ایران نیوز

چهارشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۵

سقط جنین زن باردار به دلیل تشخیص درد کلیه به جای زایمان

بر اساس گزارش های منتشر شده یک زن باردار به دلیل تشخیص اشتباه پزشکان بیمارستان شهر پاوه نوزاد خود را سقط کرد.
خبرگزاری های ایران گزارش کرده اند که یک زن باردار پاوه ای پس از دوبار مراجعه به بیمارستان این شهر، به دلیل تشخیص اشتباه پزشکان جنین شش ماهه خود را سقط کرده است.
یکی از همراهان این زن باردار امروز ٢٧ مهر، در گفتگو با خبرگزاری مهر اظهار داشته که دو بار به بیمارستان مراجعه کرده اند که بار اول با گفتن "موضوع خاصی" نیست آنان را راهی خانه کرده اند.
به گفته این شهروند بار دومی که زن باردار را به دلیل درد به بیمارستان منتقل می کنند پرسنل بیمارستان با برخوردی تند می گویند " مگر نگفتیم چیزی نیست؟ بروید".
وی افزوده که " پس از مراجعه دوم که به منزل برگشتیم بچه ۶ ماهه در راهروی منزل به دنیا آمد و جان داد".
در واکنش به سقط جنین این مادر باردار معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با پذیرش قصور پزشکی پرسنل درمانی مدعی شده است که به این دلیل که جنین ۲۲ هفته ای بوده است "حتی اگر در بیمارستان هم به دنیا می‌آمد احتمال کمی برای زنده ماندن او وجود داشت".

به گفته دکتر ساره محمدی قصور و کوتاهی سه نفر از پرسنل شیفت صبح و بعداز ظهر محرز شده و پرونده این سه نفر به نظام پزشکی و هیات تخلفات کارکنان ارجاع شده است.

هرساله ده ها شهروند بر اثر قصور پزشکان و خطای پزشکی یا جان خود را از دست می دهند و یا اینکه از نظر جسمی دچار نقصان می شوند.

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی آار محکومیت پزشکان در طی پنج سال اخیر به شدت افزایش یافته است.

بر اساس این آمار در میانه سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴ آمار شکایات پزشکی از چهار هزار و ۷۰۰ شکایت به هفت هزار و ۳۰۰ شکایت افزایش یافته است.

از مجموع شکایات ثبت شده در سال ۹۴ سه هزار مورد آن منجر به محکومیت شده است.

در طی سال های اخیر شماری از افراد هنرمندان از آنجمله عباس کیا رستمی و عباس کمندی بر اثر خطای پزشکی جان خود را از دست داده اند. 

اندکی پس از مرگ عباس کمندی خانواده این هنرمند کُرد در گفتگو با پایگاه خبری و تحلیلی روژ اعلام کردند که عباس کمندی بر اثر مسمومیت دارویی ناشی از داروهای تزریق شده به وی در بیمارستان سنندج جان خود را از دست داده است.

تیرماه سال جاری نیز عباس کیارستمی کارگردان و فیلمنامه نویس شهیر ایرانی پس از چند ماه دست و پنجه نرم کردن با بیامیاری و در نهایت به دلیل خطای پزشکی در پاریس درگذشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر