ایران نیوز

جمعه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۶

درخواست سازمان ملل از مسعود بارزانی برای حذف حکم اعدام در اقلم کردستان

نمایندگی سازمان ملل در اقلیم کردستان طی نامه‌ای از رئیس اقلیم کردستان درخواست کرد اجرای حکم اعدام در اقلیم را متوقف نماید. در 25 اوت 2015 فریدون جوانرودی عضو رهبری حزب دمکرات کردستان و مسئول محور خازر طی حادثه‌ای مشکوک جان خود را از دست داد که بعدها سه نفر به جرم قتل وی بازداشت‌ شده و از سوی دادگاه‌های اقلیم کردستان حکم اعدام برای آن‌ها صادر گردید. مسعود بارزانی این حکم را امضا کرده و به همین دلیل نمایندگان سازمان ملل در اقلیم کردستان درخواست کردەاند این حکم متوقف گردد. در حالی که مام جلال حتی حکم اعدام صدام حسین را امضائ نکرد
به گزارش پایگاه خبری شارپرس، نمایندگی سازمان ملل در اقلیم کردستان نامه‌ای به دفاتر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان و نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم تسلیم کرده است که طی آن درخواست شده است اجرای حکم اعدام در اقلیم کردستان متوقف گردد.
فرانسیسکو موتا مسئول دفتر نمایندگی یونامی در امور حقوق بشر نامه‌ای به رئیس و نخست‌وزیر اقلیم کردستان تسلیم کرده که به تاریخ 4 می 2017 نوشته‌شده و در آن درخواست شده است تا اجرای حکم اعدام در اقلیم کردستان متوقف شود.
در این نامه به‌ویژه از سه نفری که به جرم قتل فریدون جوانرودی از رهبران حزب دمکرات کردستان به اعدام محکوم‌شده‌اند اشارە و درخواست شده است از اعدام آنان جلوگیری شود.
در این نامه اشاره‌شده است که «به اطلاع مسئولین اقلیم کردستان رسیده است که سازمان ملل تاکید دارد حکم اعدام نه در راستای خدمت به عدالت و بازمانده‌های متوفی بوده و نه پاسخ مناسبی برای عاملان این‌گونه جرم‌هاست و مانع از ارتکاب به جرم نیز نخواهد شد. به همین دلیل از اقلیم کردستان درخواست می‌گردد اجرای حکم اعدام در این اقلیم را متوقف سازد.»
گفتنی است 25 اوت 2015 فریدون جوانرودی عضو رهبری حزب دمکرات کردستان و مسئول محور خازر طی حادثه‌ای مشکوک جان خود را از دست داد که بعدها سه نفر به جرم قتل وی بازداشت‌شده و از سوی دادگاه‌های اقلیم کردستان حکم اعدام برای آن‌ها صادر گردید. مسعود بارزانی این حکم را امضا کرده و به همین دلیل نمایندگان سازمان ملل در اقلیم کردستان درخواست کردەاند این حکم متوقف گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر