ایران نیوز

جمعه، تیر ۲۷، ۱۳۹۳

آخرین اخبار باشور کردستان، عراق و داعش

کوردانه:کشته شدن یک تک تیرانداز داعش در جلولا. کشته شدن 21 تروریست در دیاله. دستگیری 6 تروریست در نجف. بان کی مون خواهان تحریم اقتصادی و نظامی داعش گردید. نیروهای پیشمرگه سه حمله داعش در منطقه تل الورد را درهم شکستند. کشته شدن یک فرمانده نظامی داعش. حمله تروریست های داعش به نیروهای پیشمرگه کوردستان در منطقه دوبز. کشته شدن سه سرکرده داعش در تکریت 

نیروهای پیشمرگه سه حمله داعش در منطقه تل الورد را درهم شکستند


یک منبع از تیپ کرکوک نیروهای پیشمرگه اعلام داشت ؛ نیروهای تیپ یک و شش ارتش پیشمرگه کوردستان سه حمله تروریست های داعش در منطقه روستای تل الورد و پایگاه نظامی خالدی در جنوب استان کرکوک را در هم کوبیده و چندین نفر از تروریست های داعش به قتل رساندند.


این منبع افزود ؛ جسد 4 تن از تروریست ها در دست نیروهای پیشمرگه بوده و خوشبختانه نیروهای پیشمرگه در این حملات هیچگونه آسیبی ندیدند.
وی گفت : در این درگیری ها چند خودرو و چندین قبضه سلاح از نیروهای داعش به غنیمت نیروهای پیشمرگه درآمده است.
طبق اخبار امروز صبح نیز مجددا درگیری بین نیروهای پیشمرگه و تروریست های داعش به وقوع پیوسته ولی تاکنون جزئیاتی از این درگیریها منتشر نشده است.


دستگیری 6 تروریست در نجف


به گفته منابع پلیس شهر نجف نیروهای پلیس این شهر توانستند 6 تروریست عضو داعش را دستگیر کنند.
مقداد موسوی مدیررسانه ایی فرماندهی پلیس شهر نجف اعلام داشت ؛ نیروهای پلیس با همکاری نیروهای اطلاعاتی توانستند 6 تروریست عضو داعش را در این شهر دستگیر کنند.
وی گفت : این شش تروریست به منظور انجام اقدامات تروریستی وارد شهر نجف شده بودند اما قبل از هر اقدامی دستگیر شده و برنامه های آنها با شکست مواجه شد.


بان کی مون خواهان تحریم اقتصادی و نظامی داعش گردید


دبیرکل سازمان ملل از جامعه بین المللی خواست به منظور تضعیف گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق این سازمان را تحریم اقتصادی و نظامی کنند.
وی تداوم اقدامات ترویستی داعش را به شدت محکوم کرده و از اعضای سازمان ملل و کشورهای همسایه عراق خواست تا برای مقابله با تروریست ها به این کشور کمک کنند.
وی گفت : بایستی کشورهای عضو سازمان ملل منابع مالی و نظامی گروه تروریستی داعش را تحریم کرده و اجازه ندهند اعضای این گروه به راحتی به کشورهای مختلف سفر کنند .
وی ضمن ابراز نگرانی از قتل عام های داعش در عراق گفت : بایستی مقامات این کشور با یک برنامه سیاسی مشترک جدی با حملات داعش مقابله کنند.


کشته شدن یک فرمانده نظامی داعش 


یک منبع امنیتی از کشته شدن یک فرمانده نظامی داعش در منطقه بیجی خبر داد.
به گفته منابع خبری یک واحد از نیروهای پاسدار پالایشگاه بیجی در شمال تکریت توانستند " خمیس محسن فرحان " فرمانده نظامی سازمان داعش در منطقه بیجی را به قتل برسانند.
به گفته منابع خبری این فرمانده داعش از افسران ارتش بعث سابق بوده و در چندین اقدام تروریستی دست داشته است.




کشته شدن سه سرکرده داعش در تکریت

یک منبع امنیتی عراق دراستان صلاح الدین گفت: عشایرمسلح مناطق الزویه ، مکحول و المسحک در حومه شهر بیجی در شمال شهر تکریت در درگیری با عناصر داعش دست‌کم 50 تن از آنان را به هلاکت رساندند و 40 فرد مسلح دیگر را زخمی کردند .منبع امنیتی عراق گفت: پنج غیر نظامی عراقی هم در حملات عناصر داعش در مناطق روستایی حومه شهر بیجی کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند . همچنین پناهگاه ها و محل استقرار تروریست های داعش در مناطق مختلف عراق هدف حملات هوایی ارتش عراق قرار گرفتند .
وزارت دفاع عراق اعلام کرد جنگنده ارتش دیروز در چند نوبت مواضع و پناهگاه های تروریست های داعش را در مناطق مختلف هدف قرار دادند و تلفات و خسارات سنگینی به آنان وارد کردند .
وزارت دفاع عراق اعلام داشت در حملات ارتش سه سرکرده تروریست ها به نامهای " حامد شاکر ،کامل اسودی ،قدوری " نیز کشته شده و اجساد آنها نیز به دست نیروهای ارتش عراق افتاده است .
وزارت دفاع عراق تاکید کرد مواضع عناصر داعش در منطقه جرف الصخر در استان بابل، شهر تکریت در استان صلاح الدین و مناطق مختلف استان الانبار در چند مرحله هدف حملات هوایی ارتش قرار گرفتند .


حمله تروریست های داعش به نیروهای پیشمرگه کوردستان در منطقه دوبز


تروریست های داعش در یکی از روستاهای ناحیه دوبز در استان کرکوک با استفاده از سلاحهای مختلف به تیپ 6 نیروهای پیشمرگه حمله کردند.
به گفته منابع خبری تروریست های داعش با 6 خودرو نظامی و سلاحهای مختلف به تیپ 6 نیروهای پیشمرگه کوردستان حمله کردند که با پاسخ شدید نیروهای پیشمرگه روبرو شده و بین طرفین درگیری شدیدی به وجود آمد .در این درگیری 6 نفر از تروریست ها کشته شدند که اجساد آنها نیز به دست نیروهای پیشمرگه افتاده است.
منابع خبری افزودند ؛ تروریست ها با استفاده از سلاحهای سنگین و نیمه سنگین مانند کاتیوشا ، دوشکا و آرپی جی به نیروهای پیشمرگه حمله کردند که حمله آنها توسط نیروهای پیشمرگه در هم شکسته شد و با به جای گذاشتن 6 کشته مجبور به عقب نشینی شدند



کشته شدن یک تک تیرانداز داعش در جلولا

تروریست های داعش با سلاح تک تیر انداز در ناحیه جلولا یکی از نیروهای پیشمرگه را زخمی کردند و نیروهای پیشمرگه نیز توانستند تک تیرانداز داعش را به قتل برسانند.
یک منبع از نیروهای آسایش ناحیه جلولا از توابع خانقین اعلام داشت ؛ دیروز بار دیگر تک تیر اندازهای داعش در منطقه جلولا نیروهای پیشمرگه را هدف قرار دادند و یکی از نیروهای پیشمرگه را زخمی کردند.
این منبع افزود؛ به دنبال شناسایی موقعیت تک تیر انداز داعش توسط نیروهای پیشمرگه ، او را مورد هدف قرار داده و به قتل رساندند.


کشته شدن 21 تروریست در دیاله 


نیروهای امنیتی عراق فدرال در استان دیاله از کشته شدن 21 تروریست در دیاله خبر دادند.
قاسم عطا سخنگوی رسمی نیروهای مسلح عراق در کنفرانسی خبری اعلام داشت ؛ نیروهای امنیتی عراق در یک عملیات علیه تروریست ها در استان دیاله توانستند 21 نفر از آنان را کشته و مقادیر زیادی از تجهیزات و چندین پایگاه آنها را منهدم کنند.
وی گفت : این عملیات در چهارچوب عملیات های فرماندهی دجله صورت گرفته و عملیات ارتش علیه تروریست ها همچنان ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر