ایران نیوز

یکشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۵

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۷۰۰ مدرسه خشت و گلی همچنان در کشور فعالیت می‌کنند

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد که تا مهرماه امسال، نیمی از مدارس «خشت و گلی» با مدارس «استاندارد» جایگزین شده‌اند اما ۷۰۰ مدرسه از این نوع مدارس همچنان در کشور باقی مانده است.
مرتضی رئیسی روز شنبه یکم آبان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، گفت که از سال گذشته «بودجه ویژه‌ای» برای حذف مدارس «خشت و گلی» اختصاص داده شده است.
به گفته آقای رئیسی، این مدارس بیشتر در استان‌های مرزی ایران هستند و استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۳ بیشترین تعداد کلاس‌های «خشت و گلی» را داشته است.

او همچنین گفت که برای جایگزینی ۷۰۰ مدرسه «خشت و گلی» باقیمانده با مدارس «استاندارد»، ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

آقای رئیسی روز پنجم مهر امسال نیز گفته بود که حدود ۳۰ درصد مدارس ایران نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است که برای این اقدام حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

پیش از این نیز گزارش‌هایی درباره وضعیت مدارس «خشت و گلی» در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی منتشر شده بود.

از جمله علیرضا راشکی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، در فروردین ماه امسال اعلام کرده بود که ۳۳ درصد از مدارس این استان «تخریبی‌اند».

علی‌نقی یزدان‌پناه، مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه‌یافته وزارت آموزش‌‌وپرورش، نیز سال گذشته گفته بود که مدارس «خشت و گلی» خطرناک‌تر از مدارس «کپری» است، چرا که این مدارس با کوچک‌ترین زمین‌لرزه‌ای تخریب می‌شوند.

آقای یزدان‌پناه همچنین اعلام کرده بود که به جز مدارس «خشت و گلی»، ۸۰۰ مدرسه چادری و ۴۲ مدرسه «کپری» در ایران وجود دارد.

استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس

معاون وزیر آموزش و پرورش در سخنان روز شنبه خود همچنین خبر داد که تا پایان سال ۹۴ در بیش از ۱۰۷ هزار کلاس درس دیگر از بخاری گازی و نفتی استفاده نمی‌شود و سیستم گرمایشی آنها «استاندارد» شده است.

او همچنین وعده داد که سیستم گرمایشی ۵۰ هزار کلاس درس نیز امسال «استاندارد» خواهد شد.

این مقام وزارت آموزش و پروش در اسفند ماه سال گذشته گفته بود که در ایران ۱۰۰ هزار کلاس درس دارای بخاری نفتی هستند.

در سال‌های گذشته آتش‌سوزی بخاری‌های نفتی در مدارس چندین بار باعث سوختن دانش‌آموزان شده است.

از جمله روز ۱۵ آذر ۹۱ بر اثر آتش‌گرفتن يک بخاری نفتی در مدرسه‌ای در شین‌آباد پیرانشهر در استان آذربايجان غربی، ۱۴ دانش‌آموز دچار سوختگی شدید شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر