ایران نیوز

یکشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۹۶

عملیات گریلا در بدلیس



ه.پ.گ در بیانیه‌ای از عملیات نیروهایش برضد ارتش ترکیه در مناطق خزران در استان بدلیس خبر داده است
مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) در این بیانیه آورده است:
در تاریخ ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت)، دو نفر به نام‌های جانفدا مورادیه و رشید موش به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند. براساس اطلاعاتی که این دو شخص به نیروهای دشمن داده‌اند، ارتش ترکیه در تاریخ ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در منطقه کاتو خلیل در اراضی "شاخ" در شهر وان، عملیاتی را برگزار نمود. در تاریخ ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) ساعت ۱۴، میان نیروهای ما و ارتش ترکیه در منطقه درگیری به‌وقوع پیوست که نزدیک به ۲ ساعت ادامه داشت و تعداد زیادی از نیروهای دشمن به هلاکت رسیدند. در نتیجه این درگیری‌ها ۴ تن از رفقای ما نیز به شهادت رسیدند. این عملیات در تاریه ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) خاتمه یافت. اسامی رفقای شهیدمان در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.
در تاریخ ۵ می (۱۵ اردیبهشت) ساعت ۱۸ به‌وقت محلی، نیروهای ما برضد یکی از یگان‌های مخفی ارتش ترکیه در منطقه هاماتا در خیزان شهر بدلیس عملیاتی را انجام دادند. در این عملیات دو موضع استحکامی دشمن به شدت در هم کوبیده شد و کاملاً منهدم شدند. از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن در این عملیات اطلاع ددقیقی بدست نیامد. پس از عملیات، دو فروند هلی‌کوپتر سکورسکی، به انتقال کشته و مجروحان عملیات پرداختند.
در تاریخ ۵ می (۱۵ اردیبهشت) ساعت ۱۹:۳۰، در منطقه ناوین از توابع خیزان ساتان بدلیس، میان نیروهای ما و ارتش ترکیه درگیری روی داد که از تعداد کشته و مجروحان دشمن اطلاع دقیقی بدست نیامد. نیروهای ما هم با موفقیقت منطقه را ترک و به پایگاه‌های خود برگشتند.
در تاریخ ۳ می (۱۳ اردیبهشت) ساعت ۲۳، نیروهای ما برضد تپه کوردینه در چله از توابع استان جولمرگ عملیات گسترده‌ای را آغاز نمودند که در نتیجه آن ۳ تن از رفقای ما به شهادت رسیدند. اسامی و مشخصات رفقای شهید ما بدین شرح است:

جمیله ارگون با کد بریتان سرحد متولد قرس

محمد علی بالبان با کد سعید آندوک متولد وان

ویسَل ناصر اغلو با کد ابراهیم ساره متولد الیح

در تاریخ ۲۷ الی ۲۹ آوریل (۷ الی ۹ اردیبهشت، در منطقه علی بوغازی از توابع درسیم عملیات گسترده‌ای از طرف ارتش ترکیه برگزار شده بود که چند تن از رفقای ما ازجمله رفیق "هندستان پنابَر" به شهادت رسیدند. اسامی رفقای به شهادت رسیده در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد.

ه.پ.گ مشخصات گریلا هندستان پنابر را چنین اعلام کرده است:
هندستان یوکسَک با کد هندستان پنابر متولد شرنخ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر