ایران نیوز

سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۹۶

دوران کالکان:"دیگر هیچ چیز به گذشته بازنمی‌گردد؛ همه طرف‌ها باید موضع خود را مشخص کند"

دوران کالکان عضو کمیته رهبری حزب کارگران کردستان طی گفتگویی با شبکەی "نیوز چنل" به حمله هوایی ترکیه علیه روژاوا و شنگال پرداخت و گفت اکنون یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مقاومت شنگال از حق نبرد با ارتش ترکیه در هر مکانی برخوردارند
دوران کالکان بمباران روژاوا و شنگال در ٢٤ آوریل را ورود تمام عیار ترکیه به جنگ داخلی سوریه و عراق دانست و به بمباران کردها درست در سالگرد نسل‌کشی ارامنه و آشوریان جلب توجه کرد.
عضو رهبری پ.ک.ک با اشاره به اینکه داعش در موصل و رقا در حال نابودی کامل است گفت با وجود حملات هوایی اخیر به نیروهای کُرد، آیا کسی می‌تواند بگوید ترکیه و داعش جدای از هم هستند؟
وی یکی از دیگر از دلایل هجوم هوایی ترکیه به دو بخش دیگر کردستان را تزلزل پایه‌های حاکمیت این کشور و خوف‌زدگی ائتلاف اردوغان-باغچلی در پی گرفتار شدن در بحران مشروعیت دانست.

کالکان با اعتراض به موضعگیری حزب دمکرات کردستان که حضور پ.ک.ک را عامل بمباران شنگال توسط ترکیه خوانده بود گفت اگر ترکیه با تمامی کردها دشمنی نداشت که مقر پیشـمرگ‌های اقلیم کردستان را در شنگال، عامدانه بمباران نمی‌کرد.
عضو رهبری پ.ک.ک با انتقاد از حزب دمکرات به دلیل پیگیری خواست ترکیه در شنگال گفت: "آنهایی که شنگال را امروز در چنگال فاشیسم رها کنند فردا هولیر را هم بجا خواهند گذاشت. برخی حرف از تأسیس حکومت کردی می‌زنند اما آیا شنگال هم جزء این حکوت خواهد بود؟ خوب اگر اینطور باشد نیمی از کردستان که تحت اشغال ترکیه است را باید آزاد شده فرض کرد."
وی با تصریح آنکه دیگر هیچ چیز مانند گذشته نخواهد بود خواست که همەی طرف‌های این مسئله از جمله امریکا، اتحادیه اروپا، روسیه، ایران و حزب دمکرات کردستان به روشنی بگویند در کدام طرف قرار می‌گیرند؟
دوران کالکان هجوم هوایی ترکیه را اعلام جنگ علیه دمکراسی در سوریه و عراق نامید و گفت بمباران قرارگاه مبارزان یگان‌های مقاومت شنگال و یگان‌های مدافع خلق به معنای آغاز جنگ بین طرفین است. این حمله به خودمدیریتی دمکراتیك شنگال و خنجر ترکیه به نیروهایی بود که دارند رقا را از اشغال داعش آزاد می‌کنند. این نیروها اکنون حق دارند در هر مکانی با ارتش ترکیه بجنگند."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر