ایران نیوز

یکشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۹۶

طوفان توییتری با هدف حمایت از کولبران کُرد و تحت فشار قرار دادن حکومت ایران راه‌اندازی شد

فعالان سیاسی و مدنی کردستان ایران با راه اندازی طوفان توییتری در حمایت از کولبران کُرد می‌خواهند حکومت ایران تحت فشار قرار دهند.
آژانس خبررسانی کُردپا، شماری از فعالان سیاسی و مدنی کردستان ایران با انتشار فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی از مردم کردستان می‌خواهند که برای حمایت از کولبران کُرد در این طوفان توییتری شرکت کنند.
این فعالان هدف از راه اندازی این طوفان توییتری را دفاع از حق حیات و کرامت انسانی کولبران کُرد و اعتراض به تداوم کشتار آنان از سوی ماموران دولتی و رساندن صدای این اعتراض به سازمان‌های جهانی حقوق بشری و افکار عمومیعنوان نموده‌اند.
زمان در نظر گرفته شده برای آغاز این طوفان توئیتری، روز یکشنبه بیست و هشتم خردادماه ساعت ٢١ به وقت کرمانشاه اعلام گردیده است.
این طوفان توییتری با هشتگ KurdishLivesMatter# آغاز می‌شود.
هدف از این کار، "داغ" کردن هشتگ حمایت از کولبران کُرد می‌باشد که به یکی از موضوعات داغ توییتری تبدیل شود و رسانه‌های معتبر بیشتر به این موضوع بپردازند و حکومت ایران را تحت فشار قرار دهند.
کولبری یکی بزرگترین چالش های روبروی مردم مناطق مرزی است و خانواده‌های زیادی از این راه امرار معاش می‌کنند.
مقایسه آماری در مناطق مختلف کُردستان با دیگر مناطق برخوردار نشان می‌دهد که کولبری یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است و اگر انتخاب شغل دیگری در کُردستان امکان‌پذیر بود بدون تردید اکثریت کولبران به این حرفه طاقت‌فرسا روی نمی‌آوردند.
با استناد به آمار ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا، در سال ٩٥ در مجموع ١٥٤ کولبر کشته و زخمی شده‌اند که ٦٦ نفر از آنان کشته و ٨٨ تن دیگر زخمی شده‌اند.
در جریان کشته و زخمی‌شدن کولبران ٣ کولبر ١٧و ١٦ ساله براثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی کشته و زخمی شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر