ایران نیوز

جمعه، مهر ۳۰، ۱۳۹۵

ترکیه در شمال حلب برای مقابله با کردها از داعش حمایت می کند

یک عضو ارشد و کرد ارتش دموکراتیک سوریه مدعی شد که ترکیه در شمال حلب از داعش در برابر کردهای سوریه که در آن منطقه می جنگند، حمایت می کند.
روزان هیدو، از اعضای ارشد ارتش دموکراتیک سوریه (QSD)، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک عنوان کرد: شبه نظامیان مورد حمایت ارتش ترکیه که در عملیات سپر فرات در شمال سوریه مشارکت می کنند به مواضع نظامیان کرد سوریه حمله کرده اند. ارتش ترکیه مناطقی از ام حوش، ام القری و حیسه که توسط نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه از اشغال تروریست های دولت اسلامی عراق و شام (داعش) آزاد شده بود را بمباران کرده است.
وی افزود: ترکیه به صورت آشکار از تروریست های داعشی شمال حلب در برابر کردها حمایت می کند و اکنون نیز با بمباران نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه سعی دارد تا مانع پیشروی این نیروها علیه مواضع داعش شود.

لازم به ذکر است ناظران سیاسی منطقه بر این عقیده هستند که دولت ترکیه با حمله به نیروهای سوریه دمکراتیک در تلاش است که نیروهای داعش که در موصل در محاصره هستند به سوریه منتقل نماید که در جنگ سوریه از آنها به نامهای دیگر استفاده نماید. نیروهای کرد و سوریه دمکرالتیک اعلام نموده اند که به هیچ عنوان به نیروهای داعش اجازه وارد شدن به سوریه نخواهند داد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر