ایران نیوز

دوشنبه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۹۶

مرگ بیش از سی عضو داعش در دو محله شهر طبقه

افراد داعش که در سه محله شهر طبقا، در محاصره نیروهای سوریه دمکراتیك قرار گرفتەاند، دیشب تلفات سنگینی بر جا گذاشتەاند. در این میان مبارزان در جریان جستجو در مرکز شهر، یک انبار مواد غذایی داعش و یک زندان این گروه را کشف کردەاند. شورای مردمی طبقا هم مشغول تدارک مقدمات بازگشت غیرنظامیان شهر است.
پس از گذشت یک ماه و نیم از شروع عملیات آزادسازی شهر طبقا، اهالی این شهر برای شنیدن خبر آزادی کامل شهرشان لحظه‌شماری می‌کنند.
منابع نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام کردند طی درگیری‌های شامگاه دیروز در محلات یکم و دوم طبقا، ۳۳ عضو داعش کشته و دو مبارز اتاق عملیات خشم فرات زخمی شدەاند. طبقا در نزدیکی شهر رقا یکی از مهمترین پایگاههای داعش در سوریه بود.
نیروهای سوریه دمکراتیك اکنون در حال جستجو و پاکسازی تلەهای انفجاری داعش در محلات آزاد شدەی شهر هستند. خبرگزاری هاوار که خبرهای مربوط به عملیات خشم فرات را پوشش می‌دهد تصاویری از کشف یک انبار غذایی داعش منتشر کرده که ۲۵۰ تن گندم در آن نگهداری می‌شده است.
همچنین یک بازداشتگاه داعش در طبقا هم کشف شد. این مکان در یکی محلات قدیمی شهر واقع شده و دارای سلول‌های انفرادی است. گفته می‌شود در مقاطعی از این مکان به عنوان مرکز آموزش اعضای داعش هم استفاده شده.
پس از آزادسازی شهر طبقا که از سال ۲۰۱۴ در اشغال داعش بود، اکنون موضوع بازگشت ساکنین آن که در کمپ‌های موقت بسر می‌برند مطرح است. کمیته‌های وابسته به شورای مردمی شهر طبقا که به این منظور فعالیت می‌کنند، امروز پنج نانوایی شهر را راه‌اندازی کردەاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر