ایران نیوز

جمعه، مهر ۳۰، ۱۳۹۵

احمد ترک: هدف ترکیه در سوریه شکست دادن کردهاست/ موصل یکی از مناطق کردستان است

شهردار کلانشهر ماردین ترکیه اظهار کرد: هدف ترکیه از عملیات سپر فرات در سوریه شکست دادن کردهای این کشور است. وی مدعی شد که در خصوص موصل نیز باید گفت این شهر بخشی از کردستان است.
به نقل از خبرگزاری دجله، احمد ترک، شهردار کلانشهر ماردین در اظهاراتی با اشاره به این که هدف ترکیه در شمال سوریه مبارزه با داعش نیست؛ گفت: همه می دانند که در گذشته ترکیه درهای خود را بر روی داعشی ها کاملا باز گذاشته بود. هدف ترکیه مبارزه با داعش نیست بلکه می خواهد دست کردها را از آن منطقه کوتاه کند. ذهنیتی که حتی مبارزه با کردها را نیز در سر دارد اکنون خواستار حضور در موصل و عراق است.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: ترکیه، کردها را یک تهدید بالقوه برای خود به حساب می آورد. به همین دلیل نیز سیاست های مبارزه و ساکت کردن کردها را پیش گرفته است. عملیات های دولت در شرق و جنوب شرق کشور به دلیل فعالیت های پ.ک.ک در این مناطق نیست؛ ترکیه در پی سرکوب ملت کرد در این مناطق است. ولی نباید فراموش کنند که این سیاست ها به ضرر خودشان تمام خواهد شد. سیاست هایی که دولت آنان را پیگیری می کند نه تنها به کردهای این کشور بلکه به ملت ترک نیز آسیب می زند.
احمد ترک در ادامه سخنان خود با انتقاد از سیاست های ترکیه در قبال عملیات موصل نیز خاطرنشان کرد: مقامات ترکیه بارها از احتمال جنگ های مذهبی در موصل ابراز نگرانی کرده اند. حرف ما این است ابتدا به وضعیت داخلی کشور خود نگاه کنید. احتمال جنگ های مذهبی در موصل مسئله شما نیست. این یک موضوع داخلی عراق است. آنان میان خود این مسئله را حل خواهند کرد. در موصل فرهنگ های بسیاری وجود دارد. کردها در موصل از لحاظ جمعیتی در وضعیتی قرار دارند که آن ها را نمی توان نادیده گرفت. دولت ترکیه در تلاش است تا موصل را یک منطقه ترکمن نشین معرفی کند. البته که موصل نیاز به مدیریتی دارد که تمام مردم خود را نمایندگی کند ولی باید بدانیم که موصل یکی از مناطق کردستان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر