ایران نیوز

دوشنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۹۶

ارتش سوریه و نیروهای سپاه قدس در مرز عراق تجمع کرده‌اند

طبق گزارشات رسیده، ارتش بشار اسد و هم‌چنین نیروهای سپاه قدس و حزب‌الله، اخیراً حرکات تازه‌ای را در کنار مرزهای عراق و اردن آغاز کرده‌اند
پس از تحرکات تازه ارتش بشار اسد در حومه شرقی حلب، این‌بار خبرهایی از تحرکات تازه ارتش و نظامیان سپاه و حزب‌الله در نزدیکی مرزهای عراق و اردن منتشر شده است. گفته می‌شود هدف از این تجمع نیروها، تلاش برای تسلط بر بزرگراه دمشق به بغداد است و این نیروها سعی دارند تا خط شیعی این نوار را بار دیگر ترمیم نمایند.
رویترز گزارش داده که صدها تن از نیروهای بشار اسد، به‌همراه شبه‌نظامیان شیعه طرفدار آن، هم‌اکنون با گسیل تانک و دیگر اداوت نظامی سنگین وارد شهر سبع‌بیار در جنوب شرق سوریه شده‌اند. هم‌چنین گزارش‌هایی از حضور نیروهای حزب‌الله و سپاه قدس نیز مخابره شده است.
این مناطق که هم‌اکنون در دست ارتش آزاد قرار دارد، باعث نگرانی این نیروها شده است. جنگنده‌های ارتش سوریه ۳شنبه هفته گذشته نیز پایگاه‌های این گروه‌ها را در این منطقه بمباران کرده بودند.
با توجه به تحرکاتی که نیروهای حشد شعبی اخیراً در مرز عراق برای بازپس راندن نیروهای داعش داشتند، گمانه‌زنی‌ها در مورد اتصال مناطق تحت کنترل حشد شعبی با ارتش سوریه قوت می‌گیرد.ێ درصورت انجام چنین پروژه‌ای، می‌توان انتظار داشت که ارتش بشار اسد با استفاده از کمک‌های تسلیحاتی ایران که مستقیماً از طرف ایران تأمین می‌شوند، جان تازه‌ای بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر