ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۹۶

داعش در پایتخت خود خوانده خود رقه توسط ارتش دمکراتیک سوریه به محاصره کامل در آمد

با به هم پیوستن دو جبهۀ غربی و شرقی مبارزان ارتش دموکراتیک سوریه در محلات جنوبی شهر رقه، مرکز این شهر به طور کامل به محاصره در آمد و ارتباط اسلام گریان داعشی با خارج از شهر به طور کامل قطع شد.
به گزارش کردستان 24، مبارزان ارتش دموکراتیک سوریه با قطع ارتباط محلات تحت کنترل عناصر دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با مناطق جنوبی شهر رقه، اسلام گریان داعش را به محاصرۀ کامل خود در آوردند.
ارتش دموکراتیک سوریه اعلام کرد با پیشروی مبارزان کرد – عرب در محلۀ درعیه در جنوب غربی شهر رقه، دو جبهۀ شرق و غربی به هم رسیده و ارتباط داعش را با خارج از شهر رقه به طور کامل قطع کرده اند.
علی شروان از فرماندهان ارتش دموکراتیک سوریه گفت: «مرکز شهر کاملاً محاصره شده است و نیروهای ما از همۀ جهات در حال پیشروی هستند.»
وی افزود کوریدور جنوبی اسلامگریان داعش روی رودخانۀ فرات توسط مبارزا ارتش دموکراتیک مسدود شده است.
گزارش ها از درگیری های رقه حاکی از آن است که با تنگ تر شدن حلقۀ محاصره، اسلام گریان داعشی دیگر از درگیری رو در رو اجتناب کرده و حتی گفته می شود دیگر چندان از اسلحه استفاده نمی کنند. در مقابل سعی می کنند با ارسال خودرو های بمب گذاری شده، بمب گذاری در کوچه ها و منازل و ارسال عناصر انتحاری از طریق شبکۀ گسترده ای از تونل های که در زیر محلات حفر کرده اند، به رویارویی با مبارزان بپردازند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر