ایران نیوز

چهارشنبه، مهر ۲۸، ۱۳۹۵

منیژه فاتحی با قید وثیقه آزاد شد

یک شهروند کرد پس از هشت ماه بازداشت غیرقانونی، با صدور قرار وثیقه از سوی اداره ی اطلاعات مهاباد روبروه شده و با تودیع آن از بازداشتگاه آزاد شد.
به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، «منیژه فاتحی» دانشجوی ۲۲ ساله ی بوکانی با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به دستور قاضی جوادی کیا در شعبه ی یکم دادگاه انقلاب مهاباد، از بازداشتگاه اداره ی اطلاعات این شهرستان موقتا تا زمان برگزاری دادگاه آزاد گردید.
از ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی از وضعیت دقیق منیژه فاتحی اطلاع دقیقی در دست نبود تا این که در روز ۱۴ شهریورماه سال ۱۳۹۵ خانواده ی منیژه بعد از نزدیک به هفت ماه بی خبری، موفق شده بودند به مدت ۲۰ دقیقه با وی در بازداشتگاه اداره ی اطلاعات مهاباد ملاقات کنند. بهمن فاتحی پدر منیژه اعلام کرد: اتهام وی «ارتباط با احزاب کردی» از سوی دستگاه قضایی و اداره ی اطلاعات عنوان شده است.
آن زمان وی توسط نیروهای وزارت اطلاعات به دلایل واهی بازداشت شده بود. خانم فاتحی در ابتدا در اداره اطلاعات بوکان سپس در مهاباد و دو ماه آخر را در ارومیه نگهداری شده بود و نهایتا برای جلسه بازپرسی به بوکان منتقل شد و طی روز جاری موقتا آزاد شده است‌.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر