ایران نیوز

شنبه، آبان ۰۱، ۱۳۹۵

مظلوم هفتن عضو رهبری کودار: "در برابر هر حمله‌ای از سوی ایران، پاسخ تند خواهیم داد"

مظلوم هفتن عضو شورای رهبری کودار با شرکت در یک برنامه تلویزیون نوروز به جزئیات واقعه جانباختن دوازده گریلای ی.ر.ک در ثلاث باوەجانی پرداخت و گفت که اقدام سپاه پاسداران ایران و خائنین محلی بی‌پاسخ نبوده و نخواهد بود.
مظلوم هفتن که در برنامه "روژوی روژهلات" شرکت کرده بود با ابراز تسلیت به خانواده گریلاهای جانباخته در ثلاث باوەجانی از این حمله به عنوانی اقدامی توطئه‌آمیز توسط سپاه پاسدران و خائنین محلی نام برد و گفت که ایران پیمان آتش‌بس با پژاك که مربوط به سال ٢٠١١ بوده را نقض کرده است.
وی تأکید کرد در طول پنج سال گذشته علیرغم وقوع درگیری‌هایی میان طرفین اما گریلاهای روژهلات کردستان کماکان پایبدنی خود به موازین آتش‌بس را حفظ کرده و معتقد به استفاده از حق دفاع مشروع بودەاند.
عضو رهبری کودار در ادامه به جزئیات واقعه جانباختن دوازده گریلای ی.ر.ک در ثلاث باوەجانی اشاره کرده و گفت: "رفقای ما در حال عبور از منطقه بسوی مرزهای جنوب کردستان بودند که با هجوم ضدانسانی نیروهای جمهوری اسلامی ایران مواجه شدند. مسئولان ایران چنان وانمود کردند که گریلاها از جنوب به داخل روژهلات کردستان آمده بودند تا عملیات انجام دهند، اما خود نیز به غیرواقعی بودن ادعایشان آگاهند. قصدی برای انجام عملیات وجود نداشت اما ایران از نیروی هوایی و خائنین محلی برای از بین بردن گریلاها استفاده کرد و شائبه استفاده از سلاح‌های ممنوعه وجود دارد. 
مظلوم هفتن با اعلام پایبندی جنبش آزادیخواهی به شهیدان و ارزش‌های انقلابی فلسفه آپویی، در پاسخ به سئوالی در مورد سلسه حملات پاسخدهی گریلاها که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از پنجاه عضو سپاه پاسداران در کردستان شد گفت: "درست است در این عملیات‌ها یک گریلای دیگر نیز شهید شد. در فلسفه آپویی فراموش کردن خیانت است. نیروهای انقلابی از حق دفاع برخوردارند و هر حملەای که از سوی حکومت صورت بگیرد با شدت چند برابر پاسخ خواهد گرفت."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر