ایران نیوز

شنبه، تیر ۳۱، ۱۳۹۶

محمود عثمان: حکومت عراق قادر به‌ جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان نیست

محمود عثمان نماینده سابق مجلس نمایندگان عراق ضمن اشاره به اینکه برگزاری همه پرسی مسئله داخلی کردها است افزود: در صورت وحدت رویه و حل مشکلات داخلی اقلیم کردستان تهدیدات خارجی بر روی همه پرسی اقلیم اثری نخواهد داشت و حکومت عراق قادر به‌ جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی نیست.
محمود عثمان سیاستمدار برجسته‌ کُرد در خصوص همه پرسی استقلال اقلیم کردستان به‌ سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) عنوان کرد: برگزاری همه پرسی و نیل به استقلال مسئله ای داخلی بوده و موفقیت آن بیش از آنکه وابسته به عراق باشد به وحدت احزاب و جریان های سیاسی اقلیم کردستان بستگی دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: اگر ما مشکلات داخلی را حل کرده و همه بر روی مسئله همه پرسی استقلال توافق و تمرکز کنیم، تهدیدات و اظهار نظرهای خارجی تاثیری در این مسئله ندارند و ما قادر به انتخاب و تصمیم گیری خواهیم بود.
نماینده سابق مجلس عراق گفت: مردم کردستان بر اساس قانون حق دارند اقدام به برگزاری همه پرسی نمایند و علیرغم اینکه عراق قادر به ایجاد مشکل در این راه است، لیکن نمی تواند مانع انجام آن شود.
دکتر محمود عثمان تاکید کرد: مطابق آنچه در دیباچه قانون اساسی عراق بدان اشاره شده است، پایبندی به قانون اساسی ضامن یکپارچگی خاک این کشور است و مادامی که قانون اساسی اجرا نشده است ضمانتی نیز برای حفظ تمامیت ارضی این کشور باقی نمانده است.
وی بر این باور است که همه پرسی موضوعی کاملا داخلی است و تهدیدات بغداد تاثیری در این مورد نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر