ایران نیوز

پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:پروسه ارسال سلاحهای سنگین برای یه په گه ادامه دارد,اعلام آمادگی ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به قطر,ضربه مرگبار بر داعش در مرکز شهر رقا,مسعود بارزانی حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد,پیشروی مبارزان کورد در جبهه غربی شهر رقا,کرکوک...انهدام یک خودروی بمب گذاری شده توسط نیروهای ضدترور,کشته شدن دهها تروریست داعش در موصل,انفجار در سفارت آمریکا در کی یف ,28 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش, همکاریهای پزشکی ایران با نیروهای پیشمرگه کوردستان
 همکاریهای پزشکی ایران با نیروهای پیشمرگه کوردستان

ژنرال جبار یاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه طی دیداری خصوصی در دفتر ویژه خود در شهر هولیر از آقای عبادی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و سایر دوستان خود در کنسولگری ایران استقبال کرد.
در این دیدار دوستانه طرفین در مورد روابط تاریخی بین اقلیم کوردستان عراق فدرال و جمهوری اسلامی ایران بحث و گفتگو کرده و همچنین ژنرال جبار یاور حمایت های جمهوری اسلامی ایران در بیشتر شرایط و رویدادها از اقلیم کوردستان را مهم ارزیابی کرده و ابراز امیدواری کرد که این روابط تنگاتنگ که زیربنای آن توسط رهبر جلال طالبانی ایجاد شده ادامه پیدا کند.
در ادامه این دیدار همچنین در مورد آخرین تحولات منطقه و تضعیف گروه تروریستی داعش و پیشرویهای اخیر ارتش عراق فدرال و سایر نیروهای عراقی بحث و گفتگو گردید.
همچنین یکی از موضوعات اصلی این دیدار گفتگو در مورد همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با نیروهای پیشمرگه کوردستان و سایر نیروهای مدافع اقلیم به ویژه در زمینه پزشکی بود که چگونه دولت ایران پیشتر با اعزام تیمهای متخصص و پذیرش چند نفر از زخمیهای نیروی پیشمرگه برای مداوا با وزارت پیشمرگه دولت اقلیم کوردستان همکاری و هماهنگی داشته اند .
قابل ذکر است هیئت مهمان در پایان این دیدار مراتب تشکر و سپاس خود را به خاطر مهمان نوازی به ژنرال جبار یاور اعلام داشته و برتداوم چنین دیدارهای دوستانه ایی در آینده تاکید کردند.
دفتر رسانه ایی
ژنرال جبار یاور منده
مدیرکل وزارت پیشمرگه و
عضو و سخنگوی رسمی
فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم 

28 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 


ائتلاف بین المللی ضد داعش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جنگنده های کشورهای عضو ائتلاف طی ۲۴ ساعت اخیر دست به ۲۸ حمله به پایگاه های این گروه تروریستی در خاک عراق فدرال و سوریه زده اند.
بر اساس آنچه در بیانیه ائتلاف بین المللی ضد داعش آمده، جنگنده های ائتلاف 7  حمله هوایی را در خاک عراق فدرال و در شهرهای بیجی ، راوه و موصل انجام داده و21 حمله دیگر نیز در خاک سوریه و در نزدیکی شهرهای البوکمال،رقه ، طبقا و طنف صورت گرفته است.
ائتلاف بین المللی ضد داعش همچنین در بیانیه خود آورده که جنگنده های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا، چندین یگان و محل تجمع تروریست های داعش را مورد هدف قرار داده و چندین خودروی متعلق به آنها را نیز منهدم ساختند.


انفجار در سفارت آمریکا در کی یف 

در داخل سفارت آمریکا در کی یف، پایتخت اوکراین انفجاری رخ داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت Espreso.tv، ماموران پلیس، گارد ملی و گروه عملیاتی ماموران آگاهی وارد محل حادثه شده و سفارت آمریکا محاصره گردیده است.
دفتر مطبوعاتی پلیس کی یف اعلام کرد دررابطه با این حادثه پرونده کیفری بر اساس اصل وقوع اقدام تروریستی تشکیل شده است.
در اطلاعیه مربوطه گفته می شود: " در جریان بررسی محل انفجارمعلوم شد فردی ناشناس بمب دارای مشخصات نامعلومی را به داخل این نمایندگی دیپلماتیک پرتاب کرده است". 
اعلام شده که کسی بر اثر این انفجار آسیب ندیده است.


کشته شدن دهها تروریست داعش در موصل 

دهها نفر از تروریستهای داعش براثر حملات هوایی در غرب شهر موصل کشته شدند.
سرلشکر رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق در این باره اعلام داشت؛ نیروهای عراقی در ادامه پیشرویهای خود در محله زنجیل در بخش غربی شهر موصل 34 نفر از تروریستهای داعش را که جسد یکی از تروریستهای ارشد داعش به نام ابو برا تونسی نیز در میان آنها می باشد را از پای درآوردند.
این تروریست ارشد مسئول کارخانه تولید بمب بوده و از سوی دیگر حدود 95% محله زنجیل نیز به کنترل نیروهای عراقی درآمده است.

وی همچنین آماری را در مورد تلفات تروریستهای داعش از ابتدای آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی بخش غربی شهر موصل اعلام کرده و یادآور شد؛ از ابتدای آغاز این عملیات تاکنون 193 تک تیر انداز داعش کشته شده و 414 دستگاه خودروی بمب گذاری شده آنان نیز منهدم گردیده و همچنین بیش از 100 دستگاه خودروی نظامی دیگر و 405 دستگاه موتور سیکلت بمب گذاری شده تروریستها نیز نابود گردیده است.

کرکوک...انهدام یک خودروی بمب گذاری شده توسط نیروهای ضدترور

نیروهای ضدترور در استان کرکوک یک خودروی بمب گذاری شده توسط تروریستهای داعش را که قصد انجام اقدام تروریستی را داشت هدف قرار داده و منهدم کردند.
یکی منبع خبری در جنوب کرکوک در این باره اعلام داشت؛ شب گذشته نیروهای ضد ترور به دنبال کسب اطلاعات دقیق یک خودروی بمب گذاری شده تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

وی افزود ؛ خودروی مذکور به سمت منطقه باجوانی شهر کرکوک در حرکت بود که هدف نیروهای ضدترور قرار گرفته و منهدم گردید.

پیشروی مبارزان کورد در جبهه غربی شهر رقا 

مبارزان ق.س.د از ناحیه غربی وارد شهر رقا شدند و قلعه تل حرقل را از اشغال تروریستهای داعش آزاد کردند.
پس از چند ساعت از اعلام عملیات نهایی آزاد سازی مرکز رقا، غروب روز گذشته مبارزان از ناحیه غربی وارد این شهر شدند و مکان استراتژیک قلعه تل حرقل را بعد از درگیری با تروریستهای داعش کاملاً آزاد کردند. در این درگیری‌ها شمار زیادی از تروریستها از پای درآمدند.
این قلعه دروازه ورودی به شهر رقا محسوب می‌شود. قلعه مذکور از طرف امپراطوری روم در محیطی به مساحت ۱۰ کیلومتر مربع بنا شده است. این قلعه در زمان حکومت هارون رشید خلیفه اسلامی بار دیگر مرمت گشته و از آن به عنوان قصر سلطان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

مسعود بارزانی حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد 

مسعود بارزانی، رییس اقلیم کوردستان با صدور بیانیەای حملات تروریستی در تهران پایتخت ایران را محکوم نمود.
 متن پیام مسعود بارزانی به شرح زیر می باشد:
بە نام خداوند بخشندە و مهربان
حوادث تروریستی روز چهارشنبە ١٧ خردادماه شهر تهران را شدیدا محکوم می‌کنم و بدین مناسبت دردناک مراتب تسلیت خود را بە ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران و خانوادە قربانیان این حادثە تروریستی اعلام می‌دارم.
تروریسم دشمن مشترک ملیت‌های منطقە و در تضاد با تمامی ارزش‌های انسانی و آسمانی می‌باشد، مقابلە با تروریسم نیز بە فعالیت و تلاش همەگیر نیاز دارد و وظیفە همە ماست کە با آن مقابلە نماییم. مردم کوردستان خود نیز قربانی ترور بودە و در جبهە جنگ و مبارزە با تروریسم می‌باشد.
امیدواریم با هماهنگی تمامی طرفین تروریسم ریشەکن شود و منطقە و جهان از این دشمن درندە نجات پیدا کند.
مسعود بارزانی

٧/٦/٢٠١٧

ضربه مرگبار بر داعش در مرکز شهر رقا 

درگیری های شدید در محلات المشلب و الجزرا واقع در ضلع شرقی و غربی شهر رقا مابین مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک و تروریستهای داعش روی داد و ق.س.د تاکنون بیش از ۷۵ تروریست داعش را از پای درآورده است.
فاز پنجم عملیات خشم فرات کە آزادسازی مرکز رقا را در برنامە خود قرار دادە در دومین روز خود ادامه دارد. نیروهای سوریە دمکراتیک ساکنان غیرنظامی این دو محله رقا را به مناطق امن انتقال داده و از شب گذشته تاکنون درگیری‌های شدید در هر دو محلە ادامه دارد.
غروب روز گذشته مبارزان ق.س.د قلعه تاریخی تل حرقل را از چنگال تروریستهای داعش آزاد کرده و در ضلع غربی شهر رقا اقدام به پیشروی کردند، محله الجزرا در ضلغ غربی رقا امروز شاهد درگیری های شدید مابین مبارزان ق.س.د و تروریستهای داعش بود.
فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام کرد که تلاش تروریستها در انجام حملات انتحاری با استفادە از موتورسیکلت، با هشیاری مبارزان نقش برآب شدە است.

بە گفتە این مرکز در درگیریهای مذکور ۷۵ تروریست داعش از پای درآمده اند.

 اعلام آمادگی ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به قطر

ترکیه روز چهارشنبه از آمادگی برای اعزام سربازان خود به قطر خبر داد.
این تصمیم ترکیه سه روز پس از تصمیم عربستان سعودی، مصر، امارات متحده عربی و بحرین به قطع روابط خود با قطر و بستن فضای هوایی خود به روی پروازهای تجاری خبر دادند. این کشورها می گویند قطر حامی گروه های شبه نظامی است که منطقه با بی ثبات می کنند. قطر این اتهام را رد می کند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که انزوای قطر مشکلات را حل نمی کند. به گزارش خبرگزاری رویترز آقای اردوغان مدتی طولانی است که سعی می کند در مناقشات منطقه نقش میانجی قدرت را بازی کند همچنین گفته است آنکارا هرآنچه در توان دارد را برای کمک به پایان دادن به بحران های منطقه ای به کار می گیرد.
روز چهارشنبه قانونگذاران پارلمان ترکیه پیش نویس طرحی را ارائه کردند که اعزام سربازان ترکیه به پایگاه های نظامی این کشور در قطر را تایید می کند. مقامات ترکیه همچنین گفته اند که پارلمان این کشور آماده تایید کردن پیش نویس قرارداد میان دو کشور برای همکاری آموزش نظامی است.
رویترز می گوید پیش بینی می شود که هر دو این طرح مورد تایید پارلمان برسد. 

پروسه ارسال سلاحهای سنگین برای یه په گه ادامه دارد 

یک مقام آمریکایی اعلام داشت؛ دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به ‌رغم مخالفت‌های ترکیه با ارسال سلاح‌های سنگین‌تر برای نیروهای یه په گه موافقت کرده است

این مقام در گفت‌وگو با رویترز اظهار داشت: واشنگتن قصد ارسال سلاحهای سنگین به نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» را دارد

حمایت آمریکا از این نیروها در حالی صورت می‌گیرد که این نیروها به عنوان موثرترین نیرو در عقب راندن تروریستهای داعش در مناطق روژاوای کوردستان و سوریه نقش داشته و هم اکنون در حال آزادسازی شهر رقه از اشغال تروریستهای داعش می باشند.
ترکیه در ماه‌های گذشته بارها با توجه به نگرانی از همکاری دولت آمریکا با نیروهای مبارز کورد روژاوا از دولت آمریکا انتقاد کرده است.


این مقام آمریکایی همچنین افزود دولت ترامپ به نگرانیهای دولت ترکیه در این زمینه اهمیتی نخواهد داد و به ادامه حمایتهای نظامی از یه په گه ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر