ایران نیوز

دوشنبه، خرداد ۲۲، ۱۳۹۶

شورای مدیریت جدید برای اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان تشکیل شد

آژانس خبررسانی کُردپا، سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان اداره‌ی این سازمان را به رکنی عالی به نام شورای مدیریت واگذار کرد
سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان با انتشار اطلاعیه‌ای از اداره جدید این سازمان خبر داد.
در اطلاعیه دبیرخانه این سازمان حقوق بشری آمده است: براساس تصمیمات اخیر مرجع عالی سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان و پس از انتخاب اعضای شورای مدیریت اداره‌ی امور جاری و اجرایی این سازمان به رکنی عالی بنام شورای مدیریت واگذار می‌شود. این شورا از اختیاراتی جامع برخوردار می‌گردد و قرار است ضمن اقدام جهت اصلاح و نوسازی سازمان، با ضوابط و مقررات جدیدی اداره‌ی امور و مدیریت اجرایی سازمان را به عهده بگیرد. در همین رابطه مرجع عالی سازمان مقرر نموده است که اساسنامه و میثاق و آیین نامه‌های مربوط نیز مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.
یک منبع مطلع از سازمان دفاع از حقوق بشر کُردستان به آژانس کُردپا اعلام کرد: "در برنامه داریم که فعالیت‌های سازمان را منظم‌تر و پیوسته ادامه دهیم".
این منبع مطلع از ذکر اسامی شورای مدیریت جدید برای اداره این سازمان حقوق بشری خودداری کرد.
سازمان دفاع از حقوق بشرکُردستان یک نهاد مستقل غیرسیاسی وغیرآیین‌گرا است که در بیستم فروردین‌ماه ١٣٨٤ درمناطق کُردنشین ایران از سوی محمدصدیق کبودوند تشکیل شد.
هدف این سازمان عبارت است از تلاش برای رعایت بدون قید وشرط تمامی حقوق انسانی و آزادی‌های اساسی تصریح شده دراعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاق‌های بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و حقوق اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و مفاد کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های‌ الحاقی ذی‌ربط و بطور کلی دفاع از حقوق و آزادی‌های اساسی مردم کردستان ایران است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر