ایران نیوز

سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۶

حزب دمکرات و کومله در ارتباط با مساله انتخابات بیانیەای منتشر کردند

حزب کومله کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان ایران، در ارتباط با انتخابات بیانیەای مشترک خطاب به مردم کردستان و تشکیلات مخفی خود در کردستان منتشر کردند.
متن کامل بیانیه:
بیانیەی مشترک تشکیلات مخفی حزب کومله کردستان ایران و حزب دمکرات کردستان ایران در ارتباط با مساله انتخابات 

هم‌میهنان محترم!

تشکیلات کومله و دمکرات!

فعالین سیاسی و مدنی!

همانگونه که مطلع هستید در ٧ اردیبهشت ١٣٩٦ شمسی، شش حزب کردستان ایران طی بیانیەای مشترک از اقشار مختلف کردستان خواستند که در نمایش انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستا شرکت نکنند، چرا که رژیم اسلامی طی ٣٩ حاکمیت تحمیلی در ایران، تمام بنیادهای انتخابات آزاد را نقض کرده و تنها مقصودش از برگزاری انتخابات فریب افکار عمومی مردمان ایران و جهان بوده و هست. طی روزهای اخیر نیز رسانەها، کاندیداها و سایر مسئولین حکومتی با تمام توان خود سعی بر آن داشتەاند که به هر طریقی که شده مردم را به پای صندوق‌های رای بکشانند.

در کشورهای دمکرات و آزاد، انتخابات همچون یکی از بنیادهای اصلی دمکراسی محسوب می‌شود و فرد آزاد است و از طریق شرکت در انتخابات در تغیر و تحولات قدرت و زندگی خود سهیم می‌باشد. در حالی که در ایران انتخابات کاملا در راستای خدمت هر چه بیشتر به حکومت سرکوبگر است. همه ما از قصد و نیت رژیم از به اصطلاح انتخابات، بعد از گذشت بیش از ٤ دهه آگاه هستیم و لازم نیست که این مساله را ریزبینانه تحلیل کنیم.

در تمام دورەهای به اصطلاح انتخابات، با دادن وعده و وعیدهای دروغین و بی‌اساس سعی بر آن داشتەاند که بر کرسی قدرت بنشینند و به جای خدمت کردن به مردم ایران و کردستان، عامل اصلی در اشاعه فساد، رانت‌خواری، پر کردن جیب‌هایشان و تجهیز هرچه بیشتر سازمان‌های سرکوبگرشان -برای خفه کردن هرگونه فریاد اعتراضی در ایران و به ویژه در کردستان- بوده‌اند.

تمام آن بحران‌ها و آسیب‌هایی همچون بیکاری، فقر، فساد، نبود آزادی و دمکراسی که موجب شکل گرفتن انقلاب ٥٧ ملیت‌های ایران شده بود، نه تنها چیزی از این بحران‌ها کاسته نشده بلکه چندین و چند برابر نیز شده است، همچنین باید به آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد به مواد مخدر، تن‌فروشی و اشاعه دەها آسیب دیگر اشاره کرد که تار و پود جامعه را تنیده است.

در طول حاکمیت جمهوری اسلامی ایران سطح رفاه مردم، توسعه اقتصادی و سیاسی و نیز امید به آینده روز به روز بدتر و بدتر شده است که این نیز حاصل سیستم سیاسی-اقتصادی سقط جمهوری اسلامی‌ست که در این ارتباط سران و مسئولین این نظام مسئول وضعیت پیش‌آمده هستند.

وضعیت معلمین، زنان، حقوق ملیت‌ها، آئین و مذاهب متفاوت بحرانی و فرصت هرگونه سازماندهی میتینگ و تظاهرات مسالمت‌آمیزی از آنان سلب شده است و هرگونه تلاشی برای اعادەی حقوقشان به نام دشمنی با حاکمیت نظام و حکومت خدا با شدیدترین نوع سرکوب و زندان و شکنجه روبرو می‌شود.

به خاطر وجود موانع قانونی همچون قدرت مطلق خامنەای، شورای نگهبان و نظارت استصوابی، برگزاری هرگونه انتخابات آزاد و دمکراتیکی در ایران بی‌معنا می‌باشد که به صورت هدفمندی این حق را از مردم ایران سلب کردەاند.

با توجه به کارنامه سیاه و تاریخچەی سیاسی که رژیم برای خود ثبت کرده است نمی‌توان هیچگونه دلخوشی و امیدی به ایجاد تغیر و گفتمان اصلاح‌طلبی در درون رژیم داشت و نباید مردم نیز به آن امیدی داشته باشند.

به همین خاطر تشکیلات کومله و دمکرات، فعالین سیاسی و مدنی و نیز شخصیت‌های اجتماعی موظف‌اند که به صورت موثری برای آگاه کردن مردم در راستای شرکت نکردن در نمایش انتخابات گام بردارند. مهم است که مردم کردستان در روز ٢٩ اردیبهشت یا در خانەهای خود بمانند یا به جای حضور در پای صندوق‌های رای به گشت و گذار در دامن طبیعت زیبای کردستان بپردازند.

نابود باد رژیم جمهوری اسلامی ایران

حزب کومله کردستان ایران

حزب دمکرات کردستان ایران

کمیتەی زاگرس و کمیسیون تشکیلات

١٣\٥\٢٠١٧
٢٣\٢\١٣٩٦

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر