ایران نیوز

دوشنبه، خرداد ۲۹، ۱۳۹۶

آخرین اخبار کوردستان ,داعش وعراق

کوردانه:سرتیترخبرها:کشته شدن یکی از دستیاران برجسته ابوبکر البغدادی در بعقوبه, کشته شدن 13 غیر نظامی در حملات نیروهای عراقی در بخش غربی شهر موصل, ساقط کردن جنگندە رژیم بشار اسد از سوی جنگندە ارتش آمریکا,کارزار رقا؛ یک محله دیگر آزاد شد, وقوع انفجار در شهر قامشلو,برگزاری جلسه هفتگی نیروهای ائتلاف و وزارت پیشمرگه, کشته شدن یک سرکرده داعش در موصل,دستگیری مسئول اطلاعات داعش در موصل,25 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش,آلمان به همکاریهای خود با نیروهای پیشمرگه کوردستان ادامه می دهد, بمباران مواضع تروریستهای داعش در استان الانبار
 بمباران مواضع تروریستهای داعش در استان الانبار 

سرتیپ ستاد قاسم المحمدی فرمانده عملیات جزیره اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی عراق فدرال یک مقر تروریستهای داعش در جنوب شرقی شهر القائم در فاصله 350 کیلومتری غرب شهر رمادی را هدف قرار داده اند.
وی افزود ؛ در نتیجه این حمله هوایی مقر تروریستهای داعش به طور کامل منهدم شده و 21 نفر از تروریستها نیز کشته و 4 دستگاه خودروی بمب گذاری شده آنان نیز مورد هدف قرار گرفته و نابود شده اند.

آلمان به همکاریهای خود با نیروهای پیشمرگه کوردستان ادامه می دهد 

دیروز 18 ماه جاری میلادی یک هیئت عالی از کنسولگری دولت آلمان به اقلیم کوردستان سفر کرده و با مقامات اقلیم کوردستان دیدار و گفتگو کردند.
این هیئت متشکل بود از کارستن راینگه سرکنسول دولت آلمان در شهر هولیر و کای بینه معاون وی .
هیئت مذکور توسط حاکم قادر عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کوردستان مورد استقبال قرار گرفته و در دیدار بین طرفین حاکم قادر از نقش برجسته ملت و دولت آلمان به خاطر همکاری های متداوم با ملت کوردستان و نیز همکاریهای نظامی و هماهنگی با نیروهای پیشمرگه کوردستان تشکر و قدردانی کرد که نیروهای پیشمرگه با اتکا به این همکاریها پیروزیهای چشمگیری را در مقابل تروریستهای داعش به ثبت رساندند.
هیئت مهمان نیز ضمن تشکر از مهمان نوازی از حاکم قادر عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کوردستان بر تداوم حمایت و همکاریهای دولت آلمان با نیروهای پیشمرگه کوردستان در آینده تاکید کردند.

در این دیدار همچنین در مورد موضوع همه پرسی در کوردستان و مرحله بعد از داعش نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت .
  
25 حمله هوایی جدید جنگنده های ائتلاف علیه تروریستهای داعش

جنگنده های ائتلاف ضد داعش در دور تازه ای از حملات هوایی علیه این گروه 25 حمله انجام داده اند.
نیروی ضربت مشترک که هدایت عملیات نظامی را بر عهده دارد با صدور بیانیه ای اعلام کرد10 حمله هوایی در عراق فدرال  بوده که این حملات درموصل ،القائم ، کسک و راوه  صورت گرفته و طی این حملات چهار واحد ازتروریست های گروه داعش و انواع تجهیزات و زیرساخت های این گروه منهدم شده اند.
این بیانیه افزود چند ساختمان داعش در موصل و یکی از سنگرهای آن و یک سامانه سلاح های سنگین و هفت خودرو نیز در حملات هوایی منهدم شد.
همچنین نیروهای ائتلاف 15 حمله هوایی را در مناطق رقه ، دیرالزور و تدمر سوریه علیه تروریست ها انجام داده اند.


دستگیری مسئول اطلاعات داعش در موصل 

یک منبع امنیتی در شهر موصل اعلام داشت ؛ نیروهای امنیتی عراقی توانستند تروریست شاکر هدوله مسئول اطلاعات سازمان تروریستی داعش در ولایت نینوا را دستگیر کنند.
این منبع افزود؛ تروریست مذکور یکی از اصلی ترین منابع اطلاعاتی داعش بوده که چندین اقدام تروریستی را انجام داده است .

وی گفت : شاکر هدوله بعد از دستگیری توسط نیروهای امنیتی جهت بازجویی به مراکز امنیتی نیروهای عراقی منتقل شده است.

 کشته شدن یک سرکرده داعش در موصل 

سرلشکر رائد شاکر جودت فرماندهی پلیس فدرال عراق اعلام داشت؛ امروز مورخ 19-6-2017 نیروهای پلیس فدرال با حمایت هوایی جنگنده های ائتلاف به پیشرویهای خود در شهر قدیم موصل ادامه داده و توانستند چند منطقه را به کنترل خود درآورند.
وی افزود ؛ نیروهای پلیس فدرال در این پیشرویها توانستند مسجد هادین را به کنترل خود درآورده و یکی از سرکرده های برجسته تروریستهای داعش به نام ابوبکر مصری را در منطقه باب الجدید مورد هدف قرار داده و از پای درآورند.

برگزاری جلسه هفتگی نیروهای ائتلاف و وزارت پیشمرگه 

امروز مورخ 19-6-2017 جلسه هفتگی وزارت پیشمرگه و نمایندگان کشورهای ائتلاف ضد داعش در دیوان وزارت پیشمرگه با سرپرستی کریم شنگالی وزیر موقت پیشمرگه و با حضور سربست لزگین معاون وزارت پیشمرگه و ژنرال جبار یاور منده مدیرکل وزارت پیشمرگه برگزار گردید.
همچنین در این جلسه سرلشکر جمال محمد فرماندهی ستاد وزارت پیشمرگه و معاونین فرماندهی ستاد و تعدادی از مدیران وزارت پیشمرگه مشارکت داشتند.

در این جلسه گزارشهای واحدهای وزارت پیشمرگه در مورد آخرین تحولات جنگ علیه تروریستهای داعش قرائت گردیده و در مورد محورهای جنگ علیه داعش در مرزهای اقلیم کوردستان و نیز عملیات آزادسازی شهر موصل و حومه آن بحث و گفتگو گردید.

 وقوع انفجار در شهر قامشلو 

شب گذشته یک بمب کار گذاشته شده در نزدیکی رستوران کبرائیل در منطقه سیمونسون در خیابان توریستی در مرکز شهر قامشلو منفجر گردید.
یک منبع خبری در این باره اعلام داشت؛ یک بمب کارگذاشته شده در نزدیکی رستوران کبرائیل در خیابان توریستی در شهر قامشلو در غرب کوردستان منفجر شد.
وی افزود؛ نیروهای آسایش به دنبال این انفجار محل وقوع حادثه را به محاصره درآورده و تحقیقات خود دراین زمینه را آغاز کردند.
وی افزود تاکنون هیچ گزارشی در مورد خسارات یا تلفات این انفجار منتشر نشده است.

کارزار رقا؛ یک محله دیگر آزاد شد 

محله البیاترا در ضلع شرقی رقا پس از درگیری‌هایی شدید، به تمامی از اشغال تروریستهای داعش آزاد شد.
محله البیاترا از شب گذشته تا بامداد امروز شاهد درگیری‌های شدیدی مابین مبارزان ق.س.د و تروریستهای داعش بود. نیروهای سوریه دمکراتیک توانستند محله مذکور را به تمامی از اشغال تروریستهای داعش آزاد کنند و ضربات سنگینی را نیز بر تروریستها وارد آورند. هم‌اکنون نیز مبارزان در حال پاکسازی این محله از تله‌های انفجاری کارگذاشته شده توسط داعش می‌باشند.
همچنین درگیری‌های شدید یدر محلات البرید، حطین و قادسیه نیز هم‌اکنون در جریان است و مبارزان در حال پیشروی در این محلات می‌باشند.

 ساقط کردن جنگندە رژیم بشار اسد از سوی جنگندە ارتش آمریکا 

ائتلاف بین‌المللی علیە داعش با صدور بیانیەای اعلام کرد کە یک جنگندە رژیم بشار اسد را ساقط کردە است.
در این بیانیە آمدە است کە یک جنگندە F18 ارتش آمریکا یک جنگندە سوخو_ ٢٢ رژم سوریە را ساقط کردە است. با استناد بە بیانیە مذکور، این اقدام را در دفاع از نیروهاى دموکراتیک سوریه و براى جلوگیرى از پیشروى نیروهاى وابسته به دولت سوریه انجام داده است.
آمریکا همچنین اعلام کردە است که جنگنده سوری به مواضع نیروهای کورد که مورد حمایت آمریکا هستند حمله کرده است.

 کشته شدن 13 غیر نظامی در حملات نیروهای عراقی در بخش غربی شهر موصل 

13 نفر از غیرنظامیان در بخش غربی شهر موصل در نتیجه حملات زمینی و هوایی نیروهای عراقی کشته شدند.
یک مبع محلی در این باره اعلام داشت؛ جنگنده های نیروی هوایی و توپخانه های نیروهای عراقی تروریستهای داعش در مناطق راس کور ، مشاهده ، میاسه در منطقه موصل قدیم را زیر آتش خود قرار دادند که در نتیجه این حملات 13 نفر از غیرنظامیان عراقی نیز کشته شده اند که سه نفر از آنان زن و بقیه نیز جوان و کودک می باشند.
این درحالی است که صبح امروز سرلشکر عبدل الامیر یارالله فرماندهی عملیات قادمون یا نینوی اعلام داشته بود که نیروهای عراقی عملیات آزادسازی منطقه موصل قدیم را آغاز کرده اند.

کشته شدن یکی از دستیاران برجسته ابوبکر البغدادی در بعقوبه 

یک منبع امنیتی اعلام داشت؛ نیروهای عراقی یکی از مخفیگاههای سازمان تروریستی داعش در اطراف منطقه نفتخانه در فاصله 90 کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه را گلوله باران کردند.
وی افزود؛ در نتیجه این حملات توپخانه ایی یکی از برجسته ترین دستیاران ابوبکر البغدادی که در این مخفیگاه مستقر بوده هدف قرار گرفته و کشته شده است.

منابع عراقی هنوز هویت این تروریست داعش را اعلام نکرده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر