ایران نیوز

سه‌شنبه، آبان ۰۴، ۱۳۹۵

آمار کمک های نظامی آمریکا به‌ نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان

کمک های نظامی آمریکا به‌ نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان همزمان با وارد شدن اقلیم به‌ جنگ با داعش و تهاجم این گروه‌ تروریستی به‌ مناطق کردنشین عراق، آغاز شد و در این مدت مقادیر فراوانی از سلاح و مهامات و تجهیزات جنگی به‌ همراه‌ کمک های مالی از سوی آمریکا به‌ این نیروها داده ‌شده ‌است.
شبکه‌ تلویزیونی روداو در گزارشی آماری، جزئیات این کمک ها و مقادیر سلاح و مهمات داده‌شده‌ به‌ نیروی پیشمرگ را بررسی کرده‌ است.
این کمک های نظامی از سوی آمریکا از آگوست سال 2014 آغاز شده‌ و به‌ گفته‌ زالمای خلیلزاد سفیر پیشین آمریکا در عراق، در 5 آگوست 2014 اولین محموله‌ کمک های نظامی آمریکا به‌ نیروی پیشمرگ داده‌ شده‌ است.
دو روز پس از این تاریخ، آمریکا اولین کمک های انسان دوستانه‌ خود را برای یاری رساندن به‌ کردهای ایزدی که‌ در کوه‌ شنگال گرفتار شده بودند، به‌ این کوه‌ ارسال کرده‌ و روز پس از آن نیز همزمان با قوت گرفتن احتمال حمله‌ داعش به‌ اربیل مرکز اقلیم کردستان، حملات هوایی خود علیه‌ مواضع داعش در محور مخمور و گویر را آغاز کرد.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در همان زمان و در گفتگو با نیویورک تایمز، اهمیت منطقه‌ اقلیم کردستان و نیز احترام به‌ حقوق اقلیت ها در این منطقه‌ را دلیل حمایت آمریکا از اقلیم ذکر کرد.
این کمک ها که‌ از سال 2014 تا کنون ادامه‌ داشته‌ و مقامات آمریکایی نیز در دیدار با مقامات اقلیم بر تداوم آن تاکید می کنند، به‌ صورت ذیل بوده‌ است:
-ارسال بیش از 20 هزار اسلحه‌
- ارسال بیش از 60 میلیون فشنگ
-ارسال بیش از 1 هزار ‌ توپ
-ارسال بیش از 80 هزار گلوله‌ توپ
- ارسال بیش از 5 هزار سلاح ضد تانک
- ارسال بیش از 150 خودروی نظامی
در ادامه‌ کمک های آمریکا به‌ جنگ علیه‌ داعش، در پی درخواست این کشور، ائتلاف بین المللی ضدداعش با شرکت 60 کشور جهان نیز تشکیل شده‌ و حملات هوایی خود علیه‌ مواضع داعش آغاز کرد.
طی این بمباران ها تاکنون بیش از 170 تانک و 400 خودروی هامر داعش منهدم شده‌ و همچنین 2 هزار پایگاه‌ و 8 هزار ساختمان داعش نابود شده‌ است.
ائتلاف بین المللی در این بمباران ها 8 هزار بار داعش را در درگیری و جنگ ها بمباران کرده‌ و 2500 حلقه‌ چاه‌ نفت را که‌ داعش از آن برای منبع درآمد استفاده‌ می کرد، هدف قرار داده‌ است.
بیشتر این حملات هوایی ائتلاف برای حمایت از نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان صورت گرفته‌ است.
آمریکا همچنین با امضای پروتکل همکاری های نظامی با وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، 450 میلیون دلار را برای کمک به‌ تامین حقوق نیروهای پیشمرگ پرداخت می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر