ایران نیوز

پنجشنبه، اردیبهشت ۲۸، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش وعراق

کوردانه: سرتیترخبرها:خورماتو... پیشمرگە حملە داعش را در هم شکست,شهادت دو فرمانده پیشمرگه در دوزخورماتو,جنگ موصل ...جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال حدود 4 هزار حمله هوایی انجام داده اند,حمله هوایی جنگنده های روسی و سوری به مواضع داعش در منطقه ریف حمات, برگزاری جلسه کمیسیون عالی امور وزارت پیشمرگه,کشته شدن 16 هزار تروریست داعش از ابتدای جنگ موصل,کشته شدن یک سرکرده داعش در موصل,ارتش عراق فدرال کنترل کامل منطقه الرفاعی در غرب موصل را در دست گرفت,29 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,کشته شدن 11 نظامی ارتش ترکیه در مناطق آمد و بوتان,شکست حمله داعش در جنوب شهر موصل,کشته شدن دهها تروریست داعش در استان الانبار کشته شدن دهها تروریست داعش در استان الانبار 

منابع امنیتی عراقی اعلام داشتند؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال به دنبال کسب اطلاعات از دستگاههای اطلاعاتی مواضع و مقرات تروریستهای داعش در منطقه " دغیمه العبیدی " در شهرستان القائم در استان الانبار را مورد حمله قرار دادند.
منابع افزودند؛ در نتیجه این بمباران هوایی یک کارگاه ساخت خودروهای بمب گذاری شده و یک کارگاه ساخت موشک تروریستها هدف قرار گرفته و همچنین دهها نفر از تروریستها نیز کشته و زخمی شدند.

شکست حمله داعش در جنوب شهر موصل 

نیروهای عراقی اعلام داشتند ؛ تروریستهای داعش با استفاده از چند خودروی ضد گلوله و موتور سیکلت به نیروهای عراقی در منطقه حضر در جنوب موصل حمله کردند.
همچنین اعلام شده که نیروهای عراقی توانستند حمله تروریستهای داعش را در هم شکسته خسارات جانی و مالی فراوانی را به آنان وارد کنند.
از سوی دیگر نیروهای عراقی با حمایت جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال توانستند چندین مقر فرماندهی و مخفیگاه تروریستها را در شمال ناحیه قیروان در غرب موصل مورد هدف قرار داده و منهدم کنند. 

کشته شدن 11 نظامی ارتش ترکیه در مناطق آمد و بوتان 

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق "ه.پ.گ" اعلام کردە کە در عملیات گریلایی نیروهای آنها در آمد و بوتان دست‌کم ۱۱ نظامی و یک ضدگریلا ترکیە کشتە شدەاند.
ه.پ.گ در بیانیەی خود بە جزئیات عملیات نیروهای گریلا در فاصلەای روزهای ۱۴ تا ۱۶ ماە مە اشارە کردە است. در این بیانیە آمدە است:
"ساعت ۱۵:۳۰ روز ۱۵ ماە مە نیروهای یژاستار در منطقە پیران حومە شهر آمد راە مواصلاتی شنگرک را بە کنترل خویش درآوردند. نیروهای ما پس از ممانعت توقف یک دستگاە خودرو کە از پایگاە شنگرک خارج شدە بود، آنرا هدف رگبار قرار دادند. در این عملیات یک ضدگریلا بە هلاکت رسید. نیروهای گریلا خودرو مذکور را بررسی کردە و سە قبضە اسلحە ژ-۳ و یک قبضە اسلحە ه.ک-۳۳ را ضبط نمودند. پس از عملیات مذکور ارتش ترکیە تحرکات وسیعی را در این عرصە آغاز نمود و مکان درگیری را آماج حملات خمپارەای قرار داد. ساعت ۱۰:۱۰ روز ۱۵ ماە مە نیروهای گریلا در عملیاتی همزمان پایگاە تپە جوتکار و گردان تی.آر.تی گابار در شرنخ را هدف قرار دادند
نیروهای ما با اسلحەهای نیمە سنگین و فردی، پایگاە تپە جوتکار را هدف قرار دادند. نظامیان ارتش ترکیە حین اختفای خود در کانتینرهای این پایگاە هدف نیروهای گریلا قرار گرفتە و کانتینر مذکور بە تمامی منهدم شد. از تعداد کشتە و زخمی‌های ارتش ترکیە در این کانتینر خبر موثقی کسب نشدە است. نیروهای ما با اسلحەهای سنگین تانک مستقر در این پایگاە را هدف قرار دادند و آنرا هم منهدم کردند. در تانک سە نظامی ترکیە کشتەشدند و ۲ نظامی هم حین فرار بە سوی خمپارەاندازها از سوی تک‌تیراندازهای ما هدف قرار گرفتند و از پای درآمدند. همزمان نیروهای ما عملیاتی را علیە گردان تی.آر.تی گابار بە انجام رساندند. از تعداد کشتە و زخمی‌های رژیم ترکیە در این مکان خبر موثقی در دست نیست. پس از این عملیات ارتش ترکیە کشتە و زخمهای خود را با هلی‌کوپتر از عرصە جنگ خارج کرد. این عملیات برای تجلیل از شهدای ماە مە صورت گرفت
ساعت ۱۶:۱۵ روز ۱۵ ماە مە نیروهای گریلایی ما علیە نظامیان ترکیە در تپە شهیدان حومە قلابان منطقە شرنخ عملیاتی را بە انجام رساندند. نیروهای ما با اسلحەهای سنگین بە بخش تکنیکی در این پایگاە حملە نمودند. در این حملە گریلایی یک بیل مکانیکی، یک سنگر و یک کانتینر منهدم شدند، در این عملیات ۴ نظامی و رانندە بیل مکانیکی کشتە شدند. ارتش ترکیە پس از عملیات منطقە را آماج حملات خپمارەای قرار داد. عملیات مذکور برای تجلیل از شهدای ماە مە بە انجام رسید
ساعت ۱۸:۵۰ روز ۱۶ ماە مە نیروهای ما یک دستگاە بالگرد تجسسی از نوع درُن را در منطقە مرزی چَلە –جولمرگ ساقط کردند
در بیانیە روز گذشتە اعلام کردە بودیم کە در عملیات روز ۱۲ ماە مە در منطقە شهید رسو؛ منطقە بستا حمە شرنخ کە یک روز بە درازا کشیدە بود چهار تن از رفقای ما بە شهادت رسیدەاند. هنوز از تعداد کشتە و زخمی‌های ارتش ترکیە خبری در دست نیست. ساعت ۱۵ روز ۱۴ ماە مە در درگیری مابین نیروهای ما و نظامیان دشمن یک ارتشی ترکیە از پای درآمد. در این درگیری ارتباط ما با یکی از رفقا قطع شدە است. در بیانیەهای آتی هویت این رفیق را کە بە شهادت رسیدە است منتشر خواهیم کرد. 

29 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 


جنگنده های ائتلاف 29حمله هوایی جدید را علیه مواضع تروریست های داعش در عراق فدرال و سوریه به انجام رساندند.
براساس بیانیه نیروهای مشترک ائتلاف 11 سورتی از این حملات در عراق فدرال و 18 حمله نیز در سوریه صورت گرفته است.
در عراق فدرال مواضع تروریست ها در مناطق القائم،رطبه،شنگال،تلعفر و موصل به انجام رسیده و در سوریه نیز پایگاههای تروریست ها در مناطق دیرالزور ، طنف،تدمر،البوکمال، هول ، رقه و طبقا هدف قرار گرفته اند.
در این حملات تعداد زیادی خودروی نظامی و مقرات جنگی تروریست ها منهدم شده اند.


ارتش عراق فدرال کنترل کامل منطقه الرفاعی در غرب موصل را در دست گرفت 

همزمان با عقب‌نشینی تروریستهای داعش، نیروهای ارتش عراق فدرال به همراه نیروهای ویژه خنثی‌سازی مواد منفجره داعش، به پیشروی‌ خود در شمال غرب موصل ادامه می‌دهند.
در این میان واکنش‌های داعش تنها منفجر کردن، خودروهای بمب‌گذاری شده در دو منطقه العریبی و الرفاعی و کشتن سربازان عراقی محدود شده است. به گفته نیروهای مبارزه با تروریسم، هیچ کدام از شهروندان در این درگیری‌ها آسیبی ندیده است.
نیروهای عراقی در بخش شرقی، کنترل کامل منطقه الرفاعی در غرب موصل را در دست گرفتند و در بخش غربی نیز بر منطقه الربیع تسلط یافتند. تنها دو منطقه دیگر به نام‌های الورشان و النجار باقیمانده تا تمام شهر قدیم موصل در اختیار ارتش عراق فدرال قرار گیرد.
فرماندهان نیروهای مبارزه با تروریسم گفتند که نیروهای ویژه، در ورودی این مناطق، مستقر شده و خودورهای بمب‌گذاری شده را از راه دور منهدم کردند. داعش این خودورها را برای هدف قرار دادن شهروندان به کار می‌برد.
به گزارش منابع اطلاعاتی، نیروهای ارتش و نیروهای واکنش سریع تنها به 48 ساعت دیگر زمان نیاز دارند تا درگیری‌های موجود در مناطق 17 تموز و الاقتصادیین را به پایان ببرند. در این مناطق درگیری‌های شدیدی در جریان است و داعش در این مناطق از نیروهای انتحاری استفاده می‌کند.

 کشته شدن یک سرکرده داعش در موصل 

یکی از مسئولین تروریستهای داعش در ادامه عملیات آزادسازی این شهر در بخش غربی موصل کشته شد.
یکی از فرماندهان ارتش عراق فدرال در این باره اعلام داشت؛ نیروهای عراقی در ادامه عملیات آزادسازی شهر موصل به یکی از مقرات تروریستهای داعش در بخش غربی شهر موصل حمله کردند و به دنبال درگیری شدید با تروریستها ، جلال ایوب شهاب که تبعه سوریه ایی بوده و مسئول رسانه های سازمان تروریستی داعش در موصل بوده را کشتند.
وی افزود همچنین در این درگیری 25 تروریست دیگر توسط نیروهای عراقی دستگیر شده اند.

 کشته شدن 16 هزار تروریست داعش از ابتدای جنگ موصل 

منابع عراقی از کشتە شدن هزاران داعشی در موصل و زمان آزادسازی این شهر خبر می‌دهند.
سرهنگ "یحیی رسول" سخنگوی اتاق عملیات مشترک آزادسازی موصل تأکید کرد که تروریست‌های داعش در تنگنا قرار گرفته‌اند و فقط ۱۲ کیلومتر مربع از غرب موصل در اختیار آنهاست که بزودی نیز این مناطق آزاد می‌شود.
به نوشته روزنامه الصباح عراق، یحیی رسول در مصاحبه با خبرنگاران گفت: آمار تلفات داعش تا دیروز ۱۶۴۶۷ نفر بوده است. ۳۹۴ نفر نیز دستگیر شده‌اند. ۶۷۹ خودروی بمب‌گذاری شده و ۸۸۹ نفربر و تانک منهدم شده و ۶۶۶۱ مین خنثی شده است. همچنین ۱۱ مرکز فرماندهی، ۷۶ کارگاه بمب‌گذاری خودروها و ۴۷ پهپاد منهدم شده است.
 از سوی دیگر، تروریستهای داعش صبح دیروز چهارشنبە ٢٧ اردیبهشت‌ ماه تلاش کردند با پنج خودروی بمب‌گذاری شده نیروهای عراقی را هدف قرار دهند که موفق نبودند.

 برگزاری جلسه کمیسیون عالی امور وزارت پیشمرگه 

دیروز مورخ 17-5-2017 جلسه عادی کمیسیون عالی امور وزارت پیشمرگه به سرپرستی کریم شنگالی وزیر موقت پیشمرگه و حضور سرلشکر شیروان عبدالرحمان فرماندهی نیروهای 80 پیشمرگه و ژنرال جبار یاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه و سرلشکر جمال محمد فرماندهی ستاد و تعدادی از فرماندهان ارشد وزارت پیشمرگه در شهر هولیر برگزار گردید.
در این جلسه در مورد کار و وظایف وزارت و پروسه ادغام و سازماندهی نیروهای پیشمرگه بحث و گفتگو گردیده و چندین پیشنهاد و نقطه نظر برای اجرای وظایف و رفع مشکلات مطرح گردید.
همچنین وزیر موقت پیشمرگه به وضعیت مرزها و وضعیت امنیتی به ویژه جنگ با داعش در حال حاضر و آینده اشاره کرده و همچنین در مورد ساختار سازی در وزارت پیشمرگه و سازماندهی مدرن نظامی نیروهای پیشمرگه که با شرایط منطقه و نیروی پیشمرگه کوردستان همخوانی داشته باشد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

حمله هوایی جنگنده های روسی و سوری به مواضع داعش در منطقه ریف حمات 

بیش از 20 تروریست داعش در نتیجه حمله هوایی جنگنده های روسی و سوری کشته شدند .همچنین در این حملات هوایی تعدادی از شهروندان غیر نظامی نیز کشته و زخمی شده اند.
دیدبان حقوق بشر در سوریه دیروز چهارشنبه 17-5-2017 در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های روسیه و سوریه مواضع تروریستهای داعش در ریف حمات را بمباران کرده اند که در نتیجه این حملات تعدادی از تروریستها کشته وزخمی شده اند.
همچنین اشاره شده که افراد غیر نظامی در میان کشته شده ها می باشند.

دیدبان حقوق بشر همچنین اعلام داشته که هواپیماهای روسی و سوری به طور مداوم مواضع تروریستهای داعش در چند منطقه ریف حمات را بمباران می کنند و به همین سبب جان و زندگی ساکنین غیر نظامی این مناطق نیز در خطر قرار دارد.

جنگ موصل ...جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال حدود 4 هزار حمله هوایی انجام داده اند 

وزارت دفاع عراق فدرال اعلام داشت ؛جنگنده های نیروی هوایی در مدت یک ماه گذشته حدود 4000 بار به مواضع تروریستهای داعش در شهر موصل حمله کرده اند.
سرهنگ تحسین ابراهیم مدیر رسانه ایی وزارت دفاع عراق فدرال در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی حدود 4000 بار مواضع تروریستهای داعش در موصل را بمباران کرده اند.
وی افزود؛ هواپیماهای نیروی هوایی همچنین 592 پرواز را برای انتقال اسلحه و تجهیزات نظامی برای نیروهای عراقی شرکت کننده در جنگ موصل انجام داده اند.

شهادت دو فرمانده پیشمرگه در دوزخورماتو 

یکی از فرماندهان نیروی پیشمرگه کوردستان در خرماطو از حملەی داعش بە محور پیشمرگە در دوزخرماطو می‌گوید و اشارە می‌کند کە داعش درصد است درگیری‌ها را از موصل بە مکان دیگری سوق دهد.
 براساس خبرهای دریافتی توسط سایت وته بیژ " ساعت ٣ سحرگاه امروز داعش در محور (زرگە) در جنوب ناحیەی خرماطو، بە پایگاه‌های نیروی پیشمرگەی کوردستان حملە کردە، متاسفانە  چند تن از نیروهای پیشمرگه  شهید و زخمی  گشتند .


وی افزود ؛ در این درگیری دو نفر از فرماندهان نیروی پیشمرگه با درجه های سروان و سرهنگ به شهادت رسیده و 15 نفر دیگر از نیروهای پیشمرگه نیز زخمی شدند. وی گفت: "مدتی بود داعش حرکت‌هایی در این منطقە داشت، زیرا آنها می‌خواهند فشار درگیری‌ها را در موصل کم کنند و جبهەهای درگیری را افزایش دهند و همزمان در چندین محور درگیری ایجاد کنند".
 وی همچنین آشکار ساخت کە مکان‌هایی کە توسط داعش مورد حملە قرار گرفتەاند، در پستی و بلندی و همچنین زمان حملە را نیز وقتی طلایی دانستەاند، اما خوشبختانە حملەی آنها خنثی شد و نیروهای زیادی از آنها کشتە شد".


خورماتو... پیشمرگە حملە داعش را در هم شکست

سحرگاه امروز نیروهای پیشمرگە کوردستان حملە تروریست‌‌های داعش را در اطراف شهر خورماتو درهم شکستند.
سحرگاه امروز پنج‌شنبە ٢٨ اردیبهشت‌ماه، در منتقە (رزگە) خورماتو، نیروهای پیشمرگە حملە تروریستهای داعش را دفع کردند. با استناد بە اطلاعاتی کە بە (باس‌نیوز) رسیدە، در این حملە دەها تروریست داعش کشتە و یا زخمی شدەاند.
همچنین، یک دستگاه لودر و چند وسیلە دیگر نقلیە بە همراه مقادیر زیادی سلاح و مهمات داعش بە دست نیروهای پیشمرگە افتاد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر