ایران نیوز

سه‌شنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:شب گذشتە انفجار مهیبی در مرکز شهر بغداد روی داد,حشد شعبی: نیروهایمان به مرز سوریه رسیده‌اند,شکست حملات داعش در مناطق قره تپه و سعدیه,احتمال استفاده مجدد روسیه از پایگاه هوایی ایران, برنامه جدید آمریکا برای نابودی داعش, عربستان سفارش خرید کشتی های جنگی از ترکیه را لغو کرد,ارتش ترکیه مراتع و زارع روستاییان در روژاوا را به آتش کشید,کشف ۵ گور دسته جمعی کوردهای ایزدی قربانی داعش در منطقه شنگال,حیدر العبادی» وارد شهر موصل شد,بمباران مواضع تروریستهای داعش در مرز بین عراق فدرال و عربستان,ژنرال جبار یاور : تعداد نیروهای پیشمرگه اسیر در دست داعش به 63 نفر رسید, 25 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش
25 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 


جنگنده های ائتلاف ضد داعش در دور تازه ای از حملات هوایی علیه این گروه 25 حمله انجام داده اند.
نیروی ضربت مشترک که هدایت عملیات نظامی را بر عهده دارد با صدور بیانیه ای اعلام کرد7 حمله هوایی در عراق فدرال  بوده که این حملات درموصل ،حویجه و بیجی صورت گرفته و طی این حملات چهار واحد ازتروریست های گروه داعش و انواع تجهیزات و زیرساخت های این گروه منهدم شده اند.
این بیانیه افزود چند ساختمان داعش در موصل و یکی از سنگرهای آن و یک سامانه سلاح های سنگین و هفت خودرو نیز در حملات هوایی منهدم شد.
همچنین نیروهای ائتلاف 18 حمله هوایی را در مناطق رقه ، دیرالزور ، البوکمال ، طنف و طبقا سوریه علیه تروریست ها انجام داده اند.

  
ژنرال جبار یاور : تعداد نیروهای پیشمرگه اسیر در دست داعش به 63 نفر رسید 

به دنبال انتشار تصاویر یکی از نیروهای پیشمرگه کوردستان توسط ولایت کرکوک سازمان تروریستی داعش که به گفته آنان در درگیریهای چند روز اخیر در منطقه دوزخورماتو به اسارت تروریستها درآمده ، مدیرکل وزارت پیشمرگه اعلام داشت؛ برای آزادی این نیروی پیشمرگه در تلاش هستیم.
ژنرال جبار یاورمنده در مورد این نیروی پیشمرگه به سایت خندان اعلام داشت؛ تمام تلاش خود را برای آزادسازی این نیروی پیشمرگه به کار خواهیم بست.
وی همچنین گفت : از ابتدای جنگ علیه تروریستهای داعش تاکنون تعداد نیروهای پیشمرگه اسیر در دست تروریستهای داعش به 63 نفر رسیده است.
وی افزود ؛ نام این نیروی پیشمرگه سیداحمد و 39 ساله و از نیروهای پیشمرگه گردان 3 تیپ 116 می باشد و متاهل بوده و دارای 5 فرزند است.
شایان ذکر است ؛ شب 27 ماه جاری میلادی تروریستهای داعش از چند محور به نیروهای پیشمرگه مستقر در محور جنگی دوزخورماتو حمله کردند اما نیروهای پیشمرگه به مقابله با آنان پرداخته و تمام حملات تروریستها را درهم شکستند .در این درگیریها تعدادی از نیروهای پیشمرگه زخمی و یک نفر از این نیروها نیز ناپدید شده بود. 

بمباران مواضع تروریستهای داعش در مرز بین عراق فدرال و عربستان 

دهها تروریست داعش در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف به مواضع داعش در مرز بین عراق فدرال و عربستان کشته شدند.
یک منبع امنیتی در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی ائتلاف ضد داعش مواضع تروریستهای داعش در دره حوران در نزدیکی مرز عراق فدرال با عربستان را بمباران کرده و دهها نفر از آنها را کشتند.
وی گفت : در این حمله هوایی همچنین یک انبار اسلحه و مهمات تروریستها نیز منهدم شده است.
  
حیدر العبادی» وارد شهر موصل شد 

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق فدرال  به منظور بازدید از یگان های نظامی مستقر در موصل و همچنین دیدار با فرماندهان عراقی، وارد این شهر شد.
به گزارش شبکه سومریه نیوز، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق فدرال وارد شهر موصل در استان نینوا شد.
بر اساس این گزارش، العبادی با هدف بازدید از یگان های نظامی مستقر در شهر موصل، وارد این شهر شده است.
طبق اعلام رسانه های عراقی، العبادی در جریان سفر به شهر موصل با فرماندهان نظامی مستقر در این شهر نیز دیدار خواهد کرد.


نماینده کوردهای ایزدی در سازمان حج و اوقاف اقلیم کوردستان اعلام کرد؛ که نیروهای عراقی هنگام آزادسازی روستای «کوچو» در شهرستان مرزی (شنگال) در شمال غرب استان نینوا در اقلیم کوردستان ، پنج گور دسه جمعی غیر نظامیان کورد ایزدی قربانی جنایت های  تروریستهای داعش را کشف کرده اند.
بر اساس این گزارش، وی گفت:  گورهای کشف شده از سوی نیروهای عراقی حاوی اجساد شهروندان کورد ایزدی قربانی دست داعش است جایی که تروریستهای داعش هنگام اشغال شهرستان شنگال و روستاهای آن در سال ۲۰۱۴ میلادی، آنها را قتل عام کرده بودند.
وی افزود ؛ احتمال می رود حدود 400 جسد در داخل این گورهای دسته جمعی دفن شده باشند.

ارتش ترکیه مراتع و زارع روستاییان در روژاوا را به آتش کشید 

ارتش ترکیه غروب روز گذشته مراتع روستای جَلَم در کانتون عَفرین را به آتش کشید و ساکنان روستا را که در تلاش برای مهار کردن آتش بودند را به رگبار گلوله بستند.
خبرنگار خبرگزاری فرات در منطقه گزارش داده که ارتش ترکیه زمین‌های زراعی روستاییان را به آتش کشیده و همچنین تپه قیله را گلوله باران نموده است. هم‌چنین گزارش شده که ارتش ترکیه روستاییانی را که درصدد مهار کردن آتش بودند را به رگبار بسته‌ است.
منابع محلی گفته‌اند دامنه این آتش سوزی به دلیل ایجاد مانع توسط ارتش ترکیه، هم‌چنان درحال گسترش است.

 عربستان سفارش خرید کشتی های جنگی از ترکیه را لغو کرد 

یک رسانه ترکیه ای از لغو قرارداد خرید کشتی جنگی از ترکیه توسط ریاض خبر داد.
به گزارش حریت، عربستان سعودی سفارش خرید ۴ کشتی جنگی از ترکیه را که حدود 2 میلیارد دلار سود برای ترکیه داشت پس گرفت.
بنا بر این گزارش عربستان سعودی پس از امضای قرارداد تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری اخیر با ایالات متحده آمریکا، سفارش خرید ۴ کشتی جنگی از ترکیه را لغو کرد.
به گفته خبرنگار روزنامه حریت معامله این ۴ کشتی جنگی ۲ میلیارد دلار سود برای ترکیه را در پی داشت.
وی لغو این سفارش را خبر بسیار بدی برای اقتصاد وابسته به صادرات صنایع دفاعی ترکیه عنوان کرده است.

 برنامه جدید آمریکا برای نابودی داعش 

وزیر دفاع آمریکا گفت، رئیس جمهوری ایالات متحده به پنتاگون اعلام کرده که باید گروه تروریستی داعش را در سوریه و برای جلوگیری از فرار نیروهای این گروه به کشورهای مبدا، نابود کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام برای کشتن هر تعداد از نیروهای داعشی در سوریه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به وزارت دفاع این کشور ارائه شده است و هدف از این اقدام فوریت توقف شبه نظامیان داعشی برای فرار به کشورهای مبدا و انتقال دانسته‌ها و آموخته‌هایشان به کشورهای اروپایی و سایر مناطق است.
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت: ترامپ به دنبال تغییر تاکتیک است، یعنی به جای آنکه داعش را از پناهگاه‌های امن خودشان بیرون بکشد تا تسلیم شوند، می‌خواهد کاری کند تا آنها را نابود کنیم. هدف این برنامه جدید ممانعت از بازگشت شبه نظامیان فراری داعش به کشورهای مبدا است.

احتمال استفاده مجدد روسیه از پایگاه هوایی ایران 

یک مقام ارشد روس از احتمال استفاده مجدد هواپیماهای این کشور از پایگاه ایران برای هدف قرار دادن تروریست ها در سوریه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران  از احتمال استفاده مجدد هواپیماهای این کشور از پایگاه هوایی همدان برای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در خاک سوریه خبر داد.

وی  گفت: در صورت نیاز برای هدف قرار دادن مواضع تروریست ها در سوریه، استفاده از پایگاه هوایی همدان در ایران ضرورت می یابد.

شکست حملات داعش در مناطق قره تپه و سعدیه 

نیروهای عراقی شب گذشته دو حمله تروریستهای داعش در مناطق قره تپه و سعدیه را درهم شکستند.
یک منبع امنیتی در این باره اعلام داشت؛ تروریستهای داعش از طریق ارتفاعات حمرین و منطقه حویجه و چند منطقه دیگر از استان صلاح الدین به این مناطق نفوذ کرده و قصد سازماندهی مجدد خود را دارند.

وی گفت : تروریستهای داعش شب گذشته به نیروهای عراقی در روستای عادلیه در تابعه قره تپه حمله کرده و 2 نفر از نیروهای عراقی را کشته و 3 نفر دیگر را نیز زخمی کرده اند و همچنین 3 نفر از تروریستها نیز دراین درگیری کشته شده اند و از سوی دیگر در نزدیکی روستای ربیعه در تابعه ناحیه سعدیه نیز نیروهای عراقی مورد حمله تروریستها قرار گرفتند که در درگیری بین طرفین 3 نفر از تروریستهای داعش زخمی شده و تروریستها ناچار به عقب نشینی شده اند.

حشد شعبی: نیروهایمان به مرز سوریه رسیده‌اند 

فرماندهی شبه‌نظامیان موسوم به حشدشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد‌ه‌ است که نیروهایشان به مرز سوریه رسیده‌اند.
ساعاتی پیش فرماندهی کل نیروهای حشد شعبی در سایت رسمی این گروه اطلاعیه‌ای صادر کرده و از پیشروی شبه‌نظامیان تا مرزهای سوریه در غرب عراق فدرال خبر داده‌ است. در این اطلاعیه آمده است: "روزه‌داران بیابان، معجزه‌ای را در ماه رمضان آفریدند و به مرز سوریه رسیدند".
در این اطلاعیه به تمامی محل رسیدن این نیروها در مرز سوریه اعلام نشده است اما احتمال می‌رود منظور آن‌ها منطقه شمال بعاج در مجاورزت مرزهای جنوبی منطقه شنگال باشد.

ایالات‌متحده نظر خوبی به این نیروها ندارد و آ‌ن‌ها را وابسته و ادامه دهنده سیاست‌های توسعه‌طلبانه دولت جمهوری اسلامی می‌داند. با این حال این کشور تاکنون واکنشی به این اظهارات نیروهای حشد شعبی انجام نداده است. نیروهای حشد شعبی، شبه نظامیانی هستند که به‌صورت مستقل از نیروهای دولتی عراق فدرال عمل می‌کنند و فرماندهی آ‌ن‌ها با افراد نزدیک به سپاه قدس ایران می‌باشد.

شب گذشتە انفجار مهیبی در مرکز شهر بغداد روی داد.

سرهنگ سعد معن سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد، انفجاری از طریق اتومبیل بمب‌گذاری شدە در منطقەی (کرادە) رخ داد .
بر طبق گفتەهای افرادی کە در صحنەی انفجار حضور داشتند، این رویداد نزدیک بە ٣٠ قربانی داشتە کە در مغازەی آب‌میوە فروشی روی داد کە مردم پس از افطار جهت گذراندن وقت بە آنجا آمدە بودند.

سال گذشتە نیز در ماه رمضان انفجاری بزرگ منطقەی کرادە را مورد هدف قرار داد کە نزدیک بە ٥٠٠ نفر در این انفجار کشتە شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر