ایران نیوز

چهارشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۹۶

وزارت اطلاعات با انتقال والی درودی به زندان باز مخالفت کرد

یکی از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی کُرد به بند سیاسی زندان یزد انتقال یافت.
براساس گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، والی درودی، زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان یزد از زندان باز به زندان بسته منتقل گردیده است.
این زندانی سیاسی کُرد چندی پیش با تأیید این خبر در صفحه شخصی فیس‌بوک خود نوشته بود: "انگار از انتقال من به زندان باز پشیمان شده‌اند".

این زندانی سیاسی کُرد اعلام کرده است: "این اقدام بنا به تصمیم وزارت اطلاعات صورت گرفته است".

والی درودی پس از احضار به زندان یزد به بند سیاسی این زندان منتقل شده است.

زندان باز زندانی است بدون حفاظت و مأمور مراقب که زندانی مدت محکومیت خود را در آن با اشتغال به کار یا خدمت می‌گذراند و حق خروج از زندان را نداشته و شب‌ها را در نزدیکترین آسایشگاهی که تعیین شده استراحت می‌کند، اما زندان بسته زندانی است که محصور بوده و با برج‌های دیده‌بانی در پوشش داخلی و خارجی دارای حفاظت می‌باشد. در این نوع زندان، محکومین شب‌ها در خوابگاه‌های اختصاصی یا گروهی نگهداری می‌شوند.

پس از درخواست‌های مکرر والی درودی و خانواده‌ی وی برای پیگیری وضعیت حکم وی، سرانجام کمیسیون عفو و بخشودگی دستگاه قضایی با کاهش حکم زندان والی درودی موافقت نمود.

حکم حبس ابد والی درودی به ٢٥ سال زندان تخفیف یافته است.

عفو و بخشش زندانیان سیاسی در حکومت اسلامی ایران برعهده علی خامنه‌ای می‌باشد که بنا به پیشنهاد دستگاه قضایی با آن موافقت می‌کند.

پس از ١٨ سال حبس در دی‌ماه سال ٩٣ به والی درودی ٨ روز مرخصی داده شد.

این زندانی سیاسی کُرد به اتهام همکاری با احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی به حبس ابد محکوم شده بود.

والی درودی اهل روستای "چروسانه" از توابع شهرستان کامیاران می‌باشد و در سال ١٣٧٥ خورشیدی از سوی نهادهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی ایران در استان کرمانشاه بازداشت شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر