ایران نیوز

یکشنبه، تیر ۱۸، ۱۳۹۶

عثمان مصطفی پور زندانی محبوس در زندان ارومیه 27 سال است….

عثمان مصطفی پور زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه که در بیست وهفتمین سال حبس خود به سر می برد، علیرغم درخواست مرخصی، از اعطای مرخصی و آزادی مشروط محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی یک ماه گذشته، عثمان مصطفی پور زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه، درخواست اعطای مرخصی خود را به قاصی ناظر بر زندان ارائه کرده است. کماکان درخواست این زندانی بی نتیجه مانده است.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “روز جاری، قاضی ناظر بر زندان، آقای بیرانوند، ریاست زندان، آقای سیفی و معاونت زندان، آقای خانزاده از بندهای زندان مرکزی ارومیه بازدید کردند. از این رو عثمان مصطفی پور زندانی سیاسی محبوس در بند ۱۲، از قاضی ناظر بر زندان پیگیر درخواست مرخصی اش که طی یک ماه گذشته ارائه داده بود، شد. قاضی ناظر بر زندان، آقای بیرانوند، اعلام کرد که درخواست وی به دادستان ارجاع داده شده و وی باید موافقت کنند”.

عثمان مصطفی پور (متولد ۱۳۴۶) در ۲۳ تیرماه ۱۳۷۰، دستگیر و همان سال محاکمه شد. او در شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه توسط قاضی جواهری به اتهام معاونت در قتل، نخست به اعدام محکوم شد سپس این حکم در دادگاه تجدیدنظر در سال ۱۳۷۹، به ۱۰ سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

آقای مصطفی پور در همان سال، در پرونده دوم خود به شعبه سوم دادگاه انقلاب فراخوانده شد و به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شد با این وجود، با احتساب محکومیت دو پرونده، وی مجموعا به ۳۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه در طی مدت تحمل ۲۷ سال حبس به مرخصی نرفته است، نزدیکان آقای مصطفی پور به گزارشگر هرانا گفتند “باقیمانده حکم او فقط توسط کمسیون عفو و بخشودگی می تواند مورد تجدید نظر قرار بگیرد”.

یکی از وکلای این زندانی سیاسی، تابستان سال گذشته با تایید دادستانی به کمسیون عفو و بخشودگی درخواست داده است، اما این درخواست رد شده است.

یک منبع آگاه از وضعیت عثمان مصطفی‌پور در توضیح آغاز بیست‌وهفتمین سال حبس این زندانی در اسفندماه سال گذشته تصریح کرد: “با توجه به این‌که در سیستم قضایی هر ماه حبس ۳۰ روز است و هرسال ۶ روز اضافه می‌ماند که برای ۲۶ سال این مقدار حدود پنج ماه می‌شود، به همین دلیل در سیستم محاسباتی روز شمار محکومیت زندان، از اواسط اسفندماه سال گذشته، مدت حبس وی وارد بیست‌وهفتمین سال شده است.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر