ایران نیوز

جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۹۶

"ارتش ترکیه محکوم به نابودی است"

آمَد ملازگرد از اعضای فرماندهی قرارگاه دفاع از خلق در مصاحبه با خبرگزاری فرات تصریح نمود که نیرویی گریلا در عرصه زاگرس ارتش ترکیه را به زانو درمی‌آورند و افزود:"پیروزی مال ماست، ارتش ترکیه محکوم به نابودی و شکست است
آمد ملازگرد در گفتگو با خبرگزاری فرات عملیات اشغالگرانه ارتش ترکیه را کە از ١٦ آوریل در منطقه زاپ آغاز شده بود مورد ارزیابی قرار داد. ایشان همچنین به سطح عملیات گریلایی در مناطق زاگرس هم اشاره کرد.
آمَد ملازگرد در آغاز سخنان خود سیاستهای رژیم استعمارگر ترکیه در کردستان را در طی دو سال گذشته یادآور شده و از برنامه "نابودی" مورد ادعای رژیم علیه جنبش آزادیخواهی کردستان سخن به میان آورد. ایشان در این رابطه افزود:"رژیم ترکیه تحت نام جنگ با پ.ک.ک جنگی فراگیر را بر خلق کُرد تحمیل کرد. هزاران نفر را به حبس محکوم کرده‌اند. از تمام نیرو و تاکتیک جنگی خود علیه نیروهای گریلا استفاده می‌کند. اما امکان ندارد دولت ترکیه موفقیتی در این زمینه کسب کند. درک این امر بسیار ساده است، زیرا برای نابودی ما باید تمام کردها را نابود کنند و نابودی خلق کُرد هم محال است."

ملازگرد در بخش دیگری از گفته‌های خود به تلفات سنگین نیروهای ترکیه در کردستان اشارە کرده و افزود:'یکی از وزاری رژیم ترکیه برای تجدید روحیه سربازان رژیم از مقرها و سنگرهای نیروهای اشغالگر بازدید می‌کند، جالب اینکه این وزیر به هر مکانی که وارد شده فرمانده آن پس از چند روز کشته شده است. در تپه علی‌شیر، در تپەی کوردینه و منطقه چارچلا هم فرماند‌ه‌های آنان یکی پس از دیگری به هلاکت رسیدند."

کارزار ما پاسخ درخور گریلایی برای حملات رژیم ترکیه بود

این عضو فرماندهی قرارگاه مرکزی در ادامه به کارزار انقلابی شهید بدران و شهید نالین در ٩ ژوئن اشاره نموده و افزود:"این کارزار پاسخی برای تمامی ارتش ترکیه در عرصه زاگرس است. در این راستا عملیات فراوانی از سوی نیروهای گریلا به انجام رسید. این کارزار در شمذینان، گَوَر، چَله و جولمرگ آغاز شد. این کارزار پاسخ مناسبی به ادعاهای واهی رژیم حاکم بر ترکیه بود.

اهداف حمله رژیم ترکیه به زاپ

آمَد ملازگرد در ادامه از اهداف رژیم ترکیه در حمله به زاپ سخن به میان آورده و تصریح کرد :"رژیم ترکیه درصدد کسب دو هدف در حمله به زاپ بود، اول اینکه تحرکات ما را در منطقه ارتوش کنترل کرده و آن را محدود کنند و دوم نفوذ به خاک جنوب کردستان و به موازات حملات هوایی کنترل مناطق استراتژیک بود. اما حساب و کتاب آنان بهم ریخت و برنامه هم نقش برآب شد."

در مناطق مرزی درگیری سنگینی روی خواهد داد

ملازگرد در را رابطه با عقب نشینی نیروهای دشمن گفت:"دشمن پس از ٢٤ روز مجبور بە عقب نشینی شد. محتملا وضعیت را مورد ارزیابی قرار داده و گام تازە‌ای را آغاز خواهند کرد. از هم اکنون می‌توان گفت که درگیری سنگینی را در عرصه زاگرس خواهیم داشت.

پیروزی از آن ماست، ارتش ترکیه محکوم به نابودی است

این فرمانده قرارگاه مرکزی دفاع از خلق تصریح کرد:"وضعیت به گونه‌ای خواهد بود که نیروهای گریلا نقاط ضعف دشمن را ارزیابی و ضربه‌های مرگباری را به آنان وارد خواهد کرد. عملیات علیه نیروهای ویژه در گَوَر و همچنین عملیات علیه خودرو زرهی دو روز پیش در شاپاتان نمونه‌های عینی هستند. ارتش ترکیه توانایی عبور از مرز جنوب کردستان را نخواهد داشت. با صرف هر هزینه‌ای در مقابل آنان می‌ایستیم. در کوهستانهای کردستان شکست را بر ارتش ترکیه تحمیل می‌كنیم. پیروزی از آن ماست و ارتش ترکیه محکوم به نابودی است."

به سوگند برای انتقام خون خلق خود پایبندیم

آمَد ملازگرد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد:"ما پیمان بسته‌‌ایم که انتقام خون خلق کُرد را از دشمنان می‌گیریم. شهروندان غیرنظامی را در شرنخ، جزیر و سلُپی به قبل رساندند. در کوچه‌های شهر آمَد کودکان و سالمندان غیرنظامی و در گَوَر دهها تن از میهن دوستان را به شهادت رساندند. ما فرزندان این خلقیم و انتقام خون خلق را می‌گیریم. کردستان را برای خلق کُرد و شهروندان کردستان آزاد خواهیم کرد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر