ایران نیوز

سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۹۶

دانمارک پنج روحانی مسلمان و یک کشیش را ممنوع‌الورود کرد

ابو امینه بلال فیلیپس (چپ) در کنار روحانی تندوری مسلمان پیر فوگل
دانمارک امروز ورود پنج روحانی مسلمان و یک کشیش آمریکایی را به دلیل "نفرت‌پراکنی" در موعظه‌هایشان از ورود به این کشور ممنوع کرد.
این ممنوعیت در تاریخ دانمارک بی‌سابقه است و بر اساس قانونی صورت گرفته که سال پیش تصویب شد و به دولت اجازه داد از ورود افرادی که امنیت عمومی را به خطر می‌اندازند جلوگیری کند.
اینگر استویبرگ وزیر مهاجرت دانمارک امروز سه‌شنبه ۲ می در بیانیه‌ای اعلام کرد: "دولت به کسانی که در موعظه‌هایشان نفرت پراکنی می‌کنند اجازه نمی‌دهد به دانمارک بیایند و همین نفرت را در جامعه دانمارک پخش کنند و زمینه ذهنی خشونت با زنان و کودکان را ایجاد و عقایدشان را درباره خلافت اسلامی منتشر کنند و در کل به ارزشهای بنیادی ما خدشه وارد کنند."

نام روحانیون مسلمان ممنوع‌الورود به دانمارک: کمال المکی (آمریکایی)، بلال فیلیپس (کانادایی متولد جاماییکا که در قطر زندگی می‌کند)، سلمان عوده و محمد العارفی (عربستان سعودی) و محمد راتب النابلسی (سوریه).
نفر ششم کشیش انجیلی تری جونز است که در فلوریدا زندگی می‌کند و در سال ۲۰۱۰ تهدید کرده بود نسخه‌های قرآن را خواهد سوزاند که با اعتراض بین‌المللی روبرو شد.
در بیانیه وزارت مهاجرت دانمارک این موضوع روشن نشده که آیا هیچ یک از شش نفر زمانی در دانمارک بوده‌اند یا نه، اما قانونی که سال پیش تصویب شد شامل حال کسانی می‌شود که احتمال ورودشان به دانمارک وجود دارد.
حق  اینگر استویبرگ وزیر مهاجرت دانمارک

دانمارک اولین بار در سال ۲۰۰۵ هدف اسلام‌گرایان تندرو قرار گرفت؛ پس از آنکه یک نشریه دانمارکی کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام منتشر کرد که باعث خشم و اعتراض برخی مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا شد.
دو سال پیش نیز یک مسلمان متولد دانمارک به یک جلسه بحث در کنیسه‌ای در کپنهاگ حمله کرد و دو نفر را به ضرب گلوله به قتل رساند و خود نیز با شلیک پلیس کشته شد.
افکار عمومی دانمارک - کشوری که با سابقه طولانی در تساهل و مدارا شناخته می‌شود - در سال‌های اخیر به اسلام و مهاجران مسلمان بدبین شده و با توجیه ملاحظات امنیتی و فرهنگی، مهاجرت مسلمان شدیدا محدود شده است.
ورود تعداد زیادی از پناهجویان و مهاجران مسلمان به خاک اروپا در دو سال گذشته سبب تقویت احزاب ضد اسلام در کشورهای اروپایی شده است و در دانمارک نیز حزب ضد مهاجرت "مردم" دومین حزب قدرتمند در پارلمان این کشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر