرده و پرونده را به وزارت اطلاعات کرمانشاه ارجاع می‌کند. وزارت اطلاعات نیز پس از بازجویی پرونده این چهارتن را به دادگاه انقلاب کرمانشاه ارسال کرد و ایشان با قرار بازداشت موقت وارد زندان دیزل‌آباد کرمانشاه شدند."
وی در ادامه گفت: "اکنون مدت ۳ ماه است که این ۴ شهروند اهل سنت در بند ۱۰ زندان دیزل‌آباد نگهداری می‌شوند و از تلفن و ملاقات با بستگانشان محروم هستند. بند ۱۰ زندان دیزل‌آباد به بند شپش‌ها و ایدزی‌ها معروف است و از لحاظ شرایط بد‌ترین شرایط بهداشتی و محیطی را در این زندان داراست."
وی همچنین گفت: "در بد‌ترین حالت نیز این پرونده باید در دادگاه عمومی رسیدگی می‌شد و نیازی به وزارت اطلاعات، دادگاه انقلاب، ممنوع التلفن و ممنوع الملاقات نبود."
وی در پایان خاطرنشان کرد: "فشار بر اهل سنت شهر جوانرود افزایش یافته و مسئولین برخورد دوگانه با شیعیان و اهل سنت از خود نشان می‌دهند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر