ایران نیوز

شنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۵

اجازه ورود ترکیه به منبج، الباب و کانتون عفرین را نمی دهیم/ هدف ما اتصال سه کانتون به یکدیگر است

ریئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک در گفتگو با کردپرس عنوان کرد: کردها اجازه نمی دهند نیروهای متجاوز ترکیه وارد منبج، الباب و یا کانتون عفرین شوند.
الهام احمد رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک در خصوص پیشرویی نیروهای وابسته به ترکیه به سمت عفرین گفت:ترکیه نیرویی متجاوز و توسعه طلب است که در ادامه توسعه طلبی های خویش قصد دارد با یورش به سمت عفرین خاک سوریه را تجزیه کند.
وی ادامه داد:ترکیه حامی اصلی تروریسم و پدرخوانده داعش و النصره و ارتش آزاد است و همه دنیا می داند که چه خدماتی به رشد و گسترش تروریسم در منطقه داشته است.
الهام احمد با اشاره به مقاومت نیروهای کرد و عرب تحت عنوان نیروهای سوریه دموکراتیک گفت:نیروهای ما در حال دفاع از آب و خاک خود هستند و سعی دارند مناطق و سرزمین های خود را از دست تروریست ها آزاد نمایند اما بر خلاف این ترکیه نیرویی خارجی و معارض و ضد حاکمیت ارضی سوریه است و قصد دارد به گسترش ارتضی خود بپردازد.
وی تصریح کرد:نیروهای ما در مواضع خود بر ضد تجاوزگری ترکیه کارشان را ادامه خواهند داد و مطمئنا اجازه نمی دهند که توسعه طلبان به منبج و الباب و عفرین نزدیک شوند.
رئیس مجلس سوریه دموکراتیک با اشاره به حضور ترکیه در خاک عراق گفت:حضور ترکیه در خاک عراق نشان دهنده این موضوع است که این کشور می خواهد همان سناریو سوریه را در آنجا نیز پیاده کند و به اهداف خود برسد.
این سیاستمدار کرد خاطر نشان کرد:ما سه کانتون شمال سوریه را به هم متصل می کنیم و این حق طبیعی ملت سوریه است و در این باره اجازه نمی دهیم بیگانگان برایمان تعیین تکلیف کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر