ایران نیوز

جمعه، آبان ۰۷، ۱۳۹۵

ادای احترام نظامی به فرمانده سرهات ماردین و خاکسپاری پیکر وی در مناطق حفاظتی مدیا

پیکر سرهات یالچین از فرماندهان نیروی مدافع خلق معروف به سرهات ماردین طی مراسم در مناطق تحت حفاظت گریلاهای کردستان با ادای احترام نظامی به خاک سپرده شد.
سرهات ماردین از فرماندهان نیروی مدافع خلق اخیرا طی درگیری‌ها با ارتش ترکیه در منطقەی ارتوش از توابع زاپ جان خود را از دست داد. 
در مراسم خاکسپاری او، آمد ملازگرد عضو قرارگاه مرکزی دفاع از خلق، آرژین درسیم و پیمان باگوک از فرماندهان یژاستار و اردال هیلوان از فرماندهان ه.پ.گ نیز شرکت کردند.
ملازگرد طی سخنانی در این مراسم گفت: "در سی‌ام آگوست امسال ارتش اشغالگر ترکیه در منطقەی ارتوش دست به عملیات زد. رفقای ما با فرماندهی سرهات ماردین در برابر هجوم ترکیه مقاومت شدیدی از خود نشان دادند. با وجودیکه دشمن با هزاران ارتشی و سلاح‌های پیشرفته نظامی حمله می‌کرد اما همرزمان ما با سلاح‌‌های سبکی که داشتند اجازه پیشروی به دشمن ندادند. واقعه شهادت سرهات ماردین و گریلاهای دیگر حماسی بود. در جریان درگیری‌ها در ارتوش صدها نیروی نظامی ترکیه کشته شدند. ارتش مدعی بود در طول یک هفته ارتوش را تصرف می‌کند اما گریلاهای فدایی آنرا حفظ کردند."
عضو قرارگاه مرکزی دفاع از خلق همچنین گفت که فرمانده سرهات ماردین از سال ١٩٩٦ گریلا بوده و در طول بیست سال گذشته در مناطق زیادی مبارزه کرده است. او گفت که انتقام شهیدان را با پیروزی و رسیدن به آزادی می‌گیرند.
پس از سخنرانی آمد ملازگرد، پیکر فرماندەی جانباخته توسط گریلاهای حاضر در مراسم بخاک سپرده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر