ایران نیوز

یکشنبه، خرداد ۲۱، ۱۳۹۶

بە کار گیری کودکان در جنگ از سوی حشد شعبی +تصاویر

سازمان میلیشیایی حشد شعبی کە سازمانی شیعی می‌باشد، کودکان را برای جنگ آموزش می‌دهد و رسانەهای نزدیک بە سپاه پاسداران با افتخار آن را منتشر کردەاند.
بر طبق تصاویری کە سایت‌های وابستە بە سپاه پاسداران ایران منتشر نمودەاند، میلیشیاهای حشد شعبی کودکان را برای هر آنچە مقابلە با داعش و محافظت از مکان‌های مذهبی اعلام کردەاند، آموزش می‌دهند.
با استناد بە گزارشی کە در این سایت‌ها منتشر شدە، این کودکان در عملیات آزادسازی "جرف الصخر" شرکت کردەاند.
از سال ۲۰۰۲ سازمان ملل روز ۱۲ فوریه را روز کودکان سرباز نامیده و از همه کشورها خواسته است از کودکان برای اقدامات نظامی استفاده نشود.
در این روز در بسیاری از کشورها کارزاری به نام روز دست سرخ (Red Hand day) اجرا می‌شود و در این کارزار بسیاری از فعالان حقوق بشر و کودکان دست‌های خود را به رنگ قرمز در آورده، که هدف آن فراخوان بین‌المللی علیه نقض حقوق کودک، اطلاع‌رسانی و هشدار نسبت به استفاده از کودکان در جنگ‌هاست.
در پیش‌نویس کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل، کودک سرباز به کسی گفته می‌شود که کمتر از ۱۸ سال سن دارد و به عضویت ارتش یا نیروهای شبه‌نظامی در می‌آید. این تعریف تنها شامل کسانی نمی‌شود که اسلحه به دست می‌گیرند یا مین خنثی می‌کنند، بلکه مواردی چون آشپزی، باربری، پیام‌رسانی، جاسوسی، سوءاستفاده جنسی و ازدواج اجباری را نیز در بر می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر