ایران نیوز

چهارشنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۳۹۶

سرگردانی ارتش ترکیه کوهستان‌های وسیع ایالت بوتان

ارتش ترکیه مدت ۱۳ روز است در که کوهستان‌های کاتو و بَسطا در ایالت بوتان باکور کردستان اقدام به عملیات گسترده‌ای با هدف ضربه‌زدن به نیروهای گریلاها کرده است اما این عملیات تاکنون بی‌نتیجه مانده است.
منابع محلی در ایالت بوتان باکور کردستان گارش داده‌اند که ارتش ترکیه با روحیه‌ای متزلزل در شرایط سخت کوهستانی محصور گشته است و مزدوران محلی که نقش پیش‌قراول ارتش ترکیه را ایفا می‌کنند، اقدام به نافرمانی نموده و خواستار بازگشت به خانه‌های خود شده‌اند.
این عملیات گسترده در کوه‌های کاتو ژیرکی، کاتو مارینوس، گابار، جودی، مَتینا و بسطا در مناطق وسیع و پهناور بوتان همراه با حضور ۳ هزار نظامی ترکیه، ۲۰۰ تن از مزدوران محلی و شمار زیادی از تسلیحات پیشرفته نظامی انجام می گیرد. گفته می‌شود یک ژنرال ارتش با هویت "ارتشبد اسماعیل متین تَمل" وظیفه هماهنگی و فرماندهی این عملیات را برعهده دارد.
ارتش تکیه برای روحیه دادن به نظامیان خود شمار زیادی از نیروهای کماندویی خود با نام ترکی "JOH" و هلی‌کوپترهای پیشرفته سوپر کبری را به این مناطق اعزام کرده است. منابع میدانی اعلام کردند که تعداد زیادی از مزدوران محلی به حضور در این عملیات ها اعتراض کرده‌اند و خواستار بازگشت شده‌اند.
با این حال ارتش ترکیه از ترس کمین‌ نیروهای گریلا، شبیخون، سوءقصد و شرایط نامناسب، جرأت عقب نشینی را نیز نداشته و در این کوهستان‌ها با روحیه‌ای آشفته محصور گشته است.
از طرف دیگر رسانه‌های حکومتی تلاش می‌کنند که با فریب افکار عمومی ترکیه، شکست این عملیات را برعکس جلوه دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر