ایران نیوز

جمعه، مهر ۳۰، ۱۳۹۵

هدیه یوسف: در صورت حرکت داعش به سمت شنگال و کردستان سوریه مداخله می کنیم

رئیس مجلس موسسان فدرالیسم شمال سوریه تهدید کرد چنانچه داعش به سمت مرزهای کردستان سوریه عقب نشینی کند، کردهای سوریه در درگیری ها مداخله می کنند.
به نقل از هاوارنیوز، هدیه یوسف، رئیس مشترک مجلس موسسان فدارلیسم شمال سوریه در اظهاراتی عنوان کرد: در شرایطی که عملیات موصل تنها در شرق این منطقه تداوم پیدا کند تهدید انتقال تروریست های داعشی به کردستان سوریه و شنگال وجود دارد. عملیات موصل تنها در یک جبهه آغاز شده است و این مسئله به معنی کشانده شدن تروریست ها به سمت ما است. این برای شنگال و کردستان سوریه یک تهدید بزرگ است.
وی گفت: این عملیات ها هرچند توسط نیروهای ائتلاف در حال انجام است ولی چنین به نظر می رسد که تهدیدات علیه شنگال و کردستان سوریه در نظر گرفته نشده است. در صورت حرکت شبه نظامیان داعش به سمت کردستان سوریه یا شنگال نیروهای ما مداخله خواهند کرد.
هدیه یوسف افزود: از طرف دیگر، موصل یک کلان شهر است، آغاز عملیات ها در این منطقه می تواند موجی از پناهندگان را راهی کردستان سوریه کند. در این خصوص با سازمان ملل متحد برخی تدابیر را اتخاذ کردیم ولی این تدابیر بسیار محدود است. در صورت آغاز موج بزرگی از پناهندگان به کردستان سوریه، با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کردستان سوریه قبول این مسئولیت بسیار دشوار خواهد بود. در این زمینه باید جوامع بین المللی و سازمان ملل متحد اقداماتی را انجام دهند. با آغاز حرکت احتمالی پناهندگان، کانتون جزیره با تهدید حملات تروریستی روبه رو خواهد شد. موصل یکی از مهمترین مقرهای داعش است. داعشی ها با عنوان پناهنده می توانند وارد کردستان سوریه شده و عملیات تروریستی انجام دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر