ایران نیوز

سه‌شنبه، خرداد ۳۰، ۱۳۹۶

شبیخون گریلا به کاروان ارتش ترکیه در چله

گزارش شده که نیروهای ه.پ.گ و یژاستار به کاروان نظامیانی که از چله به سمت جولمرگ در حرکت بودند، حمله کرده که چندین نفر به هلاکت رسید‌ه‌اند. افسران عالی‌رتبه ارتش نیز در میان کشته شدگان هستند


براساس خبرهای دریافتی، گروهی از نظامیان ارتش ترکیه که در روژهای گذشته قصد اشغال بخش‌هایی از باشور کردستان را داشتند، پس از عملیاتةای گریلا به عقب‌نشینی مجبور شده‌اند. یکی از کاروان‌های این نظامیان که در مسیر چله به جولمرگ در حال عقب‌نشینی بود، مورد حمله گریلاهای ه.پ.گ و یژاستار قرار گرفت که در نتیجه آن چندین نظامی کشته شده‌اند



گزارش‌ها حاکی‌ست که در میان کشته شدگان چند افسر بلندپایه ارتش نیز حضور دارند. منابع حکومتی ترکیه نیز به مرگ دستکم یک افسر عالی‌رتبه اعتراف کرده‌اند اما منابعی در ه.پ.گ به خبرگزاری فرات اعلام کرده‌اند که "در این حمله خودروی افسران عالی‌رتبه هدف قرار داده شده که چندین نفر از آن‌ها در دم کشته شدند". گفته می‌شود که خسارات سنگینی به این کاروان نظامی وارد آمده است.



در خبر دیگری مربوط به تحرکات اخیر ارتش در چله، امروز صبح گروهی از نظامیان ارتش در منطقه شهید منزور در باشور کردستان به کمین گریلا افتاده و دستکم ۲ در نتیجه تله انفجاری گریلا کشته شده‌اند.



شایان ذکر است که نبرد در مناطق مرزی شهرستان چله در استان جولمرگ با باشور کردستان چند روزی‌ست که ادامه دارد. علی‌رغم عقب‌نشینی برخی از نیروهای ارتش، کماکان درگیری‌ها در منطقه شدید است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر