ایران نیوز

سه‌شنبه، بهمن ۲۱، ۱۳۹۳

آخرین اخبار کوردستان، عراق و داعش

کوردانه: سرتیتر خبرها:اعزام 2000 مشاور نظامی انگلیسی به اردن,حمله زمینی علیه داعش نزدیک است,انتقاد دو سناتور آمریکایی از سیاست این کشور نسبت به کورد,بررسی وضعیت جبهه های جنگ و آزاد سازی چند منطقه از اقلیم,بمباران مواضع داعش در سلطان عبدالله,موصل ... کنترل 3 پل مهم مواصلاتی توسط نیروهای پیشمرگه,تشکیل یک نیروی مسیحی برای مقابله با داعش,اعلام آمادگی ایران برای آموزش نیروهای پیشمرگه,نیروهای آلمانی آموزش نیروهای پیشمرگه در هولیر را سرپرستی می کنند

نیروهای آلمانی آموزش نیروهای پیشمرگه در هولیر را سرپرستی می کنند 
رییس جمهور آمریکا و صدراعظم آلمان ضمن اعلام حمایت از ائلاف بین المللی علیه داعش تعهد نمودند تا این گروه تروریستی را از بین ببرند.
بارام اوباما در میانه کنفرانس خبری در واشنگتن از آنجلا مرکل به خاطر همکاری با نیروهای پیشمرگه تشکر کرده و اعلام داشت ؛ دولت آلمان طی یک اقدام مهم به نیروهای پیشمرگه کوردستان کمک نظامی کرده است.
وی افزود ؛ دولت آلمان تصمیم گرفته تا سرپرستی آموزش نیروهای پیشمرگه در هولیر را به عهده بگیرد.
وی گفت با مرکل در مورد از بین بردن گروه تروریستی داعش هم رای می باشیم .

قابل ذکر است که دولت آلمان از ابتدای جنگ با داعش کمکهای خود را سریعا برای نیروهای پیشمرگه ارسال کرده و همچنین در امر آموزش نظامی به نیروهای پیشمرگه مشارکت داشته و تصمیم دارد کمکهای نظامی بیشتری را برای نیروهای پیشمرگه ارسال نماید.

اعلام آمادگی ایران برای آموزش نیروهای پیشمرگه 
یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران اعلام داشت ؛ دولت این کشور آماده است تا به افسران پیشمرگه و افسران ارتش عراق آموزش نظامی بدهد.
سرتیپ ولیوند فرمانده دانشکده دافوس سپاه پاسداران اعلام داشت ؛ این موضوع در سفر وزیر دفاع عراق به ایران مطرح شده و دولت ایران برای این امر اعلام آمادگی کامل کرده است.
وی افزود؛ این دانشکده دوره آموزش تکمیلی افسران مربی ایرانی را برای اعزام به مناطقی که با ایران هماهنگی دارند در خود جای می دهد و این موضوع در چهارچوب توافقنامه های امنیتی است که با وزارت دفاع و نیروهای مسلح ایران بسته شده است.

تشکیل یک نیروی مسیحی برای مقابله با داعش 
اولین نیروی مسیحی ضد داعش در عراق تشکیل گردید.
یونام یوسف کنا رییس فراکسیون رافدرین مسیحیان در مجلس نمایندگن عراق فدرال اعلام داشت ؛ بیش از هزار شهروند مسیحی در این نیرو مشارکت کرده و به صورت رسمی در شهرهای بغداد و کرکوک و زاخو مراکز آموزش نظامی برای آنان ایجاد گردیده و همانند نیروهای مردمی بوده و تحت امر فرماندهی پلیس ملی می باشند.
وی افزود ؛ دولت عراق این نیروهای جنگجو را تجهیز کرده و همه نیازمندیهای آنان را تامین می کند.
پیشتر کمیسیون مذکور از دولت عراق خواسته بود تا یک نیروی مسیحی تشکیل دهد و بودجه لازم را برای آن اختصاص دهد تا این نیروها بتوانند از مناطق اسکان خود حفاظت کنند.

موصل ... کنترل 3 پل مهم مواصلاتی توسط نیروهای پیشمرگه 

دیروز نیروهای پیشمرگه توانستند 3 پل مهم مواصلاتی در شمال شهر موصل را به کنترل خود درآورند.
براساس بیانیه نیروهای ائتلاف ضد داعش به دنبال حملات هوایی جنگنده های ائتلاف به مواضع تروریست های داعش در این مناطق نیروهای پیشمرگه کوردستان توانستند 3 پل مهم ارتباطی را در شمال شهر موصل به کنترل خد دربیاورند.
در این بیاننامه اشاره شده ؛ کنترل این پلها در شمال شهر موصل گامی مهم در جهت تضعیف تحرکات تروریست های داعش و حمله برای آزادسازی موصل می باشد. 

بمباران مواضع داعش در سلطان عبدالله 

شب گذشته جنگنده های ائتلاف مواضع داعش در روستای سلطان عبدالله از توابع مخمور را بمباران کردند.
به گفته منابع خبری جنگنده های ائتلاف یک کاروان تروریست های داعش را در جنوب روستای سلطان عبدالله هدف قرار داده و خسارات زیادی را به آنان وارد کردند.
منابع افزودند در این حملات 3 خودروی نظامی داعش منهدم شده و 29 تروریست نیز به هلاکت رسیده اند.

بررسی وضعیت جبهه های جنگ و آزاد سازی چند منطقه از اقلیم 

دیروز 9/2/2015 با سرپرستی کریم سنجاری نماینده موقت  وزیر پیشمرگه وسرلشکر جبار یاور از اعضای فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم و تعدادی از افسران وزارت پیشمرگه و نمایندهای کشورهای ائتلاف بین المللی شامل (آمریکا، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا، کانادا، استرالیا، هلند)جلسه هفتانه ائتلاف نظامی بین المللی علیه داعش برگزار گردید.
در این جلسه نماینده وزیر پیشمرگه به تحولات اخیر و معادلات نظامی هفته گذشته اشاره کرده و گزارش رویدادهای هفته گذشته را به جلسه تقدیم کرد.در این گزارش وضعیت تازه محورهای جنگی ، انتقال سلاح و توزیع آن بین نیروهای پیشمرگه ، چگونگی آموزش های جدید نیروهای پیشمرگه و همچنین به پیروزیهای نیروی پیشمرگه کوردستان اشاره گردیده و همچنین تاکید کرد که نیروهای پیشمرگه با روحیه فداکارانه ایی که دارند همیشه پیروز خواهند بود.
در ادامه جلسه سایر ارگانهای وزارت پیشمرگه نیز گزارش هفتگی فعالیت های خود را تقدیم کرده و به طور مفصل در مورد آنها بحث و گفتگو صورت گرفت .
در بخش دیگر این جلسه فرستاده های کشورهای ائتلاف ضمن تاکید بر تداوم هماهنگی و پایبندی خود به نقشه ها و برنامه ی مشترک ، مختصری از فعالیت های نظامی خود به ویژه در مورد آموزش نیروهای پیشمرگه که هم اکنون در واحدهای جدید آموزش در پایگاههای آموزشی اقلیم کوردستان صورت می گیرد را طی دو هفته گذشته ارائه داده و اعلام داشتند این آموزشها در مورد انواع سلاحهای جنگی و نیز نحوه خنثی سازی مین و دستگاههای بی سیم نظامی و تجهیزات نظامی دیگری است که توسط کشورهای ائتلاف برای نیروهای پیشمرگه ارسال شده و نیاز به آموزش دارند.
در پایان این جلسه تصمیم گرفته شد تا برای آزادسازی همه مناطق کوردستانی که تحت اشغال تروریست های داعش هستند نقشه عملیاتی و برنامه ریزی منسجمی صورت بگیرد.

انتقاد دو سناتور آمریکایی از سیاست این کشور نسبت به کورد 

دو سناتور آمریکایی نقش نیروهای پیشمرگه کوردستان در مقابله با تروریست های داعش را برجسته دانسته و از دولت آمریکا تقاضا کرده اند تا به طور مستقیم نیروهای پیشمرگه را تجهیز کند.
تید کروز سناتور جمهوری خواه در ایالت تگزاس و تیم کین سناتور دمکرات از ولایت ویرجینیا در این باره اعلام داشتند؛ مشارکت نیروی زمینی آمریکا در جنگ علیه داعش را رد می کنند.
تید کروز ضمن انتقاد از سیاست مقامات آمریکایی در جنگ علیه داعش اعلام داشت ؛ دولت آمریکا به اندازه کافی به اقلیم کوردستان در جنگ علیه داعش کمک نکرده است.وی افزود؛ داعش با سلاحهای آمریکایی که در موصل به غنیمت گرفته به کوردستان حمله می کند و این غیر عادلانه است که ما ملت کورد را در این جنگ تنها گذاشته و از آنها حمایت نکنیم .
وی افزود ؛ ما نیرویی داریم به نام پیشمرگه که اگر به خوبی تجهیز شوند می توانند به جای نیروی زمینی آمریکا در جنگ علیه داعش ایفای نقش کنند. 

حمله زمینی علیه داعش نزدیک است 

ژنرال جان آلن هماهنگ کننده نیروهای ائتلاف ضد داعش از نزدیکی حمله زمینی علیه این گروه خبر داد. به گفته آلن ارتش عراق این حمله را رهبری خواهد کرد و نیروهای ائتلاف در این حمله، نقش حمایت کننده خواهند داشت.
آلن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری اردنی «بترا» اظهار داشت که نیروهای ائتلاف در حال آموزش و آماده سازی ۱۲ لشکر عراقی جهت آغاز حمله زمینی علیه گروه تروریستی داعش هستند. آلن هیچ توضیحی درباره نقش اردن در این حمله نداده است.آلن از حمایت ائتلاف بین المللی ضد داعش از نیروهای عشایر عراقی خبر داد و گفت که جوانانی از عراق و نیروهای ویژه آمریکایی، هم اکنون ماموریت آموزش نظامی عشایر عراقی ضد داعش بویژه در استان الانبار را بر عهده گرفته‌اند.
وی در پاسخ به سوالی درباره داعش در سوریه اظهار داشت: «ما در جنگ علیه گروههای تروریستی در عراق شریک داریم، اما در سوریه چنین شریکی وجود نداردنیروهای نظامی ضد تروریسم که جان آلن هماهنگی میان آن‌ها را بر عهده گرفته است، از ۶۲ کشور جهان تشکیل شده است.


اعزام 2000 مشاور نظامی انگلیسی به اردن


دولت انگلیس در نظر دارد بیش از دو هزار نیروی ویژه و یک فروند از هواپیماهای جاسوسی خود را برای تسریع روند مبارزه با داعش به اردن اعزام کند.
دولت انگلیس برای کمک بیشتر در امر مبارزه با داعش بیش از دو هزار نفر از نیروهای ویژه خود را به همراه یک فروند هواپیمای جاسوسی به اردن اعزام می کند
این اقدام انگلیس در پی انتقادهایی بوده که از لندن در مورد کم کاری در امر مبارزه با داعش انجام می شود
بر اساس برنامه های انگلیس، در ابتدا 60 نفر از برنامه ریزان نظامی انگلیس در مقر فرماندهی ائتلاف ضد داعش در اردن مستقر می شوند و در ادامه نیز 2000 نیروی ویژه انگلیسی به اردن اعزام می شوند.






هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر