ایران نیوز

سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۶

سفیر پیشین ترکیه در ایالات متحده: سیلی دیپلماتیک دولت ایالات متحده به صورت ترکیه

اتخاذ تصمیم کمک تسلیحاتی عمدۀ آمریکا به کردهای سوریه زمانی که رئیس ستاد کل ارتش ترکیه، رئیس سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت) و سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در آمریکا بودند، «سیلی دیپلماتیک دولت ایالات متحده به صورت ترکیه» بود.
به نقل از اسپوتنیک، فاروق لوغ اوغلو سفیر پیشین ترکیه در ایالات متحده ارسال سلاح های سنگین آمریکایی برای ییگان های مدافع خلق (YPG) را «سیلی دیپلماتیک ایالات متحده به صورت ترکیه» خواند.
یک منبع مطلع از نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه که YPG بخش اصلی آن را تشکیل می دهد، به اسپوتنیک گفت روز جمعه کردها نخستین محمولۀ سلاح ها و خودروهای زرهی را دریافت کرده اند.
به گفتۀ این منبع آگاه، تجهیزات و تسلیحات ارسالی عبارت است از: «خودرو های هامر، خودرو های مین روب، موشک های هدایت شوندۀ مادون قرمز، مسلسل های سنگین، خودروهای زرهی و تانک.»
لوغ اوغلو در این باره به اسپوتنیک گفت اتخاذ این تصمیم زمانی که هولوسی آکار رئیس ستاد کل ارتش ترکیه، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعاتی ترکیه (میت) و ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهور در آمریکا بودند، به یک «سیلی دیپلماتیک به صورت ترکیه» شبیه بود.
وی گفت: «این را می توان یک سیلی دیپلماتیک به صورت ترکیه خواند. واضح است که ایالات متحده عمداً زمان اتخاذ این تصمیم را انتخاب کرده است. خود دیدار از آمریکا نیز یک اشتباه است. هیچ ضرورتی ندارد مقاماتی در سطحی چنین عالی به ایالات متحده بروند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر