ایران نیوز

یکشنبه، آبان ۰۲، ۱۳۹۵

ضد حمله جیش الثوار به نیروهای ارتش ترکیه و گروه های جهادی

در درگیری میان نیروهای جیش الثوار و نیروهای ارتش ترکیه شماری از نظامیان ترکیه کشته شدند.
بر اساس خبرهای منتشر شده شامگاه امروز ۲۲ اکتبر، نیروهای جیش الثوار در واکنش به حملات توپخانه ای و هوایی ترکیه و گروه های جهادی مواضع آنها را در مارع و کلجبرین هدف قرار داده اند.
در طی سه روز گذشته تانک های ارتش ترکیه و گروه های جهادی بارها به مواضع نیروهای جیش الثوار و سوریه دموکراتیک را در این مناطق از زمین و هوا هدف قرار داده بودند.
خبرگزاری هاوار گزارش کرده که در نتیجه درگیری های شامگاه امروز دست کم سه عضو ارتش ترکیه و شماری از اعضای گروه های جهادی کشته شده و یک تانک نیز منهدم شده است.

رسانه های ترکیه و گروه های جهادی تا کنون واکنشی نسبت به گزارش های منتشر شده از خود نشان نداده اند.

در نتیجه حملات هوایی روز پنجشنبه نیروی هوایی ترکیه دست کم ۱۱ عضو جیش الثوار و ۵ غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

ارتش ترکیه مدعی شده بود که در نتیجه این حملات ۱۶۰ تا ۲۰۰ تن از اعضای نیروهای سوریه دموکراتیک و جیش الثوار جان خود را از دست داده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه امروز گزارش کرده بود که ارتش ترکیه با ۲۰۰ راکت و موشک مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک را هدف قرار داده اند.

به گزارش این سازمان مدافع حقوق بشر در نتیجه درگیری های روز گذشته ۱۳ عضو گروه های جهادی کشته شده و سه عضو نیروهای سوریه دموکراتیک نیز جان خود را از دست داده اند.

بامداد امروز جیش الثوار و دیگر گروه های همپیمان آن با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بودند که موضع نیروهای خود را در نبرد با گروه های جهادی و ارتش ترکیه از موضع دفاعی به حمله تغییر داده اند. 

ارتش ترکیه بامداد امروز ۲۰ تانک را برای حمایت از گروه های جهادی به جبهه های جنگ در مارع و تل مالد اعزام کرده است.

حمله ارتش ترکیه و نیروهای تحت حمایت این کشور به مواضع جیش الثوار پس از آن شدت پیدا کرد که گروه های همپیمان نیروهای سوریه دموکراتیک سوریه در جنگ علیه داعش دست کم ۵ روستا را از این گروه بازپس گرفتند.

پیشتر گروه های جهادی نیز با تعیین مهلتی ۴۸ ساعته از نیروهای سوریه دموکراتیک خواسته اند از شهر تل رفعت خارج شده و کنترل این شهر را به گروه های جهادی واگذار کنند.

مقام های ترکیه تهدید کرده اند که درصورتی که نیروهای سوریه دموکراتیک به تحرکات خود ادامه دهند آنان را هدف قرار خواهند داد.

جیش الثوار یکی از گروه های میانه رو سوری است که در سال ۲۰۱۵ در پی ائتلاف چندین گروه از جمله " كتائب شمس الشمال، جبهة الأكراد، قوات المهام الخاصة" تشکیل شد.

این گروه یکی از اصلیترین همپیمانان نیروهای سوریه دموکراتیک در شمال حلب و کانتون عفرین بحساب می آید.

ع.گ
NNSROJ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر