ایران نیوز

پنجشنبه، تیر ۰۸، ۱۳۹۶

سردشت/ قربانیان حملات شیمیایی از کولبران حمایت کردند+ تصاویر

هر سالە اهالی شهر سردشت و شهرهای دیگر شرق کوردستان در طی مراسمی باشکوه، یاد و نام قربانیان ٧ تیر، روز شیمیایی شدن شهر سردشت را گرامی می‌دارند.
اما امسال مردم با در دست داشتن برگەهایی کە روی آن نوشتە شدە بود نە بە کشتن کولبرها، یاد و نام کولبرانی کە در راه بەدست‌آوردن لقمەنانی جان خود را از دست یا از سوی نیروهای انتظامی ایران کشتە شدە بودند را نیز گرامی داشتە و اعتراض خود نسبت بە کشتار عزیزانشان را اعلام کردند.

در روز ٧ تیر، یکی از فجایع تاریخی در شهر سردشت به وقوع پیوست. بمباران شیمیایی شهر سردشت نقطه‌عطفی در حملات شیمیایی عراق بود که هیچ تاثیری بر افکار مردم دنیا نداشت و حتی در داخل ایران نیز مردم اهمیت آنرا بدرستی درک نکردند.

در ساعت 16:30 روز یکشنبه هفتم تیر ماه 1366 چند فروند هواپیمای عراقی سکوت شهر سردشت در شرق کوردستان را شکستند و 7 بمب خردل در نقاط مختلف .شهر انداختند که 2 بمب در بازار شهر و 2 بمب دیگر در منطقه مسکونی افتاد و بمب دیگر نیز بە روستاهای اطراف شهر اصابت کرد

در طی این حملات شیمیایی ١٣٠ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ٨٠٠٠ نفر نیز مصدوم گشتند کە اکنون نیز پس از گذشت ٣٠ سال مردم سردشت از اثرات این حملەی شیمیایی رنج می‌برند.

منبع باسنیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر