ایران نیوز

جمعه، مهر ۳۰، ۱۳۹۵

به همه اهدافمان در عملیات موصل دست‌یافته‌ایم / پیشمرگ ها وارد موصل نمی‌شوند

فرمانده عملیات محور خازر در شرق نینوا در شمال عراق با بیان این مطلب که همه اهداف نظامی خود را در این محور در چارچوب عملیات موصل کنترل نموده‌اند، هرگونه تحرک نیروهای پیشمرگ به سمت موصل را منوط به دستور فرماندهی اقلیم کردستان دانست.
سرهنگ دیدوان در این رابطه گفت: آن دستوراتی که برای نیروهای ما در این محور اتخاذ شده بود همه اجرا گردید و ما توانستیم به اهداف نظامی خود برسیم.
وی ادامه داد: روستاهایی که قرار بود نیروهای ما آزاد کنند ظرف مدت کمتر از 5 ساعت آزاد شدند و الان نیروهای ما با قدرت تمام در این روستاها مستقر هستند.
وی درباره نزدیکی نیروهای پیشمرگ تا شهر موصل توضیح داد: از آخرین روستایی که دست ماست تا شهر موصل تقریباً 5 کیلومتر فاصله وجود دارد.
وی افزود: روستاهای ماسه خره، بدنه، شاقلی نرز در دست نیروهای پیشمرگ می‌باشد و در مناطق دیگر داعش حضور دارد.
فرمانده عملیات محور خازر در پاسخ به این سؤال کردپرس که نیروهای پیشمرگ برنامه‌ای برای ادامه حمله به مواضع داعش دارند، توضیح داد: هنوز برنامه‌ای دراین‌باره در دست نیست و ما منتظر فرمان از فرماندهی اقلیم کردستان هستیم.
سرهنگ دیدوان با اشاره بە اینکه نیروهای پیشمرگ قصد رفتن به داخل موصل را ندارند، اذعان کرد: با توجه به نشست‌های چندجانبه بین اقلیم، نیروهای ائتلاف و دولت عراق و همچنین سفر ریاست اقلیم کردستان به بغداد، قرار بر این است نیروهای پیشمرگ در عملیات اطراف موصل حضور داشته باشند و وارد شهر نشوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر