ایران نیوز

چهارشنبه، اردیبهشت ۱۳، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان, داعش وعراق

کوردانه: سرتیترخبرها:۹۰۰ اردنی در کنار تروریست‌ها در عراق فدرال و سوریه می‌جنگند,ترامپ و پوتین به طور مشترک برای توقف جنگ در سوریه تلاش می کنند,حملە داعش بە آوارگان ٣٧ کشتە برجای گذاشت,حمله داعش به چند منطقه در استان الانبار,حمله تبهکاران به محلات آزاد شده طبقا,جنگ موصل...کشته شدن بیش از 850 تروریست داعش,درگیری میان نیروهای عراقی و داعش در استان دیاله,15 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,وزارت دفاع روسیه مرگ مشاور خود در سوریه را تایید کرد ,دیدار هیئت عالی نظامی کشور انگلیس از وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان,ایران : به اعزام مشاوران نظامی به سوریه ادامه می‌دهیم ,کاروان نیروهای نظامی ناتو هدف حمله خودروی بمبگذاری شده قرار گرفت
کاروان نیروهای نظامی ناتو هدف حمله خودروی بمبگذاری شده قرار گرفت

در شهر کابل پایتخت افغانستان کاروان خودروهای نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو هدف حمله انتحاری یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده قرار گرفت
 به گزارش خبرگزاری رویترز این حادثه ۴ کشته و ۲۲ زخمی در پی داشته است. هنوز درباره ملیت افراد کشته شده خبری مخابره نشده است. هم‌چنین هنوز هیچ گروهی مسئولیتاین حملهرا بر عهده نگرفته است.

ایران : به اعزام مشاوران نظامی به سوریه ادامه می‌دهیم 

محمد پاکپور، فرماند نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که این نهاد نظامی به ارسال نیروی نظامی به سوریه ادامه خواهد داد
به گزارش خبرگزاریهای ایران ، پاکپور دوشنبه 1 مه گفته است که ایران در پشتیبانی از نظام بشار اسد، قصد دارد همچنان نیروی نظامی به سوریه اعزام کند.

پاکپور در سخنان خود، اعزام نیرو را به عنوان «کمک مستشاری» توصیف کرد اما در عین حال گفت که این اقدام «شامل حضور نظامی میدانی سپاه پاسداران در عرصه‌های فنی و تاکتیکی» جنگ در سوریه است.
اکنون بیش از 5 سال از آغاز جنگ در سوریه می‌گذرد. ایران متحد منطقه‌ای نظام اسد است و از آن پشتیبانی سیاسی، نظامی و تسلیحاتی می‌کند. هزاران شبه‌نظامی وابسته به ایران هم برای کمک به نظام سوریه در برابر مخالفانش، به سوریه اعزام شده‌اند.

دیدار هیئت عالی نظامی کشور انگلیس از وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان 

دیروز مورخ 2-5-2017 کریم شنگالی وزیر موقت پیشمرگه و ژنرال جبار یاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه از یک هیئت عالی نظامی کشور انگلیس استقبال کردند.
در این دیدار که به صورت جلسه برگزار گردید همچنین سرلشکر جمال امینکی سپه سالار وزارت پیشمرگه و چند نفر از افسران ارشد وزارت حضور داشته و در مورد وضعیت کنونی نیروهای پیشمرگه کوردستان بحث و گفتگو گردید.
دفتر رسانه ایی
ژنرال جبار یاور منده
مدیرکل وزارت پیشمرگه و
عضو و سخنگوی رسمی
فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم


وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای کشته شدن مشاور جنگی روس که در جنگ سوریه به نیروهای ارتشی سوریه کمک می کرد را تایید کرده است.
ارتش روسیه طی گزارش اعلام کرد: مشاور نظامی ارتش روسیه در سوریه که در چارچوب همکاری های فنی نظامی بین دو کشور آموزش های نظامی شامل توسعه تسلیحات جدید را به نیروهای ارتشی سوریه می داد، کشته شده است.
در ادامه این بیانیه آماده است: در نتیجه حمله خمپاره ای گروه تروریستی داعش در ایستگاه "گری‌سون" واقع در پایگاه ارتش سوریه، این افسر روس به شدت زخمی شد و جراحات وی به دلیل سخت بودن  باعث کشته شدن این مشاور ارتشی شد.

15 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

جنگنده های ائتلاف به حملات هوایی خود علیه تروریست های داعش ادامه داده و طی دیروز مواضع تروریست های داعش در اکثر مناطق سوریه و عراق فدرال را بمباران کردند.
در بیاننامه نیروهای ائتلاف آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف 15 حمله جدید را در عراق فدرال و سوریه علیه تروریست های داعش انجام داده اند که از این حملات 2 حمله در عراق فدرال و در موصل بوده و در سوریه نیز13 مورد از این حملات در مناطق رقه ، البوکمال ، دیرالزور و طبقا صورت گرفته اند.

درگیری میان نیروهای عراقی و داعش در استان دیاله 

یکی از مقامات مسئول در خانقین اعلام کرد کە شب گذشتە میان نیروهای مسلح حشد شعبی و داعش در منطقەی نفتی خانقین در استان دیاله درگیری روی داد.
وی گفت: "ساعت ١٠:٤٥ دقیقەی شب گذشتە دوازدهم اردیبهشت ماه، در منطقەی (زلاو) واقع در منطقەی نفتی خانقین و روستای کانی ماسی، مابین نیروهای حشد شعبی و داعش درگیری روی داد کە نیروهای حشد شعی چندین مجروح دارند و از ضررهای داعش اطلاعی در دست نیست".
این مقام مسئول همچنین گفت: " منطقه (ندا) پیشتر بە نیروهای (القاعدە) کمک کردەاند، اما اکنون بە پناه‌گاه نیروهای داعش تبدیل شدە است. این نیروها امکانات زیادی در این منطقە در دسترس دارند.

جنگ موصل...کشته شدن بیش از 850 تروریست داعش 

براساس آمار پلیس فدرال عراق از آغاز پروسه عملیات آزادسازی بخش غربی شهر موصل بیش از 850 تروریست داعش کشته و صدها خودروی بمب گذاری شده آنان نیز مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده اند.
رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق در این باره اعلام داشت ؛ نیروهای عراقی پلیس فدرال با استفاده از پهپادهای نظامی 859 تروریست داعش را که سه نفر از آنان از سرکرده های برجسته این گروه تروریستی بوده اند را کشته اند.
وی افزود در این عملیات 284 خودرو و 253 موتورسیکلت بمب گذاری شده تروریستها نیز مورد هدف قرار گرفته و منهدم شده اند.
وی گفت : همچنین 62 پایگاه اصلی تروریستها در این عملیات منهدم و بیش از 265 هزار شهروند غیرنظامی نیز از مناطق درگیری دور گردانیده شده اند .
وی افزود همچنین حدود 30هزار نفر به مناطق امن منتقل شده و براساس آمارهای منتشر شده از رسانه بیش از 16 هزار نفر از ساکنین این شهر در نتیجه درگیریهای نظامی کشته شده اند که حدود 9 هزار نفر از آنان زن و کودک می باشند و همچنین 19 هزار نفر دیگر نیز زخمی شده اند اما منابع رسمی عراقی تاکنون این آمار را تایید نکرده اند.

حمله تبهکاران به محلات آزاد شده طبقا 

گزارش شده که تروریستهای داعش به محلات آزاد شده طبقا یورش می‌برند و مواضع مبارزان را هدف قرار می‌دهند.
براساس گزارش خبرگزاری هاوار، تروریستهای داعش پس از شکست کامل در طبقا، اکنون به حملات خرابکارانه دست می‌زنند و درصدد هستند تا امنیت طبقا را به چالش بکشانند. با این حال مبارزان هم‌چنان در نبردی سنگین با تروریستها به سر می‌برند و هم‌اکنون در برخی از نقاط حاشیه‌ای طبقا، درگیری‌های شدیدی در جریان است.

هم‌چنین گزارش شده که تروریستهای اقدام به گروگان گیری می‌کنند و در برخی از محلات سعی دارند تا از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

حمله داعش به چند منطقه در استان الانبار 

تروریستهای داعش شب گذشته به چند منطقه در استان الانبار حمله کرده و در نتیجه این حملات تعدادی کشته و زخمی برجای مانده است.
به گزارش منابع عراقی ؛ تروریستهای داعش با استفاده از خمپاره انداز و سلاحهای دیگر و نیز حملات انتحاری به جنوب شهر رمادی حمله کردند که در نتیجه این حملات 4 نفر کشته شده اند که یکی از آنان از نیروهای پلیس فدرال عراق می باشد.
همچنین تروریستهای داعش با استفاده از موشک و خمپاره انداز به نیروهای ارتش عراق فدرال در غرب منطقه رطبه حمله کردند که در نتیجه این حمله نیز تعدادی از سربازان عراقی کشته و خسارات مالی چشمگیری به نیروهای عراقی وارد گردیده است.

حملە داعش بە آوارگان ٣٧ کشتە برجای گذاشت 

تعداد قربانیان حملە تروریستی داعش بە آوارگان عراقی در دروازە مرزی رجم سلیپ بە ٣٧ تن رسیدە است.
تروریستهای داعش بامداد امروز بە انبوە آوارگانی کە قصد ورود از خاک عراق فدرال بە روژاوا را داشتند حملە کردند. بە نقل از خبرگزاری فرات پس از مدت کوتاهی نیروهای سوریە دمکراتیک خود را بە این منطقە رساندە و با تروریستهای داعش درگیر شدند. تروریستها پس از مدتی کوتاە پا بە فرار گذاشتەاند. سازمان هلال احمر کورد، نیروهای سوریە دمکراتیک، نیروهای آسایش فعالیت در این منطقە مرزی را افزایش دادند.
 اعلام شد کە پیکرهای قربانیان حملە وحشیانە داعش بە حوالی کمپ منتقل شدە و خاکسپاری شدەاند. تعداد کشتەهای بامداد امروز ٢٢ تن اعلام شدە بود. منابع بیمارستانی از حسکە گزارش دادەاند کە پانزدە تن از زخمی‌هایی کە بە بیمارستان منتقل شدە بودند جان خود را از دست دادەاند. یکی از قربانیان کودک سە ماهەای است کە از سوی تروریستهای داعش بە قتل رسیدە است.

ترامپ و پوتین به طور مشترک برای توقف جنگ در سوریه تلاش می کنند 

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه روز سه‌شنبه 2 مه در یک گفتگوی تلفنی با دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، گفت که جنگ سوریه بیش از حد به درازا کشیده شده و پذیرفت که وزرای خارجه دو کشور باید به گفتگوهای فشرده خود برای یافتن راه‌حلی برای جنگ سوریه ادامه دهند.
کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) در بیانیه‌ای که پس از آن منتشر شد اعلام کرد «این گفتگوی تلفنی بر امکان هماهنگی تلاش‌های آمریکا و روسیه در جنگ علیه تروریسم تمرکز داشت». کاخ سفید آمریکا هم تاکید کرد که دو رهبر توافق کردند  «تمام طرف‌ها باید هر آن‌چه در توان دارند برای پایان دادن به خشونت در سوریه به کار گیرند. همچنین درباره ایجاد مناطق امن گفتگو شد». کاخ سفید همچنین اعلام کرد آمریکا یک نماینده به کنفرانس آتش‌بس سوریه در آستانه که در روزهای 2 و 4 ماه مه برگزار می‌شود خواهد فرستاد.
گفتگوی تلفنی روز سه‌شنبه دو رییس جمهوری اولین بعد از حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه است که باعث تیره شدن روابط دو کشور شد. این حمله موشکی در واکنش به حمله شیمیایی به شهرک خان شیخون در استان ادلب صورت گرفت که دستکم 100 تن را کشت و 400 تن دیگر را مصدوم کرد. آمریکا و غرب، نظام اسد را عامل این حمله می‌دانند.
 بیانیه کاخ سفید گفت‌وگوی تلفنی میان ترامپ و پوتین را «خوب» توصیف کرد و افزود که طی آن «ایجاد مناطق امن، صلح پایدار و فرایند انسانی مورد بحث قرار گرفت». کرملین نیز این گفتگو را واقع‌گرایانه و سازنده توصیف کرد. ترامپ و پوتین در باره تلاش‌ های مشترک برای مبارزه با داعش در تمام خاورمیانه و اوضاع به شدت خطرناک کره شمالی نیز گفتگو کردند. به گفته رییس جمهوری روسیه، ترامپ و پوتین موافقت کردند تا در ماه ژوییه با یکدیگر دیدار کنند.

۹۰۰ اردنی در کنار تروریست‌ها در عراق فدرال و سوریه می‌جنگند

یک مقام بلندپایه اردنی، شمار شهروندان این کشور راکه در کنار گروه‌های تروریستی در عراق فدرال و سوریه می‌جنگند، اعلام کرد.
یک مسئول اردنی گفت که حدود 900 شهروند این کشور، هم‌اکنون در کنار گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی وابسته به القاعده در عراق فدرال و سوریه می‌جنگند.
این مسئول بلندپایه اردنی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری رویترز گفت: این افراد در سال‌های اول درگیری اردن را ترک و به عراق فدرال و سوریه رفته‌اند.

وی افزود: در سه سال اخیر شمار عضویت شهروندان اردنی در گروه‌های تروریستی کاهش یافته است و دلیل این امر تلاش‌های سازمان اطلاعات اردن و دستگاه‌های امنیتی برای خنثی کردن نقشه‌های تروریستی و دستگیری افراد تروریست پیش از عزیمت به کانون‌های درگیری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر