ایران نیوز

دوشنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۹۶

شبیخون ق.س.د به داعش و مصادره تسلیحات نظامی ترکیه +[عکس و ویدیو]

مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک شب گذشته در طی چند ضدحمله به تبهکاران داعش در طبقا، تسلیحات ساخت دولت ترکیه که برای تبهکاران فرستاده شده بود را به غنیمت گرفتند یکی از این سلاح ها، اسلحه بازوکای ساخت کارخانه صنایع مکانیک و شیمیایی ارتش ترکیه با نام اختصاری ترکی (MKE) می‌باشد
درگیری‌های شدید مابین نیروهای سوریه دمکراتیک و تبهکاران داعش در مرکز شهرک طبقا بدون وقفه ادامه دارد، مبارزان هر روز محلات بیشتری را آزاد کرده و عرصه را بر تبهکاران داعش را تنگ‌تر می‌نمایند. مبارزان عملیات خشم فرات شب گذشته طی چند شبیخون همزمان، توانستند ۶ محله این شهرک را به تمامی از اشغال تبهکاران آزاد کنند.
در این درگیری‌ها شمار زیادی تبهکار از پای درآمده، زخمی شده و یا به طرف رقه فرار کرده‌اند. همچنین مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات تبهکاران به دست مبارزان افتاده است.
در این درگیری‌ها مبارزان توانستند مقادیر زیادی سلاح و مهامات را از جمله چندین قبضه کلاشنیکُف، تیربار گرینوف، آر.پی.جی۷ و همچنین سلاح بازوکا را به غنیمت بگیرند که طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، مشخص شده که بسیاری از این سلاح‌ها و مهمات‌ها، متعلق به دولت ترکیه می‌باشند. گفته می‌شود بر روی این سلاح‌ها، آرم "کارخانه صنایع مکانیک و شیمیایی ارتش ترکیه موسوم به (MKE) دیده می‌شود که همین امر جایی برای گمانه‌زنی برای تجهیز این تبهکاران توسط ترکیه باقی نمی‌گذارد.
همچنین ق.س.د شماری سلاح کلت مخصوص سوءقصد، سلاح‌های فردی سبک مخصوص جنگ‌های شهری، انواع خمپاره‌‌ اندازها، بی‌سیم‌های وای.فی دار و وسایل چاپخانه نیز به کنترل مبارزان در آمده است.
گزارشگر خبرگزاری فرات در منطقه تصاویر تسلیحات و مهمات تبهکاران را به این مرکز مخابره کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر