ایران نیوز

شنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۶

حمله ارتش ترکیه به غیرنظامیان؛ عملیات پاسخ‌دهی گریلا

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق در اطلاعیه‌ای کتبی، به درگیری‌های اخیر در باکور کردستان پرداخته و می‌گوید گریلاها ضربات مهلکی را بر نظامیان شرکت کننده در عملیات وارد آورده‌اند. دستکم ۱۲ نظامی کشته شده‌اند
در بیانیه ه.پ.گ آمده است: "با فرارسیدن فصل بهار، ارتش ترکیه به اشغالگری‌های خود وسعت بخشید و در همین رابطه در تاریخ ۲۸ می (۷ خرداد) عملیاتی را با حضور ۱۵ هزار نیروی نظامی ارتش و مزدوران محلی آغاز نمود. این عملیات در مناطق آپه موسی، شهید فرهاد، شهید ناودار، شهید روژهات و شهید کاوا از توابع استان آمد انجام می‌شود. تبلیغات حکومتی به تبلیغات خود در مورد این عملیات وسعت بخشیده و اعلام کرده‌اند که این عملیات بزرگ‌ترین عملیات ‌طی سال‌های اخیر است و در آن تمامی ادوات پیشرفته جنگی بکار گرفته شده است. در همین راستا روستاهای بسیاری در [شهرستان‌های] لیجه، هزرو، کاراز، پیران، فارقین، هِنه و پاسور از توابع آمد، مشمول قانون منع رفت‌و‌آمد شده‌اند و خلق ما نیز هدف این عملیات شده‌اند. در روستای زارا در همین مناطق نیز، روستاییان را مجبور به ترک روستا کرده‌ و آن‌ها را تبعید کرده‌اند.
نیروهای گریلا در همین رابطه در تاریخ ۳۰ می (۹ خرداد) عملیات‌ةای زیادی را برضد نظامیان شرکت کننده در عملیات انجام داده‌اند
در ۳۰ می (۹ خرداد) دستکم ۱۰ نظامی به هلاکت رسیدند
نیروهای ما در منطقه شهید روژهات، واحدهای دشمن را تحت کنترل درآورده و در تاریخ ۳۰ می ساعت ۱۵ به‌وقت محلی، چند عملیات را برضد آن‌ها انجام داده‌اند. این عملیات‌ها از فاصله بسیار نزدیک انجام گرفته و مرگ یک افسر عالی‌رتبه و ۱۰ نظامی دیگر محرز شد. ده‌ها تن دیگر نیز در این عملیات مجروح شدند. پس از این عملیات، دشمن با استفاده از ۶ هلی‌کوپتر سکورسکی و با پشتیبانی ۴ هلی‌کوپتر کبری، کشته و زخمی‌های خود را از منطقه منتقل نمود. پس از آن نیز با استفاده از جنگنده و هلی‌کوپترهای کبری، محل عملیات به‌شدت مورد بمباران قرار گرفت.
در هِنه، ۲ نظامی کشته و ۴ نظامی دیگر مجروح شدند
در همان روز ساعت ۱۶ به‌وقت محلی، در اطراف روستای شَله در شهرستان هِنه عملیاتی از طرف نیروهای ما انجام شد. در این عملیات مرگ ۲ نظامی و مجروح شدن ۴ نفر دیگر محرز شد. پس از عملیات دشمن کشته و زخمی‌های خود را با هلی کوپتر سکورسکی منتقل و با استفاده از جنگنده و هلی‌کوپترهای کبری، منطقه عملیاتی را به‌شدت بمباران نمود. پس از این عملیات، دشمن مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شهید روژهات در تاریخ ۱ ژوئن (۹ خرداد) شد".
ه.پ.گ در ادامه اطلاعیه خود اذعان داشته که "عملیات ارتش اشغالگر ترکیه در منطقه کماکان ادامه دارد".

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر