ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۶

هیتر نوئرت : اتحاد میان آمریکا و کردهای سوریه پس از داعش ادامه خواهد یافت

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجۀ آمریکا در پاسخ به اظهارات سفیر سابق این کشور در سوریه گفت" مبارزان YPG تنها نیروی مورد اعتماد ایالات متحده در سوریه هستند و همکاری با آنها پس از شکست داعش نیز ادامه خواهد یافت".
به گزارش شارپرس، هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ آمریکا در پاسخ به اظهارات رابرت فورد سفیر سابق این کشور در سوریه دربارۀ پایان همکاری آمریکا و نیروهای کرد یگان های مدافع خلق (YPG) پس از پایان عملیات رقه، گفت این نیروها مورد اعتماد آمریکا هستند و این همکاری پس از عملیات رقه نیز ادامه خواهد داشت.
فورد در اظهاراتی جنجالی گفته بود ایالات متحده تنها به منظور نبرد با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در رقه با YPG همکاری می کند و کردها نباید به این همکاری اعتماد و تکیه کنند.
نوئرت گفت کشورش YPG و ارتش دموکراتیک سوریه را متحدان اصلی خود در سوریه می داند.
وی افزود: «تنها نیروی مورد اعتماد ایالات متحده برای نبرد با داعش این مبارزان هستند و اتحاد میان دو طرف پس از این نبرد نیز ادامه خواهد یافت.»
نوئرت تأکید کرد: «مبارزان YPG تنها نیروی زمینی هستند که توان مبارزه با داعش را دارند و می توانند شهرهای سوریه را از ستیزه جویان پاک سازی کنند.»
نیروهای YPG بزرگترین نیروی نظامی در مناطق کردنشین در حال حاضر با تشکل ارتش دموکراتیک سوریه متشکل از تمام ملیت های سوری و با همکاری تسلیحاتی ایالات متحده و نیروهای ائتلاف بین المللی درگیر نبرد با داعش در شهر رقه، پایتخت خودخواندۀ دولت اسلامی در سوریه هستند.
چندی پیش نیز دولت ترکیه اعلام کرد پس از پایان جنگ داعش امریکا تسلیحاتی کهYPG داده است پس می گیرد. اما جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده نیزگفته بود، احتمالاً حمایت تسلیحاتی کشورش از YPG پس از پایان عملیات رقه نیز قطع نخواهد شد و سلاح هایی را که دیگر مورد نیاز آنها نیست با سلاح های جدید جایگزین خواهد کرد.

فرماندهان ارتش دمکراتیک سوریه اعلام نمودند هیچ سلاحی را به امریکا و دولت های دیگر پس نخواهند داد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر