ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۱۴، ۱۳۹۶

دادگاه انقلاب ارومیه حکم "حبس در تبعید" برای یک شهروند کُرد صادر کرد

یک شهروند کُرد در ارومیه توسط دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به پنج سال حبس تعزیری و ٢٠ سال حبس تعلیقی و تبعید به یکی از زندان‌های استان خراسان رضوی محکوم شد.

براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه طی حکمی یک شهروند کُرد به نام بهزاد محمودنژاد فرزند عثمان به تحمل پنج سال حبس تعزیری و ٢٠ سال حبس تعلیقی و تبعید به یکی از زندان‌های استان خراسان رضوی محکوم کرد.

شعبه یکم دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام "عضویت و همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران" چنین حکمی را برای این شهروند کُرد صادر کرده است.

بیست و هشتم شهریورماه سال ٩٥، نیروهای مستقر در پاسگاه روستای "هشتیان" از توابع منطقه صومای برادوست به سمت خودروی یک شهروند کُرد به نام ارکان سعیدی فرزند شوقی تیراندازی و وی در دم جان سپرد.

در این حادثه، بهزاد محمودنژاد به شدت زخمی و توسط نظامیان حکومتی بازداشت شده بود.

این شهروند کُرد اهل روستای "گیچه" از توابع منطقه صومای برادوست می‌باشد.

در همین رابطه نیز، روز پنج‌شنبه هشتم تیرماه، حکم یازده سال حبس برای ناصر شابویی دودکانی اهل اشنویه توسط شعبه ١٣ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان‌غربی تأیید و به وی ابلاغ گردید.

این شهروند کُرد در شعبه ١٠١ دادگاه کیفری ٢ اشنویه به اتهام "عضویت در احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی" به تحمل دو فقره پنج سال حبس و به اتهام "فعالیت تبلیغی به نفع احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران" به تحمل یکسال حبس تعزیزی محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر