ایران نیوز

یکشنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش و عراق

کوردانه: سرتیترخبرها:ترکیه در آخرین مرحله خرید اس 400 از روسیه است,کشته شدن چند تروریت داعش در تلعفر,داعش مسئولیت حمله به مقر امنیتی در روسیه را برعهده گرفت, انتقال پایتخت داعش از رقه به دیرالزور ,حمله تروریستهای داعش به مقر فرماندهی پلیس فدرال عراق,کشته شدن 8 هزار نیروی عراقی از ابتدای آغاز جنگ موصل تاکنون,کشته شدن تعدادی از نظامی ارتش ترکیه توسط گریلاهای پ.ک.ک,ارتش عراق فدرال محله سلامت 2 در موصل را آزاد کرد,ارتش لبنان از کشته شدن یک سرکرده تروریستهای داعش خبر داد, هلی برن جدید کماندوهای آمریکایی و دستگیری والی فرات داعش,آزادسازی دو محلە دیگر در طبقا در درگیریهای دیروز,کشته شدن یک سرکرده دیگر داعش در موصل,حمله هوایی جنگنده های ترکیه به خاک اقلیم کوردستان,کشته شدن دو سرکرده دیگر داعش در موصل,45 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,

45 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از 45 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی به پایگاه های داعش طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.
ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (CENTCOM) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش طی ۲۴ ساعت گذشته 8 حمله هوایی به پایگاه های این گروه تروریستی در خاک عراق فدرال و سوریه انجام داده اند.
بنا بر آنچه در این بیانیه آمده، 5 حمله هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی در خاک عراق فدرال انجام شده که این حملات در مناطق تلعفر و موصل بوده اند و 37 حمله دیگر نیز در خاک سوریه و در مناطق شدادی ، رقه ، دیرالزور، شدادی ، طبقا والبوکمال صورت گرفته است.

کشته شدن دو سرکرده دیگر داعش در موصل 

یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام داشت ؛ هواپیماهای جنگی نیروی هوایی عراق فدرال به دنبال کسب اطلاعات دقیق یک مقر تروریستهای داعش در جنوب محله صحه در بخش غربی شهر موصل را بمباران کردند.
وی افزود؛ در نتیجه این حمله هوایی فرمانده گردان تک تیراندازهای داعش درولایت نینوا به نام ابوعبدالله کویتی مورد هدف قرار گرفته و کشته شد.

از سوی دیگر براثر انفجار در یک مقر تروریستهای داعش در غرب شهر موصل مسئول گردان گازهای شیمیایی داعش و 5 نفر دیگر از تروریستها کشته شدند.


حمله هوایی جنگنده های ترکیه به خاک اقلیم کوردستان 

از ساعت ١٠ بامداد امروز بە وقت محلی جنگندەهای ترکیە بمباران دامنەهای کوهستان قندیل را از سرگرفتەاند
دولت ترکیە در ادامە حملات خود بە خاک اقلیم کوردستان از بامداد امروز بمباران منطقە قندیل و مناطق اطراف شهر آمیدی از مناطق دفاعی مدیا را از سر گرفتە است.

منابع آگاە محلی در این باره گزارش دادند کە چندین جنگندە ترکیە پس از پرواز در این منطقە اقدام بە بمباران این منطقە کردند. بمباران از ساعت ١٠:٢٠ دقیقە آغآز شدە و این منابع افزودند کە حوالی روستاها از سوی جنگندەهای ترکیە بمباران می‌شود. بمباران جنگندەهای ترکیە تا لحظە تنظیم این خبر ادامە دارد. از زیانهای جانی و مالی هنوز خبری در دست نیست.

کشته شدن یک سرکرده دیگر داعش در موصل 

سرلشکر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس عراق فدرال طی بیاننامه ایی اعلام داشت؛ یک سرکده داعش که مسئول ساخت بمب و بمب گذاری وسایل نقلیه بود به همراه 3 نفر از معاونین خود طی یک بمباران در بخش غربی شهر موصل کشته شده اند.
وی افزود؛ نام این سرکرده تروریست ابو عبدالرحمان روسی می باشد که دارای تابعیت روسی است و در محله زنجیل در بخش غربی شهر موصل کشته شده است .
  
آزادسازی دو محلە دیگر در طبقا در درگیریهای دیروز 

مبارزان نیروهای سوریە دمکراتیک (ق.س.د) دیروز محلەهای اسکندریە و عید صغیر در طبقا را از اشغال تروریستهای داعش آزاد کردند. 
در ادامە درگیری نیروهای ق.س.د دیروز دو محلە شهر طبقا آزاد شدند. محلە اسکندریە واقع در بخش شرقی و عاید صغیر در بخش غربی طبقا بە تمامی از سوی مبارزان کنترل شدند .در درگیریهای آزادسازی این دو محلە ٢٤ تروریست داعش از پای درآمدند.
گزارشها از پیشروی پانصد متری مبارزان در درگیریهای روز گذشتە طبقا خبر می‌دادند، تروریستهای داعش از ترس درگیری با نیروهای ق.س.د به صورت مداوم اطراف خود را هدف رگبار شلیک گلولە های بی هدف قرار می‌دهند.

 هلی برن جدید کماندوهای آمریکایی و دستگیری والی فرات داعش  

یک منبع عراقی از هلی برن جدیدی که آمریکایی ها در شرق سوریه و در نزدیکی مرز با عراق فدرال انجام داده اند، خبر داد.
به گزارش روسیاالیوم، یک منبع نظامی عراقی از هلی برن جدید آمریکایی ها در شب گذشته در حومه شهر البوکمال در استان دیرالزور در شرق سوریه و بازداشت آنچه والی فرات داعش نامیده می شود، خبر داد.
یک افسر با درجه سرهنگ در ارتش عراق فدرال در استان الانبار که خواست نامش فاش نشود، بیان کرد: نیروهای ویژه آمریکا هلی برن جدیدی در روستای الباغوز از توابع شهر البوکمال سوریه در نزدیکی مرز با عراق فدرال انجام داده اند. در این هلی برن که از سوی نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه الاسد عراق فدرال واقع در ناحیه البغدادی در نود کیلومتری الرمادی انجام شده است، والی فرات داعش که از عراق فدرال به سوریه می رفت بازداشت شد. جزییات بیشتری از هویت این والی داعشی فاش نشده است. تاکنون ارتش عراق فدرال و آمریکا درباره این هلی برن واکنشی نشان نداده اند.

ارتش لبنان از کشته شدن یک سرکرده تروریستهای داعش خبر داد 

ارتش لبنان از کشته شدن فرمانده داعش در شرق این کشور خبر داد.
به گزارش آسوشیتد‌پرس، ارتش لبنان دیروز-شنبه- از کشته شدن یکی از فرماندهان داعش در این کشور خبر داد.
ارتش لبنان اضافه کرد این عضو داعش در عملیات بازداشت افرادی که به صورت غیر قانونی از سوریه وارد خاک لبنان شدند، کشته شده است. فرد کشته شده به اتهام دست‌داشتن در حمله به پایگاه مرزی لبنان و ربودن نظامی لبنانی در سال ۲۰۱۴ تحت تعقیب بوده است.

ارتش عراق فدرال محله سلامت 2 در موصل را آزاد کرد 

ارتش عراق فدرال از آزادسازی محله سلامت 2 در بخش غربی شهر موصل خبر داد.
منابع امنیتی عراقی در این باره اعلام داشتند؛ نیروهای عراقی محله سلامت 2 را از اشغال تروریستهای داعش آزاد کردند.
عبدالامیر رشید یارالله در این باره اعلام داشت؛ نیروهای ضدترور عراق فدرال به دنبال یک درگیری سنگین با تروریستهای داعش توانستند این محله را به کنترل خود درآورند.

وی افزود؛ در نتیجه آزادسازی این محله و درگیریهای آن تلفات و خسارات فراوانی به تروریستهای داعش وارد شده است.


کشته شدن تعدادی از نظامی ارتش ترکیه توسط گریلاهای پ.ک.ک

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای خلق امروز با صدور بیانیه‌ای دیگر از کشته و زخمی شدن ۱۵ نظامی ارتش ترکیه در منطقه قلابان استان شرناخ خبر داده است.
مرکز مطبوعات و اطلاع رسانی نیروهای مدافع خلق گفته است: در نتیجه یک عملیات دیگر توسط نیروهای گریلا در منطقه قلابان شرنخ ٧ نظامی ارتش ترکیه کشته و ۸ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.
این بیانیه ه.پ.گ درحالی منتشر می‌شود که اخیراً عملیات‌های گریلایی برضد مواضع ارتش ترکیه شدت بیشتری یافته و ارتش ترکیه ضربات مهلکی را از سوی نیروهای گریلا متحمل شده است. شایان ذکر است که در نتیجه عملیات‌های گریلایی، اکثر عملیات‌های ارتش نیمه‌کاره رها شده و نظامیان به پادگان‌های خود برگشت داده شده‌اند.
رییس‌مشترک ک.ج.ک اخیراً اعلام کرده بود که پس از رفراندم قانون اساسی ترکیه، نبرد بر ضد دولت ترکیه افزایش خواهد یافت و ان عملیات‌ها را به عمق خاک ترکیه خواهند کشید. 


کشته شدن 8 هزار نیروی عراقی از ابتدای آغاز جنگ موصل تاکنون 

از ابتدای جنگ ازادسازی شهر موصل تاکنون 8 هزار نفر از نیروهای امنیتی عراقی کشته شده اند.
سایت جزیره نت در این باره اعلام داشت؛ براساس اطلاعات دریافتی از یکی از مقامات آگاه عراقی در این باره ، از ابتدای عملیات آزادسازی شهر موصل تا کنون یعنی حدود شش ماه گذشته حدود 8 هزار نیروی عراقی کشته شده و هزاران نفر دیگر از نیروهای عراقی زخمی شده اند.

به گفته این مقام عراقی این آمار شامل نیروهای حشدالشعبی نمی شود زیرا در مورد کشته و زخمیهای آنان آماری در دست نیست .

حمله تروریستهای داعش به مقر فرماندهی پلیس فدرال عراق 

تروریستهای داعش امروز به مقر فرماندهی پلیس فدرال عراق در منطقه حمام العلیل در جنوب شهر موصل حمله کردند.
به گزارش اسکای نیوز تروریستهای داعش به مقر فرماندهی پلیس عراق فدرال در روستای عریج در غر منطقه حمام العلیل حمله کردند.

گفته شده درگیریها در این منطقه هنوز ادامه دارد و این حمله داعش همزمان با پیشروی بیشتر نیروهای عراقی در غرب شهر موصل می باشد.

 انتقال پایتخت داعش از رقه به دیرالزور  

منابع نظامی آمریکایی اعلام کردند که داعش  در حال انتقال پایتخت خود از شهر (رقه) به استان دیرالزور در مناطق مرزی عراق فدرال می باشد.
شبکه اسکای نیوز عربی امروز دوم اردیبهشت ماه، به نقل از منابع نظامی امریکایی اعلام کردند:" اکنون نیروهای داعش بیشتر از پیش در استان دیرالزور در 90 کیلومتری جنوب شهر رقه متمرکز می شوند." بنا به اظهارات این شبکه، پهپادهای آمریکایی خروج صدها تن از سران داعش از رقه را رصد کردند.
شایان ذکر است که قبلا، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا از کشته شدن عبدالرحمن ازبکی ، سرکرده داعش در عملیاتی که در شهر المیادین در حومه دیرالزور به انجام رسید، خبر داده بود.
این در حالیست که داعش برای دفاع از پایتخت خود یعنی رقه جنگ بی امانی را انجام میدهد اما بنا به گفته مسئولین عالیرتبه داعش، فرماندهان عالی رتبه این سازمان از رقه خارج شدند.

داعش مسئولیت حمله به مقر امنیتی در روسیه را برعهده گرفت 

گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) روز شنبه 22 آوریل 2017 اعلام کرد،عامل حمله به مرکز پذیرش سازمان امنیت روسیه در شهر «خاباروفسک» یکی از اعضای این گروه بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از سایت‌های آمریکایی که فعالیت های گروههای تروریستی را دنبال می کند، داعش مسئولیت حمله به مرکز امنیتی روسیه را به عهده گرفت. حادثه هجوم به مرکز امنیتی روسیه ، روز جمعه ساعت 17.02 دقیقه عصر به وقت محلی و 07.02 به وقت گرینیچ در شهر خاباروفسک رخ داد. روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که فرد مهاجم به مرکز پذیرش سازمان امنیت در منطقه «خاباروفسک» وارد شده و بلافاصله به سوی افراد تیراندازی کرد.
طبق این گزارش، بر اثر تیراندازی فرد مهاجم 3 مامور سازمان امنیت فدرال روسیه کشته و تعدادی نیز زخمی شدند. ماموران امنیتی بلافاصله پس از حادثه با تیراندازی به سوی مهاجم وی را از پای درآوردند. در همین حال خبرگزاری ایتارتاس به نقل از یک مقام امنیتی در خاباروفسک نوشت، فرد مهاجم سابقه شرکت در یک گروه نئونازیستی را داشته است.
این مقام امنیتی وابسته به سازمان اطلاعات داخلی در روسیه، «FSB»، گفت:«مهاجم آوا ویکیونیو نام دارد و در سال 1999 متولد شده وی در شهر خاباروفسک زندگی می‌کرد. خبرگزاری «اعماق» وابسته به داعش نیز اعلام کرد که فرد مهاجم از اعضای این تشکیلات است. شهر خاباروفسک با 611 هزار نفر جمعیت و 386 کیلومتر مربع مرکز استان همنام در خاور دور روسیه قرار گرفته است. 


کشته شدن چند تروریت داعش در تلعفر 

وزارت دفاع عراق فدرال باصدور بیانیه ایی اعلام داشت ؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال چند حمله هوایی را در منطقه تلعفر در غرب موصل علیه تروریستهای داعش به انجام رساندند.

در این بیانیه آمده است ؛ در حملات چند مقر فرماندهی و چند کارگاه ساخت خودروهای بمب گذاری شده و تعدادی از اعضای گروه تروریستی داعش هدف قرار گرفته اند.


ترکیه در آخرین مرحله خرید اس 400 از روسیه است 

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد، مذاکرات آنکارا با مسکو درباره خرید سیستم موشکی هوایی اس 400 به آخرین مرحله رسیده است اما این بدان معنی نیست که بلافاصله توافقی در این زمینه امضا شود.
به نقل از خبرگزاری رویترز، فیکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد: کشورهای ناتو هنوز پیشنهاد تاثیرگذاری برای جایگزینی این سیستم دفاعی مطرح نکرده اند.
در سال 2015 ترکیه که عضو ناتو است یک قرارداد 3.4 میلیارد دلاری برای سیستم دفاعی موشکی دوربرد با چین را لغو کرد و پس از آن اعلام کرد که خود به دنبال ساخت سیستم موشکی بومی خواهد بود اما پس از مدتی موضع خود را تغییر داد.

ایشیک در این کنفرانس خبری اضافه کرد: بسیار واضح است که ترکیه نیاز به یک سیستم موشکی دارد اما اعضای ناتو پیشنهاد موثری از نظر مالی نداده اند. در حال حاضر مذاکرات درباره خرید سیستم موشکی اس 400 از روسیه در آخرین مرحله قرار دارد اما این بدان معنی نیست که قرارداد نهایی بلافاصله امضا خواهد شد.  وی ادامه داد: ترکیه قادر نیست سیستم موشکی اس 400 را با سیستم ناتو ادغام کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر