ایران نیوز

شنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۹۶

عملیات‌های هم زمان گریلا های پ ک ک در جولمرگ، آمد، شرنخ، موش و درسیم

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق در اطلاعیه‌ای کتبی به عملیات‌های اخیر گریلا در مناطق مختلف باکور کردستان اشاره کرده است. در این عملیات‌ها ضربات مهلکی بر ارتش ترکیه وارد آمده است




در اطلاعیه ه.پ.گ چنین آمده است:‌ " در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد ۹۶) ساعت ۱۱ نبروهای ما برضد نظامیان مستقر در ارتفاعات روستای زَویت در چله از توابع استان جولمرگ عملیاتی ار انجام دادند. این عملیات با استفاده از سلاح سبک و [نیمه]سنگین انجام گرفت و در نتیجه آن ۴ نظامی ارتش به هلاکت رسیده و ۸ تن دیگر نیز زخمی شدند. همان‌روز نیروهای ما در ساعت ۱۶:۴۵ با استفاده از سلاح [نیمه‌]سنگین یک خودروی زرهی را در تپه چیَره شیخان مورد حمله قرار دادند که در نتیجه آن دستکم ۳ نظامی ارتش کشته شدند. این عملیات برای گرامیداشت یاد شهید بدران گوندکرم انجام گرفت.

در شمزینان برضد یگان‌‌های مخفی عملیات صورت گرفت

در تاریخ ۲۵ می (۴ خرداد) ساعت ۱۷، نیروهای ما برضد یگان‌های مخفی ارتش ترک که در منطقه خاپوشکا از توابع شمزینان در استان جولمرگ مشغول تجسس بودند، عملیاتی را انجام دادند. در نتیجه ضربه نیروهای ما به این یگان‌ها، دستکم ۴ تن از آن‌ها کشته شدند. پس از این عملیات، پایگاه‌های مستقر در خطوط مرزی، منطقه را توپ‌باران نمودند.

در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) ساعت ۱۰ گریلاهایمان، با استفاده از سلاح سبک و [نیمه]سنگین، برضد مواضع دشمن در یک تپه در شهرستان اَلکه از توابع استان شرنخ عملیاتی را انجام دادند که هنوز از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های ارتش ترک اطلاعی در دست نیست.

عملیات برضد نظامیان مستقر در تپه شرَفیه در منطقه گابار

در تاریخ ۲۵ (۴ خرداد) ساعت ۱۴، نیروهای ما برضد نظامیان مستقر در تپه شرفیه در منطقه گابار از توابع بوتان عملیاتی را انجام دادند. در این تپه ۵ نظامی ارتش و یک قبضه سلاح آ.۴ مستقر بودند و با استفاده از سلاح سبک و [نیمه]سنگین هدف قرار گرفتند. در این عملیات ۴ نظامی کشته شده و موضع سلاح آ.۴ به‌کلی منهدم شد. این عملیات در جواب عملیات اخیر [ارتش ترکیه] در منطقه کاتو انجام گرفته است.

حمله به نظامیان شرکت کننده در عملیات از ۴ محور

در تاریخ ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت) در منطقه شهید بروسک در شهرستان پیران از توابع استان آمد، هزاران تن از نظامیان ترک با همراهی نیروهای کنترا گریلا و مزدوران محلی عملیاتی را آغاز نمودند. ارتش با استفاده از ۶ هلی‌کوپتر سکورسکی در مناطق زیارت، پرِژمان، تونَگرات، اوچکولا، شنگرک و گورس به پیاده نمودن نیرو مبادرت ورزید. گریلاهای ما در این عملیات از ۴ محور نیروهای ارتش را مورد حمله قرار دادند. در این عملیات، ۵ تن از نظامیان ارتش به هلاکت رسیدند و ۲ نظامی دیگر نیز مجروح شدند. پس از عملیات، ارتش ترکیه با استفاده از هلی‌کوپتر سکورسکی و محافظت بوسیله هلی‌کوپترهای کبری، کشته و مجروحان خود را از منطقه منتقل نمود. این عملیات برای گرامیداشت شهیدان ماه گولان (اردیبهشت) انجام گرفته است.

در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) ساعت ۲۱، نیروهای ما برضد یگان‌های ارتش مستقر در تپه شخان در منطقه آپه‌موسی در لیجه آمد عملیاتی را انجام دادند که نتیجه این عملیات و تعداد تلفات دشمن هنوز معلوم نیست.

در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه، نیروهای ما برضد نظامیان مستقر در تپه مارک در شهرستان لیجه از توابع استان آمد، عملیات سوءقصدی را انجام دادند که در نتیجه آن یک نظامی ارتش کشته شد. هم‌‌چنین یک تانکر حمل بنزین که به تپه مذکر می‌رفته است، با استفاده از سلاح سبک هدف قرار گرفته شده است.


عملیات تله‌ انفجاری برضد خودروی زرهی

در تاریخ ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) ساعت ۱۰:۳۰، برضد یک خودروی زرهی مدل عقرب، در مسیر گم‌گم-موش عملیات تله‌ انفجاری‌ای صورت پذیرفت که در نتیجه آن خودروی مذکور به شدت ضربه دیده است. اما از تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها خبری به‌دست نیامد.

در روستای باسکا از توابع گم‌گم گروهی از مزدوران به‌نام نیروهای ما در منطقه به جولان پرداخته بودند و به جمع‌آوری پول از مردم مشغول شده بودند. بدین وسیله ما به خلق‌مان اعلام می‌کنیم که در این زمینه هوشیار باشند.

عملیات برضد نظامیان ارتش در نزدیکی یکی از پایگاه‌های درسیم

ارتش ترکیه در شهرستان پولور استان دِرسیم به تقویت نیروی نظامی یکی از پایگاه‌هایش پرداخت. در تاریخ ۲۵ می (۴ خرداد) ساعت ۱۳، نیروهای ما برضد نظامیان مستقر در کانتینرهای مجاور پایگاه، عملیاتی را با استفاده از سلاح سبک و [نیمه]سنگین انجام دادند که هنوز از تعداد دقیق کشته و مجروح‌های دشمن خبری در دست نیست.

در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) نیروهای ما برضد پایگاه رودخانه کورک در شهرستان شمزینان از توابع استان جولمرگ با استفاده از سلاح [نیمه]سنگین عملیاتی را آغاز نمودند. در این عملیات استحکاماتی که سلاح آ.$ در آن مستقر بود به‌کلی منهدم شد و به یک خودروی زرهی مدل عقرب نیز ضربه وارد شد. تعداد دقیق کشته و زخمی‌ها هنوز مشخص نیست".

در ادامه اطلاعیه ه.پ.گ هم‌چنین آمده است: "هواپیماهای ارتش ترکیه در تاریخ ۲۵ می (۴ خرداد)‌ ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه، منطقه چَمچو در زاپ، واقع مناطق حفاظتی مدیا را مورد بمباران قرار دادند. در تاریخ ۲۶ می (۵ خرداد)‌ ساعت ۱۲ شب، جنگنده‌های ارتش دره عبدالکوفی در خاکورک را نیز بمباران کرده‌اند.

فرات نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر