ایران نیوز

پنجشنبه، اسفند ۰۸، ۱۳۹۲

ممانعت از آزادی پدرام نصراللهی فعال کارگری

مسوولان قضایی و امنیتی از آزادی پدرام نصراللهی فعال کارگری محبوس در زندان سنندج، ممانعت می‌کنند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مسوولان قضایی و امنیتی از آزادی پدرام نصراللهی فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری ممانعت می‌کنند. هم‌بندی‌ها، همکاران و خانواده وی گفته‌اند که قرار شده بود که این فعال کارگری در 1 اسفندماه 1392 از زندان آزاد شود. آنها می‌گویند رییس زندان نامه آزادی وی را به دادگاه فرستاده است که رییس دادگستری و همچنین مسوولان اطلاعات سنندج با آزادی وی موافقت نکرده‌اند.


گفته می‌شود مسوولان قضایی و امنیتی پدرام نصراللهی را تا آخر فروردین‌ماه سال 1393 در زندان نگه می‌دارند.
این عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری در ۲۴ آبان‌ماه 1391 پس از مراجعه به دادگاه برای رسیدگی به اتهامات انتسابی به وی ازجمله عضویت در کمیته هماهنگی و ارسال خبر به یکی از گروه‌های مخالف حکومت، از سوی ماموران امنیتی بازداشت می‌شود که در پی آن وی جهت سپری کردن حکم صادره تحمل 1 سال و 7 ماه زندان که در دادگاه تجدید نظر کردستان نیز تایید شده بود، روانه زندان مرکزی سنندج می‌شود.
گفتنی است این فعال کارگری در سال‌های اخیر بارها از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر و روانه زندان شده است. پیش‌تر او در 21 آبان‌ماه 1388 به اتهام شرکت در راهپیمایی و اعتراض به اعدام احسان فتاحیان دستگیر و مدتی را در زندان به‌سر برد و سپس با قرار وثیقه از زندان آزاد شد. همچنین 22 تیرماه 1389 به همراه عباس جمالی وكیلش به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در كمیته هماهنگی و شورای زنان، در شعبه 1 دادگاه انقلاب، توسط قاضی بابایی دادگاهی شد و به زندان و تودیع وثیقه محکوم شد. 
لازم به ذکر است وی در ۱۸ اسفندماه 1390 پس از احضار تلفنی به اداره اطلاعات سنندج بازداشت و ۴۸ روز مورد بازجویی قرار گرفته و سپس با قید وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. وی بار دیگر در فرودین‌ماه 1391 دستگیر و به اتهام عضویت در کمیته هماهنگی به تحمل حبس و تودیع قرار وثیقه محکوم شد.
خانواده پدرام نصراللهی بارها نسبت به ممنوع‌‌الملاقات بودن، عدم اقدام برای درمان و سر باز زدن مسوولان امنیتی از برقراری تماس تلفنی با وی اعتراض کرده و همچنین از وجود آزار و اذیت و شکنجه فرزندشان ابراز نگرانی کرده‌ بودند.
در ماه‌های اخیر نیز گزارش‌هایی مبنی بر تلاش مسوولان امنیتی و اطلاعاتی در خصوص تطمیع و ترغیب این فعال کارگری در طی بازجویی‌ها منتشر شده است. گفته می‌شود مسوولان امنیتی به این زندانی وعده‌هایی همچون آزادی فوری، اعطای شرایط اقامت در کشورهای اروپایی و... داده‌اند که وی در مقابل از ادامه‌ی عضویت در کمیته هماهنگی و از حق ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری دفاع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر