ایران نیوز

جمعه، آبان ۰۷، ۱۳۹۵

تا آزادی شهرداران دیاربکر به اعتراض ادامه می دهیم/ هدف دولت شکستن اراده کردهای ترکیه است

تجمع ما به یکی دو ساعت یا یک روز محدود نشده و پایان نخواهد یافت و تا زمانیکه که به هدفمان نرسیم و روسای مشترک شهرداری دیاربکر آزاد نشوند، به اعتراضاتمان ادامه خواهیم داد.
سلما ایرماک نماینده مجلس ترکیه و عضو بلندپایه حزب دموکراتیک خلق ها در خصوص دستگیری روسای مشترک شهرداری دیاربکر گفت: همانطور که شما هم مطلع هستید، خانم گلتان کیشاناک دیروز جهت ارائه دیدگاههایش در جلسه کمیسیون کودتا راهی آنکارا شده بود. وی پس از اینکه به دیاربکر برمی گردد در فرودگاه بازداشت می شود و سپس منزلش نیز مورد تفتیش قرار می گیرد. همچنین نیروهای پلیس به منزل دیگر رئیس مشترک شهرداری دیاربکر، آقای فرات آنلی نیز یورش می برند و پس از تفتیش منزل، وی را نیز بازداشت می کنند. همزمان با آن صدها و حتی میتوان گفت هزاران نیروی پلیس با ماشین های زرهی ساختمان شهرداری کلانشهر دیاربکر را به تصرف در آورده و به جستجو و تفتیش می پردازند. مردم دیاربکر، شهرداران ما، رئیس مشترک حزب DBP سباحت تونجل و دیگر مسئولان حزبی ما همگی در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند. نیروهای پلیس نیز با فشار و تهدید با آنها برخورد نمودند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار کردپرس در خصوص واکنش حزب دموکراتیک خلق ها به ای واقعه گفت: ما از هم اکنون برای اعتراض آماده می شویم. رهبران ما در آنکارا طی جلسه ای چنین تصمیمی گرفتند. سایر احزاب و سازمانهای نزدیک به ما همچون KCDو DBP نیز برنامه شان را اعلام کردند و قرار است در مقابل شهرداری کلان شهر دیاربکر تجمع اعتراضی صورت بگیرد. 

ایرماک از مردم کرد ترکیه دعوت کرد تا درمقابل شهرداری کلانشهر دیاربکر تجمع نموده و به اعتراض بپردازند. 

وی گفت: تجمع ما به یکی دو ساعت یا یک روز محدود نشده و پایان نخواهد یافت و تا زمانیکه که به هدفمان نرسیم و روسای مشترک شهرداری دیاربکر آزاد نشوند، به اعتراضاتمان ادامه خواهیم داد. ما این اقدام را صرفا بازداشت دو شهردار نمیدانیم، بلکه به مثابه دست اندازی به اراده ملت می پنداریم. همانگونه که می دانیم، دیاربکر مرکز کردستان ترکیه است و ازاهمیت سیاسی خاصی برخودار است. شهرداری کلان شهر دیاربکر هم برای ما و مردم و هم برای دولت از جایگاه خاصی برخوردار است. بنابراین تصرف شهرداری کلان شهر دیاربکر و بازداشت شهرداران ما به معنای پیغامی برای آغاز جنگی بزرگ است. قبلا هم جنگ و درگیری وجود داشت، ولی با این اقدام جنگ بزرگتر و شدیدتر می شود. جنگی که به تدریج و مرحله به مرحله بزرگ و بزرگتر شد. 

نماینده شرناخ در پارلمان ترکیه افزود: اکنون ترکیه هر اندازه نیز در موصل و سوریه و...تلاش بکند، نمی تواند در مقابل مسیر رسیدن کردها به اهدافشان ممانعت ایجاد کند. کردها هر چه پیش می روند در این جنگی که می توان آن را جنگ جهانی سوم نامید، به موفقیتها و دستاوردهای بزرگی می رسند و دلیل این حملات علیه ما نیز همین موفقیتها و دستاوردها می باشند. ترکیه می خواهد در اراده کردهای خود تزلزل ایجاد کند، ولی همانگونه همه می دانند، این اراده به هیچ وجه شکستنی نیست و تا امروز هیچکس و هیچ اقدامی، نه بازداشت، نه کشتار، نه توپ و تانک و نه تخریب شهرهایمان و نه جنگ کثیف ترکیه نتوانسته خدشه ای به اراده مان وارد سازد. مردم با ما هستند و فردا خواهند دید که مردم چگونه حمایتشان را از ما اعلام خواهند کرد. ایرماک در پایان سخنانش اظهار کرد: همانطور که می دانید، رسانه های ما توقیف شده اند و تمامی رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و روزنامه نگاران آزاد و مخالف سرکوب شده اند. متاسفانه بدین خاطر نیز ما فریادمان را به دشواری به گوش جهانیان می رسانیم و از طریق کردپرس، رسانه شما اعلام می کنم که می بایست رسانه های آزاد مسئولیتشان را نسبت به این رویداد به جا بیاورند. چرا که این جنگ علیه همه ماست و مقاومت، آینده تمامی ما را رقم خواهد زد. بار دیگر میخواهم از طریق رسانه شما فریادم را به گوش مردم دیاربکر و تمامی شهرهای کردنشین ترکیه برسانم و بگویم که امروز، روز موعود است، روزی که باید فریادمان را بلند سر بدهیم. آزادی نزدیک است، ولی یک مقاومت بی نظیر تاریخی لازم است. 



مصاحبه: مراد میلان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر