ایران نیوز

یکشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۳۹۶

ترور دولتی در ترکیه ادامە دارد

نیروهای گارد ویژه پلیس ترکیه در عملیات علیه یک منزل مسکونی در یکی از مناطق استانبول، یک زن جوان به نام سِلا آبالای را به قتل رساندەاند. دو تن دیگر هم در این عملیات بازداشت شدەاند. پلیس ترکیه گفته عملیات علیه جبهه انقلابی رهایی‌بخش خلق مسوم به "دی‌اچ‌کی‌بی" بوده است.
به دنبال ائتلاف حزب حاکم ترکیه با حزب نژادپرست افراطی "حرکت ملی" و تصاحب حکومت با تقلب در همه‌پرسی شانزدهم آوریل امسال، سرکوب و ترور مخالفان و منتقدان حکومت با خشونت هرچه بیشتر ادامه دارد.
حکومت پلیسی و نظامی که پاسخ هر اعتراضی را با شکنجه و گلوله می‌دهد.


این زن جوان آخرین قربانی ترور دولتی ترکیه است. سلا آبالای بامداد دیروز در حمله یگان‌های ویژه پلیس در منطقەی کوچوک‌چکمه کشته شد.
اهالی منطقه می‌گویند پلیس با محاصرەی محل عملیات از عبور و مرور جلوگیری کرده بود و صدای تیراندازی شنیده شد.
پیکر سلا آبالای را پس از اینکه کشته شد به سردخانه پزشکی قانونی بردند.
همچنین دو تن دیگر در این عملیات بازداشت شدەاند که در بازداشتگاه اداره امنیت نگهداری می‌شوند.


سلا آبالای که مقامات ترکیه از او به عنوان یک تروریست بزرگ نام بردەاند، فقط هجده سال سن داشت و از اعضای سازمان چپگرای جبهه انقلابی رهایی‌بخش خلق بود.
این تصویر مربوط به سخنرانی او در مراسم یادبود برکین الوان است. او می‌گوید انتقام مرگ او را خواهند گرفت.


برکین الوان، نوجوان پانزدە سالەای بود که در تظاهرات سال ۲۰۱۳ پارک گزی در اثر برخورد فشنگ گاز اشک آور به سرش جان خود را از دست داد. برکین به مدت ۲۶۹ روز در حالت کما به سر برد اما به زندگی بازنگشت. او به نماد خشونت پلیس ترکیه در قیام پارک گزی استانبول بدل شد هرچند اردوغان در یک سخنرانی، این کودک را هم ترویست نامید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر