ایران نیوز

شنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۹۶

حمله به اعتصاب کنندگان معدن طلای آق‌دره تکاب و زخمی شدن چند نفر

به گزارش کوردانه به نقل از فعالان مدنی روژهلاتی از استان اورمیه حاکی‌ست که امروز نیروی انتظامی به‌همراه گروهی از افراد مورد حمایت نیروهای امنیتی و مدیران معدن طلای آق‌دره بودند به اعتصاب کنندگان روستایی حمله کرده‌اند
نیروهای پلیس و امنیتی رژیم بعد از اینکە با تحصن مردم روستایی در تکاب روبرو شدند بجای اینکە مقامهای ذیصلاح در پی جوابگوئی باشند، بە ضرب و شتم مردم بی دفاع پرداختند.
در جریان درگیری نیروهای امنیتی و حفاظتی با مردم معترض روستای آق دره، تکاب که بدلیل عدم بکارگیری نیروهای کورد در معدن طلای آق دره تحصن کرده بودند درگیر شدند و این درگیری به خشونت کشیده شد.
گفته می‌شود در جریان این سرکوب‌ها ده‌ها نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند. این اعتصاب کنندگان بیش از یک ماه است که در اعتصاب به‌سر می‌برند. با این وجود، در این مدت نه تنها مسئولان به خواسته‌های آن‌ها توجه نکرده، بلکه امروز با کمک نیروی انتظامی حمله‌ای گسترده‌ای را به کارگران این معدن و اهالی روستای آق دره تدارک دیده‌اند که در نتیجه آن ده‌ها نفر زخمی شده‌اند. که در میان زخمی ها زنان و کودکان وجود دارد. در این اعتراض زنان کورد نقش فعالی داشتند.
هر دو جناح رژیم اسلامی ایران در زمان انتخابات با دادن شعارهای که ما باید برای مردم کوردستان که از محرومترین نقاط ایران است بازار کار درست کنیم تلاش نمودند که رای مردم کوردستان را از آن خود کنند. حال که بازار انتخابات تمام شده است. به جای گوش کردن به مردم بومی و کارگران در این معدن که خواسته آنها این است. به جای اینکه کارگران و مسئولین را از مناطق دیگر به اینجا آورده شود از کارگران و کارمندان بومی استفاده کنید با خشونت جواب داده می شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر