ایران نیوز

یکشنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:پاکستان ۲۰ هزار نظامی به قطر اعزام می کند,آمار تلفات داعش در محله زنجیل شهر موصل,انفجار بمب در مسیر بین کرکوک-بغداد,محله رمانیه در غرب رقا آزاد شد, استقبال ژنرال جبار یاور از هیئت نظامی مشاوران کشور آلمان,آزادسازی 6 روستای دیگر در موصل, 27 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,شکست حمله داعش در منطقه شرگات,نیروهای ارتش سوریه به مرز عراق رسیدند,کشته شدن 2 سرباز آمریکایی در افغانستان,آمریکا بودجه مبارزه با داعش را افزایش می‌دهد

معاون دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت: که دولت کنونی توانمندی نظامی این کشور را افزایش خواهد داد و لایحه بودجه که شامل افزایش بسیار زیاد بودجه نظامی است را به کنگره تقدیم کرده است.

 به گزارش روسیا الیوم، مایک پنس در جمع نظامیان پایگاه هوایی دوبنس در جورجیا افزود که ما برای تحقق این هدف می کوشیم، توانایی ارتش افزایش خواهد یافت، زرادخانه آمریکا را احیا خواهیم نمود و ارتش ابزارهای لازم برای حفاظت از آمریکا را دریافت می نماید.
وی با تاکید به اینکه ترامپ در لایحه بیشترین افزایش بودجه نظامی از دهه هشتاد قرن 20 را خواستار شده، ادعا نمود که ما داعش را نابود و سرطان تروریسم را ریشه کن خواهیم کرد. او تأکید کرد آمریکا آماده نبرد و پیروزی در هر جنگی است که منافعش را در معرض خطر قرار دهد.
بودجه 2018 آمریکا که به کنگره تقدیم شده شامل افزایش بودجه وزارت دفاع به میزان 10 درصد یا 54 میلیارد دلار می باشد.

دو نظامی آمریکایی که شب گذشته در منطقه ننگرهار در افغانستان در پی تیراندازی یکی از همسنگران خود کشته شدند.
پنتاگون اعلام کرد که امروز(جمعه) دو سرباز آمریکایی در افغانستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پنتاگون اعلام کرد که دو نظامی آمریکایی در نتیجه تیراندازی یکی از هم سربازان خود در ولایت ننگرهار در افغانستان کشته شدند.

سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اظهار کرد: دو نظامی آمریکایی که شب گذشته در منطقه ننگرهار در افغانستان در پی تیراندازی یکی از همسنگران خود کشته شدند.


نیروهای ارتش اسد و هم‌پیمانان آن در ادامه پیشروی‌ها به سمت مواضع داعش، موفق شدند به نزدیکی مرز سوریه با عراق فدرال در شمال شرق گذرگاه «التنف» برسند.
«التنف» در جاده بغداد دمشق در مرزهای مشترک با عراق فدرال و در فاصله نه چندان دور از مرزهای اردن واقع است. نیروهای ویژه آمریکایی و انگلیسی در پایگاهی در این منطقه در حال آموزش نیروهای محلی برای مقابله با «داعش» هستند.
ائتلاف تحت رهبری آمریکا در روزهای گذشته با بمباران مواضع ارتش سوریه سعی داشته از نزدیک شدن نیروهای ارتش به نزدیکی التنف جلوگیری کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک فرمانده نظامی ارتش سوریه نوشت: «اولین یگان‌های ارتش و نیروهای هم‌پیمان آنها وارد مرز عراق فدرال - سوریه در شمال شرق التنف شدند

سرنگون شدن هلی‌کوپتر ارتش ترکیه توسط نیروهای گریلا 

مرکز مطبوعات و اطلاع‌رسانی نیروهای مدافع خلق (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای کتبی به عملیات اخیر گریلا در منطقه چله از توابع استان جولمرگ اشاره کرده و از انهدام یک فروند هلی‌کوپتر سکورسکی متعلق به ارتش ترکیه توسط نیروهای گریلا خبر داده است.
ه.پ.گ می‌گوید که هلی‌کوپتر موردنظر را از سه طرف هدف قرار داده‌اند و منجر به سقوط آن شده‌اند. در این عملیات گریلا، دستکم ۱۴ تن از نیروهای نظامی ارتش ترکیه به قتل رسیده‌اند. با این وجود، ارتش ترکیه در اظهاراتی ادعا کرده بود که سرنشینان این هلی‌کوپتر،‌زخمی شده‌اند!
در بخشی از اطلاعیه ه.پ.گ که بدین منظور صادر شده، آمده است: نیروهای گریلا در "ایالت زاپ" برضد نیروهای ارتش ترکیه عملیاتی را انجام داده‌اند. در ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت محلی، نیروهای گریلا یک فروند هلی‌کوپتر سکورسکی ارتش را هدف قرار دادند. این هلی‌کوپتر برای جابجایی نیرو به منطقه وارد شده بود.
نیروهای گریلا از ۳ طرف هلی‌کوپتر موردنظر را هدف قرار دادند که ضرباتی به هلی‌کوپتر وارد آمد و در دره شهید جودی سقوط نمود. پس از این عملیات، نیروهای ارتش ترکیه با هلی‌کوپتر و هواپیما عملیاتی را آغاز نموده و به انتقال کشته و زخمی‌های خود پرداختند.
طبق اطلاعات به دست آمده در این هلی‌کوپتر ۱۴ نفر و از جمله دو خلبان آن کشته شده‌اند. روز پس از این عملیات، هواپیماهای ارتش منطقه را به‌شدت بمباران کرده‌اند.


شکست حمله داعش در منطقه شرگات 

منابع امنیتی عراقی اعلام داشتند؛ نیروهای عراقی یک حمله تروریستهای داعش در منطقه شهرستان شرگات در شمال استان صلاح الدین را که قصد ضربه زدن به نیروهای عراقی را داشتند درهم شکستند.
منابع افزودند؛ در نتیجه درگیری بین نیروهای عراقی و تروریستهای داعش 65 تروریست داعش کشته شده و 12 دستگاه خودروی آنان نیز منهدم گردیده است.
همچنین دو دستگاه خودروی بمب گذاری شده تروریستها منهدم گردیده و دو دستگاه خودروی حامل سلاح دوشکا آنان نیز به غنیمت نیروهای عراقی درآمده است

 27 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش 

جنگنده های ائتلاف به حملات هوایی خود علیه تروریست های داعش ادامه داده و طی دیروز مواضع تروریست های داعش در سوریه وعراق فدرال  را بمباران کردند.
در بیاننامه نیروهای ائتلاف آمده است ؛ جنگنده های ائتلاف 27 حمله جدید را در عراق فدرال و سوریه علیه تروریست های داعش انجام داده اند که از این حملات 6 حمله در عراق فدرال و در مناطق حویجه،موصل ،بیجی، کسک و راوه بوده و در سوریه نیز 21 مورد از این حملات در مناطق البوکمال و رقا صورت گرفته اند.
  
آزادسازی 6 روستای دیگر در موصل 

سرلشکر ستاد عبدالامیر یارالله فرماندهی عملیات قادمون یانینوا اعلام داشت؛ نیروهای لشکر 15 ارتش عراق فدرال توانستند روستاهای زرنوک، شیخ القوره علیا ، مهافیف ، دام سنجار ، گری خیمه و بغله در غرب ارتفاعات عطشانه در غرب شهر موصل را از اشغال تروریستهای داعش آزاد کنند.
نیروهای عراقی به دنبال درگیری با تروریستهای داعش توانستند این 6 روستا را از وجود آنان پاکسازی کنند.

 استقبال ژنرال جبار یاور از هیئت نظامی مشاوران کشور آلمان 

صبح امروز یکشنبه مورخ 11-6-2017 یک هیئت نظامی مشاوران کشور آلمان که بخشی از ائتلاف بین المللی ضد داعش می باشند و از ماه 8 سال 2014 با نیروهای پیشمرگه کوردستان هماهنگی و همکاری داشته و به نیروهای پیشمرگه در امر آموزش و مشق نظامی و ارسال اسلحه و مهمات همکاری دارند با ژنرال جبار یاورمنده مدیرکل وزارت پیشمرگه در دفتر وی در دیوان وزارت پیشمرگه در شهر هولیر دیدار کردند.
در این دیدار در مورد آخرین تحولات جنگ علیه تروریستهای داعش و برنامه های آینده و نیازمندیهای نیروی پیشمرگه بحث و گفتگو گردید.
در این دیدار همچنین سرهنگ اویل فرمانده پیشین تیم نظامی آلمان که ماموریت وی در اقلیم کوردستان به پایان رسیده بود ضمن خداحافظی با ژنرال جبار یاور از همکاریها و هماهنگی های ژنرال جبار یاور منده و یاری رساندن به وی در امر اجرای ماموریتش تشکر و قدردانی کرد.
قابل ذکر است که سرهنگ اویل در این دیدار جانشین خود سرهنگ پترا را به ژنرال جبار یاور معرفی کرده و همچنین هیئت مهمان از ژنرال جبار یاورمنده دعوت کردند تا در مراسم افطاری ماه پیروز رمضان که در مقر ویژه خود برای فرماندهان نیروی پیشمرگه و نیروهای مدافع اقلیم در نظر گرفته اند شرکت نماید.
دفتر رسانه ایی
ژنرال جبار یاور منده
مدیرکل وزارت پیشمرگه و
عضو و سخنگوی رسمی فرماندهی کل نیروهای مدافع اقلیم 

محله رمانیه در غرب رقا آزاد شد 

نیروهای سوریە دمکراتیک پس از دو روز نبرد سرانجام محلە رمانیە را از چنگال تروریستهای داعش آزاد کردند.
در ششمین روز عملیات موسوم بە نبرد بزرگ، مبارزان نیروهای سوریە دمکراتیک پس از محلەهای المشلب در شرق و صباحیە در غرب شهر امروز هم سومین محلە را بە نام رومانیە آزاد کردند. ساعت ١٠:٣٠ قبل از ظهر امروز کنترل این محلە بە تمامی بە دست نیروهای "ق.س.د افتاد.

در درگیری‌های سنگینی کە از اویل غروب روز گذشتە در این محلە روی دادە بود یکی از سرکردەهای تروریستهای داعش بە نام "ابوخطاب التونسی" و ١١ تبهکار دیگر بە قتل رسیدە بودند. اجساد ٧ تروریست بە دست مبارزان افتادە است. مبارزان مرحلە پاکسازی این محلە از میادین مین را آغاز کردەاند.

انفجار بمب در مسیر بین کرکوک-بغداد 

شب گذشته یک تروریست انتحاری با استفاده از کمربند انفجار خود به یک پست ایست و بازرسی در مسیر بین کرکوک-بغداد حمله کرده و براثر این حمله انتحاری تعدادی کشته و زخمی برجای ماند.

یکی از افسران ارتش عراق در این باره اعلام داشت؛ ساعت 24 شب گذشته یک تروریست انتحاری به پست ایست و بازرسی صفوه در جنوب نحیه سلیمان بیگ حمله کرد که براثر انفجار این بمب 2 شهروند غیر نظامی کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

آمار تلفات داعش در محله زنجیل شهر موصل 

سرلشکر رائد شاکر فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام داشت؛ نیروهای پلیس فدرال توانستند به دنبال جنگی سخت محله زنجیل در بخش غربی شهر موصل را از کنترل تروریستهای داعش خارج کنند.
وی افزود ؛ نیروهای پلیس فدرال همچنین توانستند در این درگیریها صدها نفر از تروریستهای داعش را که 49 نفر از آنان تک تیر انداز و 22 نفر دیگر عامل انتحاری بودند از پای درآورند.

وی افزود ؛ نیروهای پلیس فدرال همچنین 40 دستگاه موتور سیکلت و 27قبضه اسلحه ضدهوایی ، 40 دستگاه خودروی بمب گذاری شده و 15 قبضه خمپاره انداز ، 150 عد بمب و 4 کارگاه ساخت موشک و بمب و خودروهای بمب گذاری شده و 50 دستگاه سیستم ارتباطی تروریستها را منهدم کرده و 525 فروند موشک آنان را به غنیمت گرفتند.

پاکستان ۲۰ هزار نظامی به قطر اعزام می کند 

رسانه های خارجی از تصمیم پاکستان مبنی بر اعزام ۲۰ هزار نظامی به قطر خبر دادند.
به گزارش روسیا الیوم، پاکستان اعلام کرد که همچون ترکیه، نیروی نظامی گسترده به قطر اعزام می کند.
بنا بر اعلام رسانه های خارجی، مقامات پاکستان قصد دارند ۲۰ هزار نظامی به قطر اعزام کنند. این تصمیم در حالی اتخاذ شده که دوحه در بحران دیپلماتیک با همسایگان خود بسر می برد.
پیش از این نیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه توافق گسترش همکاری نظامی با قطر را امضا کرد. بر اساس این توافق، ترکیه نیروهای نظامی خود را در پایگاه نظامی «الریان» مستقر می کند و همچنین حق تاسیس پایگاه های نظامی دیگری در قطر را نیز خواهد داشت.

به موجب این توافقنامه، ترکیه ۱۳۰ مستشار نظامی به قطر اعزام کرده که این تعداد در آینده به ۵ هزار نفر خواهد رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر